Page 86 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 86
DOSYA
Bizim e-ticaret tarafındaki operasyonumuz birkaç yıl önce Geleceğİ açık
tummarketler.com’dan gelen teklif ile başladı. Orada birçok bİr alan
marketin dâhil olmasıyla birlikte bir sistem oluşturuldu ve
biz de buna dâhil olduk. Aradan geçen süre içinde o alandaki Cemal Parlak
potansiyeli test etme imkânımız oldu. Hem bu yapı içinde
aldığımız geri dönüşler hem de mevcut mağazalarımızdaki Kurucu ve Yönetim Kurulu Üyesi
müşterilerimizin bize ilettikleri beklentiler Üçler’in sanal Üçler Market
market tarafında daha etkin olması gerektiğini gösteriyor.
Elektronik ticaret bildiğiniz gibi henüz gıda perakendeciliği örnekleri de katıldığımız toplantılarda, seminerlerde
açısından Türkiye’de emekleme dönemini yaşıyor. Ancak dinliyoruz. Oralarda gıda perakendeciliğinde de büyük bir
gıda dışında çok büyük bir potansiyele ulaştı. Yurt dışındaki ilerleme olduğunu duyuyoruz. Bu gelişimin bizim alanımızda
öncelikle büyük kentlerde, belli bir sosyokültürel seviyenin
üzerindeki tüketici gruplarında yaşanacağını bekliyoruz.
Üçler’in mağazalarının bulunduğu noktalar ve marka
bilinirliğinin olduğu lokasyonlara baktığımızda biz bu müşteri
profiliyle oldukça yakın bir markayız. Bu çerçevede mevcut
elektronik ticaret kapasitemizi artırmak için hazırlıklar
yapıyoruz ve gelecekte bu konuda daha etkin bir konuma
ulaşacağız.
Uzun vadelİ Biçen Gıda bünyesinde faaliyet gösteren bitikla.com, 2011 yılı Haziran ayında hizmete başladı.
İlk 6 ay Başakşehir şubemizde pilot bir çalışma yapıldı. Bu çalışma ile gerek sistemdeki gerekse
düşünmek ve hizmetteki eksiklerimizi giderdik. İlk 6 ay beklentimizin üstünde bir büyüme gerçekleşti. 2012
sabırlı olmak yılı başı itibariyle de tüm şubelerimizin çevresinde sanal market uygulamamızı başlattık. Şu an
İstanbul Avrupa yakasının büyük bir kısmına hizmet veriyoruz. Yazılım ekibimizle kullandığımız
arka ofis programını yazar kasalarla entegre çalışır hale getirdik. Arama motorunu geliştirerek,
gerek müşterilerin aradıkları ürünü daha hızlı ve kolay bulmasını sağladık. Kategori planı geliştirerek
Kerem Aşık de müşterinin alışverişini kolaylaştırdık. Güçlü sunucu, yedekleme ve güvenlik yatırımları yaptık.
Müşterilerimiz, siparişlerini www.bitikla.com adresiyle internetten 0 850 3023436 numaralı
Sanal Market Yöneticisi telefondan yada siparis@bicen.com.tr mail adresinden verebiliyor. Siparişler anında sisteme
Bitikla
işleniyor ve aynı anda tüm mağazaların sisteminde görülüyor. Ayrıca mağazalara sipariş düştüğü
anda merkezdeki ekip en yakın mağazaya tekrar bir hatırlatma yapıyor. Siparişler, Bitikla ekibimiz
tarafından özenle hazırlanarak 1 saatte teslim ediliyor. Mağazamızda siparişi hazırlayan ve teslimatı gerçekleştiren ekip, bu konuda
özel eğitim almış kişilerden oluşuyor. Teknolojinin gelişmesi, özellikle kadınların çalışma hayatındaki oranın artmasıyla alışveriş
için ayrılan kısıtlı zaman ve insanların internet alışverişine daha güvenli bakması e-tİcareti her geçen gün geliştiriyor. E-Ticaret
konusundaki gelişmeleri önceden sezinleyip yatırımlarını yapmış olmanın avantajını yaşıyoruz. Şuan 4 yıllık bir tecrübeye sahibiz. Bu
da bizi, bu işe yeni başlamış ya da başlayacak rakiplerin önüne geçiriyor. Hedefimiz tabi ki, önce sağlıklı hizmet vererek her geçen gün
müşteri sayımızı artırmak ve ardından da bitikla.com sanal marketimizi Biçen’in cirosal olarak birinci mağazası yapmak.
