Page 78 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 78
PORTAJ76
Türk kahvaltı
kültürünü
dünyaya taşıyor
Ticaret hayatına 1984 yılında başlayan Lokman Firmanın inovatif yönü itibari ile ilerleyen dönemde üretimin
Kahvaltılık, 30 yılı aşan deneyimiyle pazara Lokman, kahvaltılık gıdada sınırlı kalmayacağını söylemek mümkün.
Arınur ve Paşabey markalarını kazandırmış kahvaltılık Hammaddeyi nereden temin ediyorsunuz?
gıda sektörünün önemli aktörlerinden biri. Firma, Benimsemiş olduğumuz etik değerler nedeniyle, hammadde
büyümesine devam ederken geleneksel bağlarından kopmamayı bizim için en hassas konulardan biri. Lokman Kahvaltılık, her
ve Türk markası kimliği ile dünya pazarındaki varlığını sürekli şeyi “yerinden” alarak işler ve “Memleketinden Gelen Lezzetler”i
artırmayı hedefliyor. “Afiyetle Her Nesile” sloganını benimseyen özenle hazırlayarak tüm Türkiye’ye ve yurtdışındaki pazarlarına
firma, insan sağlığı ve hijyeni her şeyin önünde tutuyor. Ayrıca, ulaştırır. Markanın, ustaların tercihi olmasında bunun etkisinin de
“Çocuğuna yedirmeyeceğin ürünü üretme” ilkesini benimseyen büyük olduğu tartışılamaz bir gerçek.
bir anlayışla yönetiliyor. Ürünlerinizi hangi kanallarda satışa sunuyorsunuz?
Firmanın üretim faaliyetlerini ve kahvaltılık gıda sektörünü MND Lokman Kahvaltılık, hem ev dışı tüketim hem de perakende
Gıda Genel Müdürü Hüseyin Şeherli ile konuştuk. kanalında faaliyet gösteren bir firma olsa da, mevcut gücünü ev
Kahvaltılık gıda pazarındaki mevcut durumunuz hakkında dışı tüketim kanalında kazanmıştır. Bu alanda profesyonellerin
bilgi verir misiniz? ve ustaların en fazla tercih ettiği marka olan Lokman, 2015 yılı
Ev dışı tüketimde kahvaltılık gıda alanında, 30.000 m²’lik üretim itibariyle bu gücünü perakende alanına yansıtma ve HoReCa’da
alanında günde 2.000.000 adet ürün üreten ve yan şirketleri beğeni kazanmış ürünlerini son tüketicinin daha kolay
ile birlikte 400 kişiyi aşkın bir ekiple hizmet sunan Lokman ulaşabileceği market raflarında daha yüksek bir bulunurlukla yer
Kahvaltılık, sektörün en güçlü tedarikçilerden biri konumunda. alması yönündeki faaliyetlerini hızlandırmış bulunmaktadır.
Yurtiçi ve yurtdışı pazarlarını yöneten bölge müdürlerinin yanı Bulunduğunuz pazarın büyüklüğü hakkında bilgi verir
sıra, güçlü bayilik yapısı ile çok kapsamlı bir dağıtım ağına misiniz?
sahip. Sektördeki profesyonellerin en fazla tercih ettiği marka Özümüzü oluşturan EDT kanalının dünyadaki büyüklüğü 7 trilyon
olan Lokman Kahvaltılık, son tüketici ile daha fazla noktada TL, Türkiye’de ise bu büyüklük, cirosal olarak 50 milyar TL ve gıda
buluşmak için perakende kanalındaki çalışmalarına da hız vermiş kategorisi, bu cironun neredeyse yarısını oluşturuyor.
bulunuyor. Pazarın sizce en büyük sıkıntısı nedir?
Ürün çeşitliliğinizden bahseder misiniz? Kalitesiz hammadde ve/ya uygun olmayan formülasyonlar
Kahvaltılık gıda anlamında akla gelebilecek her ürünü, en iyi ile gerçek dışı düşük fiyatlarla pazarı manipüle ederek, ara
fiyat/performans oranı ile üreterek pazarın beğenisine sunuyoruz. toptancıların ve son tüketicilerin kaliteli ürüne ulaşmasına
Mevcutta reçel, bal, fındık kreması/ezmesi, fıstık ezmesi, helva, engel olan, “merdiven altı” tabir edilen üretim koşullarına sahip
peynir, tereyağı, tahin ve pekmez üretimi gerçekleştiriyoruz. üreticilerin yarattığı haksız rekabetin, gıda sektöründeki en büyük
Türk kahvaltı
kültürünü
dünyaya taşıyor
Ticaret hayatına 1984 yılında başlayan Lokman Firmanın inovatif yönü itibari ile ilerleyen dönemde üretimin
Kahvaltılık, 30 yılı aşan deneyimiyle pazara Lokman, kahvaltılık gıdada sınırlı kalmayacağını söylemek mümkün.
