Page 74 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 74
EMİZ72
Ödemİş’tekİ başarı
Tİre’ye taşıdı
Orada ufkumuz açıldı. İş nasıl yapılıyor onu öğrendik.
Büyükler neler yapıyorlar, işletmelerini nasıl
yönetiyorlar, bunlar bize örnek oldu. PERDER sayesinde
de 10 sene içerisinde 15 mağazaya ulaştık.
İzmir’in Ödemiş ilçesinin hemen hemen her mahallesinde Karabıyık
markasını görmek mümkün. Ödemişliler, 2005 yılından bu yana çalışmaları yaptık. PERDER’in bize çok büyük katkısı oldu. Dernekçiliği
Karabıyık markasına sahip çıkıyor. Öyle ki, o yıldan bu güne ilçede seviyorum.”
faaliyet gösteren Karabıyık’a ait mağaza sayısı 13’e ulaştı. Markaya Karabıyık’ın mağazalarından biri 24 saat hizmet veriyor. Pazar günlerinin
tatil olması yönünde talepler varken, bir mağazanın 24 saat açık olması
olan güven ve çevre ilçelerden gelen yoğun talep Karabıyık markasını ilk bakışta çelişki gibi gelebilir. Ancak mağaza, akaryakıt istasyonu
Ödemiş’in dışına taşıdı. Karabıyık, 14’üncü mağazasını geçtiğimiz içerisinde bulunduğu için zorunluluktan doğan bir 24 saat uygulaması
günlerde Tire’de hizmete açtı. 15’inci mağazanın hazırlıklarını yapan söz konusu. Personel, diğer mağazalarda olduğu gibi bu mağazada da
firma, Tire’ye ikinci mağazasını da açmayı planlıyor. Karabıyık’ın merkez 8 saat sistemiyle çalışıyor. Diğer mağazalarda 3, akaryakıt istasyonu
deposu Ödemişte olup, 1700 metrekare alan üzerinde bulunuyor. içerisindeki mağazada 5 vardiya uygulanıyor. Zekeriya Karabıyık, 8
Firmanın toplam satış alanı ise, 3.000 metrekareye ulaştı. Şu anda saat sisteminin işletme maliyetlerini artırdığını, ancak önceliklerinin
toplam 150 personel istihdam ediyor. çalışan memnuniyeti olduğunu söyledi. Personelin haklarını vermeye
Karabıyık Marketler Zinciri Yönetim Kurulu Başkanı Zekeriya Karabıyık, özen gösterdiklerini kaydeden Zekeriya Karabıyık, personel sirkülasyon
meslek hayatına 1996 yılında baba mesleği olan un ve yem ticaretiyle oranlarının az olduğunu ifade etti. Karabıyık, “Çalışanlarımız bizden
atıldı. 1998-2000 yıllarında, toptancı market konseptli ilk mağaza memnun. Personeli memnun ettiğinizde müşteri de memnun oluyor”
ile çalışmalarına devam etti. 2005 yılında da mağaza devralarak dedi.
marketçiliğe adım attı. Zekeriya Karabıyık, o yıllarda unutamadığı bir Karabıyık, “İsteyin getirelim, alın götürelim” sloganıyla bütün
anısını şöyle aktarıyor. “1998 yılında ilk mağazayı açacağım zaman, mağazalarda evlere servis hizmeti sunuyor. Siparişleri telefonla alınıp,
barkotlu satışa geçelim diye düşündüm. Babamla bir diyaloğumuz müşterinin istediği ürünler eve teslim ediliyor. Mağazada alışveriş
oldu. O günkü yatırımımız 20 milyardı. Babam dedi ki; “Buna yatırım yapan müşterinin ürünleri de mağaza personeli eşliğinde eve kadar
yapacağına, ben gider bir kamyon mal alır, onu satardım.” Ben götürülüyor. Bu uygulamadan memnun olan Karabıyık, ücretsiz müşteri
dinlemedim tabi. Ama iyi ki dinlememişim. Çünkü altyapı çok önemli. servisine ihtiyaç duymuyor.
Hâlâ aynı sistem üzerinden yeni teknolojik ilavelerle devam ediyoruz. Perakende sektörüne yönelik teknolojik gelişmeleri yakından takip
Çağı yakalamaya çalışıyoruz.” ettiklerini dile getiren Zekeriya Karabıyık, “Mağazada teknolojiye yatırım
Zekeriya Karabıyık, 1996 yılında PERDER ile tanışır. PERDER ile tanışmış yaptığımız zaman bunun geri dönüşünü alıyoruz. Müşteriler hangi
olmanın memnuniyetini şu sözlerle ifade ediyor: “Orada ufkumuz açıldı. ürünü alıyor, hangi yaş grubuna ne satıyoruz, aileler mi alıyor, kadın mı
İş nasıl yapılıyor onu öğrendik. Büyükler neler yapıyorlar, işletmelerini erkek mi alıyor… Bunları raporladığımız zaman çok fayda sağlıyoruz.
nasıl yönetiyorlar, bunlar bize örnek oldu. PERDER sayesinde de 10 Mesela kurmuş olduğumuz teknolojik sistem, stok taşımamızı engelliyor.
sene içerisinde 15 mağazaya ulaştık. PERDER’e katıldıktan sonra dernek Artık enflasyon olmadığı için stoklu çalışmak ancak kendimize maliyet
bünyesinde gerçekleşen eğitimlerden faydalandık. Daha sonra da, getiriyor. Sistem, bunları düzeltmemizi sağlıyor. Teknolojiye sürekli
orada tanıştığımız hocalarla anlaşarak işletmemiz özelinde yıllık eğitim yatırım yapıyoruz” dedi.