Bizim e-ticaret tarafındaki operasyonumuz birkaç yıl önce Geleceğİ açık
tummarketler.com’dan gelen teklif ile başladı. Orada birçok bİr alan
marketin dâhil olmasıyla birlikte bir sistem oluşturuldu ve
biz de buna dâhil olduk. Aradan geçen süre içinde o alandaki Cemal Parlak
potansiyeli test etme imkânımız oldu. Hem bu yapı içinde
aldığımız geri dönüşler hem de mevcut mağazalarımızdaki Kurucu ve Yönetim Kurulu Üyesi
müşterilerimizin bize ilettikleri beklentiler Üçler’in sanal Üçler Market
market tarafında daha etkin olması gerektiğini gösteriyor.
Elektronik ticaret bildiğiniz gibi henüz gıda perakendeciliği örnekleri de katıldığımız toplantılarda, seminerlerde
açısından Türkiye’de emekleme dönemini yaşıyor. Ancak dinliyoruz. Oralarda gıda perakendeciliğinde de büyük bir
gıda dışında çok büyük bir potansiyele ulaştı. Yurt dışındaki ilerleme olduğunu duyuyoruz. Bu gelişimin bizim alanımızda
öncelikle büyük kentlerde, belli bir sosyokültürel seviyenin
üzerindeki tüketici gruplarında yaşanacağını bekliyoruz.
Üçler’in mağazalarının bulunduğu noktalar ve marka
bilinirliğinin olduğu lokasyonlara baktığımızda biz bu müşteri
profiliyle oldukça yakın bir markayız. Bu çerçevede mevcut
elektronik ticaret kapasitemizi artırmak için hazırlıklar
yapıyoruz ve gelecekte bu konuda daha etkin bir konuma
ulaşacağız.
Uzun vadelİ Biçen Gıda bünyesinde faaliyet gösteren bitikla.com, 2011 yılı Haziran ayında hizmete başladı.
İlk 6 ay Başakşehir şubemizde pilot bir çalışma yapıldı. Bu çalışma ile gerek sistemdeki gerekse
düşünmek ve hizmetteki eksiklerimizi giderdik. İlk 6 ay beklentimizin üstünde bir büyüme gerçekleşti. 2012
sabırlı olmak yılı başı itibariyle de tüm şubelerimizin çevresinde sanal market uygulamamızı başlattık. Şu an
İstanbul Avrupa yakasının büyük bir kısmına hizmet veriyoruz. Yazılım ekibimizle kullandığımız
arka ofis programını yazar kasalarla entegre çalışır hale getirdik. Arama motorunu geliştirerek,
gerek müşterilerin aradıkları ürünü daha hızlı ve kolay bulmasını sağladık. Kategori planı geliştirerek
Kerem Aşık de müşterinin alışverişini kolaylaştırdık. Güçlü sunucu, yedekleme ve güvenlik yatırımları yaptık.
Müşterilerimiz, siparişlerini www.bitikla.com adresiyle internetten 0 850 3023436 numaralı
Sanal Market Yöneticisi telefondan yada siparis@bicen.com.tr mail adresinden verebiliyor. Siparişler anında sisteme
Bitikla
işleniyor ve aynı anda tüm mağazaların sisteminde görülüyor. Ayrıca mağazalara sipariş düştüğü
anda merkezdeki ekip en yakın mağazaya tekrar bir hatırlatma yapıyor. Siparişler, Bitikla ekibimiz
tarafından özenle hazırlanarak 1 saatte teslim ediliyor. Mağazamızda siparişi hazırlayan ve teslimatı gerçekleştiren ekip, bu konuda
özel eğitim almış kişilerden oluşuyor. Teknolojinin gelişmesi, özellikle kadınların çalışma hayatındaki oranın artmasıyla alışveriş
için ayrılan kısıtlı zaman ve insanların internet alışverişine daha güvenli bakması e-tİcareti her geçen gün geliştiriyor. E-Ticaret
konusundaki gelişmeleri önceden sezinleyip yatırımlarını yapmış olmanın avantajını yaşıyoruz. Şuan 4 yıllık bir tecrübeye sahibiz. Bu
da bizi, bu işe yeni başlamış ya da başlayacak rakiplerin önüne geçiriyor. Hedefimiz tabi ki, önce sağlıklı hizmet vererek her geçen gün
müşteri sayımızı artırmak ve ardından da bitikla.com sanal marketimizi Biçen’in cirosal olarak birinci mağazası yapmak.