Arınur ve Paşabey markalarını kazandırmış kahvaltılık Hammaddeyi nereden temin ediyorsunuz?
gıda sektörünün önemli aktörlerinden biri. Firma, Benimsemiş olduğumuz etik değerler nedeniyle, hammadde
büyümesine devam ederken geleneksel bağlarından kopmamayı bizim için en hassas konulardan biri. Lokman Kahvaltılık, her
ve Türk markası kimliği ile dünya pazarındaki varlığını sürekli şeyi “yerinden” alarak işler ve “Memleketinden Gelen Lezzetler”i
artırmayı hedefliyor. “Afiyetle Her Nesile” sloganını benimseyen özenle hazırlayarak tüm Türkiye’ye ve yurtdışındaki pazarlarına
firma, insan sağlığı ve hijyeni her şeyin önünde tutuyor. Ayrıca, ulaştırır. Markanın, ustaların tercihi olmasında bunun etkisinin de
“Çocuğuna yedirmeyeceğin ürünü üretme” ilkesini benimseyen büyük olduğu tartışılamaz bir gerçek.
bir anlayışla yönetiliyor. Ürünlerinizi hangi kanallarda satışa sunuyorsunuz?
Firmanın üretim faaliyetlerini ve kahvaltılık gıda sektörünü MND Lokman Kahvaltılık, hem ev dışı tüketim hem de perakende
Gıda Genel Müdürü Hüseyin Şeherli ile konuştuk. kanalında faaliyet gösteren bir firma olsa da, mevcut gücünü ev
Kahvaltılık gıda pazarındaki mevcut durumunuz hakkında dışı tüketim kanalında kazanmıştır. Bu alanda profesyonellerin
bilgi verir misiniz? ve ustaların en fazla tercih ettiği marka olan Lokman, 2015 yılı
Ev dışı tüketimde kahvaltılık gıda alanında, 30.000 m²’lik üretim itibariyle bu gücünü perakende alanına yansıtma ve HoReCa’da
alanında günde 2.000.000 adet ürün üreten ve yan şirketleri beğeni kazanmış ürünlerini son tüketicinin daha kolay
ile birlikte 400 kişiyi aşkın bir ekiple hizmet sunan Lokman ulaşabileceği market raflarında daha yüksek bir bulunurlukla yer
Kahvaltılık, sektörün en güçlü tedarikçilerden biri konumunda. alması yönündeki faaliyetlerini hızlandırmış bulunmaktadır.
Yurtiçi ve yurtdışı pazarlarını yöneten bölge müdürlerinin yanı Bulunduğunuz pazarın büyüklüğü hakkında bilgi verir
sıra, güçlü bayilik yapısı ile çok kapsamlı bir dağıtım ağına misiniz?
sahip. Sektördeki profesyonellerin en fazla tercih ettiği marka Özümüzü oluşturan EDT kanalının dünyadaki büyüklüğü 7 trilyon
olan Lokman Kahvaltılık, son tüketici ile daha fazla noktada TL, Türkiye’de ise bu büyüklük, cirosal olarak 50 milyar TL ve gıda
buluşmak için perakende kanalındaki çalışmalarına da hız vermiş kategorisi, bu cironun neredeyse yarısını oluşturuyor.
bulunuyor. Pazarın sizce en büyük sıkıntısı nedir?
Ürün çeşitliliğinizden bahseder misiniz? Kalitesiz hammadde ve/ya uygun olmayan formülasyonlar
Kahvaltılık gıda anlamında akla gelebilecek her ürünü, en iyi ile gerçek dışı düşük fiyatlarla pazarı manipüle ederek, ara
fiyat/performans oranı ile üreterek pazarın beğenisine sunuyoruz. toptancıların ve son tüketicilerin kaliteli ürüne ulaşmasına
Mevcutta reçel, bal, fındık kreması/ezmesi, fıstık ezmesi, helva, engel olan, “merdiven altı” tabir edilen üretim koşullarına sahip
peynir, tereyağı, tahin ve pekmez üretimi gerçekleştiriyoruz. üreticilerin yarattığı haksız rekabetin, gıda sektöründeki en büyük