Page 83 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 83
81

DOSYA

elde edebilmeye bağlıyor. Bu anlamda daha hızlı teslimat, aynı gün içerisinde gönderim, okutma
doğrudan mağaza stokunun kullanılması gibi seçenekler müşteri tarafında en çok karşılık oranı dijital
bulacak alanlar olarak öne çıkıyor. Küreselkatılımcıların yüzde 31’i mobil cihazlarıyla yerlilerde
mağazaların yerini buluyor; yüzde 25'i ise alışveriş kuponlarından yararlandığını açıklıyor. yüzde 16 iken,
Türkiye’de bu oranlar sırasıyla yüzde 36 ve 28. Dünyada sadakat programları, QR kodları kalan grupta
ve online kampanyalardan yararlanma oranı yüzde 9 iken, Türkiye’de mobil cihazlar yüzde 13. Dijital
üzerinden ürün hakkında bilgi toplama ve rakip fiyat karşılaştırma yerliler, yüzde 15
oranı yüzde 73. Türkiye’de katılımcıların yüzde 53'ü cep oranla lokasyon bazlı
telefonlarını kullanırken kişisel kredi kartı bilgilerinin fırsat kampanyalarından
çalınması konusunda endişe duyduğunu söylüyor. yararlanırken, diğer gruplarda
Bununla birlikte, katılımcıların yüzde 37’si, satın bu oran yüzde 11. Tüketicilerin
aldığı ürünün ödemesini yapmak için kredi %61’i, favori markalarını
kartı bilgilerini cep telefonuna yükleme veya perakendecilerini sosyal
fikrine katılmadığını belirtiyor. Ancak, pek medyada takip ediyor. Tüketiciler,
çok kişinin artık kredi kartlarını online bilmedikleri ya da ilgi duymaya
olarak kullanmakta tereddüt etmemesi ve başladıkları (%43) markaları sosyal
cep telefonlarındaki güvenlik teknolojisinin medyada buluyor veya başkalarının
sürekli olarak ilerlemesi ve güçlenmesi, yorumlarından yola çıkarak bir markayı araştırıyor
bu endişenin çok geçmeden azalacağını (%30). Katılımcıların dörtte birinden fazlası, ürünlerle
gösteriyor. veya markalarla yaşadıkları deneyimler hakkında yorumda
Dijital yerliler bulunuyor (%27) ya da onlarla ilgili videoları izliyor. Geçmiş
Türkiye’de, tüketicileri markaların sosyal yıllara nazara belirgin artış gösteren bu rakamlar, sosyal medyanın
medya sayfalarına çeken en etkili nokta %58 perakendecilik üzerindeki etkisinin önemine dikkatleri çekiyor.
oran ile cazip fırsatlar/promosyonlar/satışlar Araştırmaya katılanların %36‘sı haftada en az bir kez fiziki bir mağazaya
olarak öne çıkıyor. İkinci en büyük sebep, gittiğini söylerken, kişisel bilgisayardan haftada en az bir kez alışveriş
yüzde 32 ile sosyal medyada araştırmak yapanlar %20’de, tablet bilgisayardan haftada en az bir kez alışveriş yapanlar
olurken, diğer katılımcılar rekabette öne %10’da, cep telefonundan haftada en az bir kez alışveriş yapanlar ise %11’de
çıkmayı sağlayan fırsatlar, müşteri kalıyor.
hizmetleri, belirli deneyimlerle ilgili
geri bildirim sağlama, markayla
ve online takipçileriyle etkileşim
ve markayla temas gibi sosyal
medyaya özgü faktörleri öne
çıkarıyor. Teknoloji ile büyüyen
18-24 yaş aralığındaki tüketici
grubu dijital yerliler; mobil
cihaz ile kasada ödeme yapma,
QR kodu okutma, mağazanın
yerini bulma, mağazaya
yakınlığı dolayısıyla bir fırsat
yakalama ve sosyal medyayı

kullanarak bir mağazada
check-in yapma gibi mobil
özellikleri, diğer gruplara
göre çok daha etkin kullanıyor.
Örneğin QR kodu
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88