Ödemİş’tekİ başarı
Tİre’ye taşıdı
Orada ufkumuz açıldı. İş nasıl yapılıyor onu öğrendik.
Büyükler neler yapıyorlar, işletmelerini nasıl
yönetiyorlar, bunlar bize örnek oldu. PERDER sayesinde
de 10 sene içerisinde 15 mağazaya ulaştık.
İzmir’in Ödemiş ilçesinin hemen hemen her mahallesinde Karabıyık
markasını görmek mümkün. Ödemişliler, 2005 yılından bu yana çalışmaları yaptık. PERDER’in bize çok büyük katkısı oldu. Dernekçiliği
Karabıyık markasına sahip çıkıyor. Öyle ki, o yıldan bu güne ilçede seviyorum.”
faaliyet gösteren Karabıyık’a ait mağaza sayısı 13’e ulaştı. Markaya Karabıyık’ın mağazalarından biri 24 saat hizmet veriyor. Pazar günlerinin
tatil olması yönünde talepler varken, bir mağazanın 24 saat açık olması
olan güven ve çevre ilçelerden gelen yoğun talep Karabıyık markasını ilk bakışta çelişki gibi gelebilir. Ancak mağaza, akaryakıt istasyonu
Ödemiş’in dışına taşıdı. Karabıyık, 14’üncü mağazasını geçtiğimiz içerisinde bulunduğu için zorunluluktan doğan bir 24 saat uygulaması
günlerde Tire’de hizmete açtı. 15’inci mağazanın hazırlıklarını yapan söz konusu. Personel, diğer mağazalarda olduğu gibi bu mağazada da
firma, Tire’ye ikinci mağazasını da açmayı planlıyor. Karabıyık’ın merkez 8 saat sistemiyle çalışıyor. Diğer mağazalarda 3, akaryakıt istasyonu
deposu Ödemişte olup, 1700 metrekare alan üzerinde bulunuyor. içerisindeki mağazada 5 vardiya uygulanıyor. Zekeriya Karabıyık, 8
Firmanın toplam satış alanı ise, 3.000 metrekareye ulaştı. Şu anda saat sisteminin işletme maliyetlerini artırdığını, ancak önceliklerinin
toplam 150 personel istihdam ediyor. çalışan memnuniyeti olduğunu söyledi. Personelin haklarını vermeye
Karabıyık Marketler Zinciri Yönetim Kurulu Başkanı Zekeriya Karabıyık, özen gösterdiklerini kaydeden Zekeriya Karabıyık, personel sirkülasyon
meslek hayatına 1996 yılında baba mesleği olan un ve yem ticaretiyle oranlarının az olduğunu ifade etti. Karabıyık, “Çalışanlarımız bizden
atıldı. 1998-2000 yıllarında, toptancı market konseptli ilk mağaza memnun. Personeli memnun ettiğinizde müşteri de memnun oluyor”
ile çalışmalarına devam etti. 2005 yılında da mağaza devralarak dedi.
marketçiliğe adım attı. Zekeriya Karabıyık, o yıllarda unutamadığı bir Karabıyık, “İsteyin getirelim, alın götürelim” sloganıyla bütün
anısını şöyle aktarıyor. “1998 yılında ilk mağazayı açacağım zaman, mağazalarda evlere servis hizmeti sunuyor. Siparişleri telefonla alınıp,
barkotlu satışa geçelim diye düşündüm. Babamla bir diyaloğumuz müşterinin istediği ürünler eve teslim ediliyor. Mağazada alışveriş
oldu. O günkü yatırımımız 20 milyardı. Babam dedi ki; “Buna yatırım yapan müşterinin ürünleri de mağaza personeli eşliğinde eve kadar
yapacağına, ben gider bir kamyon mal alır, onu satardım.” Ben götürülüyor. Bu uygulamadan memnun olan Karabıyık, ücretsiz müşteri
dinlemedim tabi. Ama iyi ki dinlememişim. Çünkü altyapı çok önemli. servisine ihtiyaç duymuyor.
Hâlâ aynı sistem üzerinden yeni teknolojik ilavelerle devam ediyoruz. Perakende sektörüne yönelik teknolojik gelişmeleri yakından takip
Çağı yakalamaya çalışıyoruz.” ettiklerini dile getiren Zekeriya Karabıyık, “Mağazada teknolojiye yatırım
Zekeriya Karabıyık, 1996 yılında PERDER ile tanışır. PERDER ile tanışmış yaptığımız zaman bunun geri dönüşünü alıyoruz. Müşteriler hangi
olmanın memnuniyetini şu sözlerle ifade ediyor: “Orada ufkumuz açıldı. ürünü alıyor, hangi yaş grubuna ne satıyoruz, aileler mi alıyor, kadın mı
İş nasıl yapılıyor onu öğrendik. Büyükler neler yapıyorlar, işletmelerini erkek mi alıyor… Bunları raporladığımız zaman çok fayda sağlıyoruz.
nasıl yönetiyorlar, bunlar bize örnek oldu. PERDER sayesinde de 10 Mesela kurmuş olduğumuz teknolojik sistem, stok taşımamızı engelliyor.
sene içerisinde 15 mağazaya ulaştık. PERDER’e katıldıktan sonra dernek Artık enflasyon olmadığı için stoklu çalışmak ancak kendimize maliyet
bünyesinde gerçekleşen eğitimlerden faydalandık. Daha sonra da, getiriyor. Sistem, bunları düzeltmemizi sağlıyor. Teknolojiye sürekli
orada tanıştığımız hocalarla anlaşarak işletmemiz özelinde yıllık eğitim yatırım yapıyoruz” dedi.