Page 82 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 82
DOSYA
Perakendecİler
e-tİcarete yönelİyor
Kısa süre önce kanun değişikliği ile yeni kategorisinde hızlı bir büyüme gerçekleşti.
düzenlemeler getirilen e-ticaret konusu, artık İkinci aşamada yerleşik perakendecilerin
gıda perakendecilerinin de göz ardı edemeyeceği e-ticaret sektörüne girmesiyle, farklı
ve geleceğe dair yatırım planları arasına alması
gereken bir konuma geldi. müşteri demografisinde ve sosyo ekonomik
Bu yıl Yerel Zincirler Buluşuyor’un da gündemine damga vuran segmentlerde müşterilerin de e-ticaret sektörüne
konulardan biri olan e-ticaret, yayınlanan son araştırmaların da giriş yaptığı gözlemleniyor. Bu aşama çok kanallı
gösterdiği gibi perakendenin gelecekteki yol haritasını belirleyecek en perakendeciliğe giriş fazı olarak da yorumlanabilecek
önemli olgu haline gelmiş durumda. Konuyla ilgili “Değişim Çağı” temasıyla, olup, Türkiye’de şu anda gerçekleşmekte olan aşamadır.
19 ülkeden 19 bin katılımcı ile gerçekleştirilen PwC Küresel Toplam Perakende Türkiye; 76 milyon nüfusu, 36 milyon internet kullanıcısı, yüksek
Araştırması da çarpıcı sonuçları ortaya koyuyor. Araştırma sonuçlarına göre kredi kartı ve mobil penetrasyonu ile oldukça büyük bir e-ticaret potansiyeline
günümüz tüketicisi, çevrimiçi ve çevrimdışı kanallarda araştırma yaparken ve sahip. E-ticaret pazarının toplam organize perakendecilik içindeki payının
satın alırken, belirsizliği en aza indirecek, verimlilik, esneklik, kolaylık ve tatmini önümüzdeki 3 yıl içerisinde iki katına (%2’den %4’e) çıkması bekleniyor. Tüm
en üst düzeye çıkaracak, ayrıcalıklı bir alışveriş deneyimi yaşamak istiyor. Bu dünyada olduğu gibi bu gelişimde en büyük itici gücün, geleneksel perakendecilerin
durum da toplam perakendecilik anlayışının yükselişine işaret ediyor. Küresel online dünyada güçlerini artırması. Bunu da çok kanallı perakendecilik hizmetlerini
perakendecilik anlayışını baştan aşağı değiştiren trendleri, tüketicilerin geliştirdiği öne çıkartarak gerçekleştirmeleri olduğu araştırmada vurgulanan noktalardan biri.
yeni alışkanlıkları ve online alışverişin yükselişi karşısında şirketlerin marka değeri Showrooming yüzde 80, ters showrooming yüzde 73
yaratmak için nasıl bir yol izlemesi gerektiği gibi güncel konuları analiz eden Küresel katılımcıların yüzde 68'i, ürünleri mağazalarda incelediklerini; ancak
araştırmaya göre, tüketicilerin perakendecilerle ilgili beklentileri her yıl çeşitlenerek online olarak satın aldıklarını söylerken, yüzde 70'i bunun tam tersini yaptıklarını,
artıyor. Bu beklentiler perakendecilerin değişime yol açan dört temel güç ile karşı yani ürünleri online olarak inceleyip, mağazadan satın almaya karar verdiklerini
karşıya olduğunu ortaya koyuyor; mağazaların artan önemi, sosyal ağların yükselişi, söylüyor. Buna da "ters showrooming" ya da "web-rooming" deniyor. Türkiye’de
mobil teknolojiler ve küresel demografik değişimler. showrooming oranı yüzde 80, ters showrooming oranı ise yüzde 73. Bu anlamda
PwC Küresel Toplam Perakende Araştırması, Türkiye’de tüketici tercihleri Türkiye’deki müşterilerin tüm kanalları tutarlı bir bütün olarak görme talebi güçlü
ve perakende sektörü gelişiminin dünya ortalamasına göre nasıl farklılıklar bir şekilde araştırmada yer buluyor.
gösterdiğini gözler önüne seriyor. Dünyada e-ticaretin gelişimine bakıldığında, ilk Mobil cihazlarla alışveriş
aşamada sadece online kanaldan satış yapan oyuncuların yer aldığı, genellikle Günümüz bağlantılı dünyasında online olarak alışveriş yapmanın
35 yaş altı erkek müşterilerin rağbet ettiği, fiyat rekabetinin yoğun olduğu, kitap dezavantajlarından biri, ürünü fiziksel bir mağazadan hemen
ve tüketici elektroniği kategorileriyle büyüyen bir pazar söz konusu. Türkiye’de de satın almakla karşılaştırıldığında, yeteri kadar hızlı olmaması.
benzer bir şekilde büyüyen e-ticaret sektöründe, ek olarak indirim odaklı giyim Türkiye’deki katılımcılar online alışveriş yerine mağazadan
alışveriş yapmayı tercih etmelerini, yüzde 51'lik oranla ürünü hemen
Perakendecİler
e-tİcarete yönelİyor
Kısa süre önce kanun değişikliği ile yeni kategorisinde hızlı bir büyüme gerçekleşti.
düzenlemeler getirilen e-ticaret konusu, artık İkinci aşamada yerleşik perakendecilerin
gıda perakendecilerinin de göz ardı edemeyeceği e-ticaret sektörüne girmesiyle, farklı
ve geleceğe dair yatırım planları arasına alması
gereken bir konuma geldi. müşteri demografisinde ve sosyo ekonomik
Bu yıl Yerel Zincirler Buluşuyor’un da gündemine damga vuran segmentlerde müşterilerin de e-ticaret sektörüne
konulardan biri olan e-ticaret, yayınlanan son araştırmaların da giriş yaptığı gözlemleniyor. Bu aşama çok kanallı
gösterdiği gibi perakendenin gelecekteki yol haritasını belirleyecek en perakendeciliğe giriş fazı olarak da yorumlanabilecek
önemli olgu haline gelmiş durumda. Konuyla ilgili “Değişim Çağı” temasıyla, olup, Türkiye’de şu anda gerçekleşmekte olan aşamadır.
19 ülkeden 19 bin katılımcı ile gerçekleştirilen PwC Küresel Toplam Perakende Türkiye; 76 milyon nüfusu, 36 milyon internet kullanıcısı, yüksek
Araştırması da çarpıcı sonuçları ortaya koyuyor. Araştırma sonuçlarına göre kredi kartı ve mobil penetrasyonu ile oldukça büyük bir e-ticaret potansiyeline
günümüz tüketicisi, çevrimiçi ve çevrimdışı kanallarda araştırma yaparken ve sahip. E-ticaret pazarının toplam organize perakendecilik içindeki payının
satın alırken, belirsizliği en aza indirecek, verimlilik, esneklik, kolaylık ve tatmini önümüzdeki 3 yıl içerisinde iki katına (%2’den %4’e) çıkması bekleniyor. Tüm
en üst düzeye çıkaracak, ayrıcalıklı bir alışveriş deneyimi yaşamak istiyor. Bu dünyada olduğu gibi bu gelişimde en büyük itici gücün, geleneksel perakendecilerin
durum da toplam perakendecilik anlayışının yükselişine işaret ediyor. Küresel online dünyada güçlerini artırması. Bunu da çok kanallı perakendecilik hizmetlerini
perakendecilik anlayışını baştan aşağı değiştiren trendleri, tüketicilerin geliştirdiği öne çıkartarak gerçekleştirmeleri olduğu araştırmada vurgulanan noktalardan biri.
yeni alışkanlıkları ve online alışverişin yükselişi karşısında şirketlerin marka değeri Showrooming yüzde 80, ters showrooming yüzde 73
yaratmak için nasıl bir yol izlemesi gerektiği gibi güncel konuları analiz eden Küresel katılımcıların yüzde 68'i, ürünleri mağazalarda incelediklerini; ancak
araştırmaya göre, tüketicilerin perakendecilerle ilgili beklentileri her yıl çeşitlenerek online olarak satın aldıklarını söylerken, yüzde 70'i bunun tam tersini yaptıklarını,
artıyor. Bu beklentiler perakendecilerin değişime yol açan dört temel güç ile karşı yani ürünleri online olarak inceleyip, mağazadan satın almaya karar verdiklerini
karşıya olduğunu ortaya koyuyor; mağazaların artan önemi, sosyal ağların yükselişi, söylüyor. Buna da "ters showrooming" ya da "web-rooming" deniyor. Türkiye’de
mobil teknolojiler ve küresel demografik değişimler. showrooming oranı yüzde 80, ters showrooming oranı ise yüzde 73. Bu anlamda
PwC Küresel Toplam Perakende Araştırması, Türkiye’de tüketici tercihleri Türkiye’deki müşterilerin tüm kanalları tutarlı bir bütün olarak görme talebi güçlü
ve perakende sektörü gelişiminin dünya ortalamasına göre nasıl farklılıklar bir şekilde araştırmada yer buluyor.
gösterdiğini gözler önüne seriyor. Dünyada e-ticaretin gelişimine bakıldığında, ilk Mobil cihazlarla alışveriş
aşamada sadece online kanaldan satış yapan oyuncuların yer aldığı, genellikle Günümüz bağlantılı dünyasında online olarak alışveriş yapmanın
35 yaş altı erkek müşterilerin rağbet ettiği, fiyat rekabetinin yoğun olduğu, kitap dezavantajlarından biri, ürünü fiziksel bir mağazadan hemen
ve tüketici elektroniği kategorileriyle büyüyen bir pazar söz konusu. Türkiye’de de satın almakla karşılaştırıldığında, yeteri kadar hızlı olmaması.
benzer bir şekilde büyüyen e-ticaret sektöründe, ek olarak indirim odaklı giyim Türkiye’deki katılımcılar online alışveriş yerine mağazadan
alışveriş yapmayı tercih etmelerini, yüzde 51'lik oranla ürünü hemen