Page 116 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 116
AKENDE SÖZLÜĞÜ114 Bütçe
Şirketlerin yol haritasıdır. Belli bir zaman diliminde, kaynakların
Merkezi dağıtım
Perakendecinin kendi deposundan kendi nereden elde edilip, en etkin şekilde nerelere kullanılacağını
şubelerine yaptığı sevkiyatlardır. Kategori gösteren planlardır. Bir önceki dönemde elde edilen veriler
yönetimi, lojistik yönetimi ve satış yönetiminin üzerine, bazı varsayımların etkisini yansıtarak oluşturulur.
koordinasyonunda gerçekleşir. Tedarikçi ana Enflasyon tahmini, satılacak ürünlerin satınalma şartları(vade,
depoya teslimat yaptığı için bu faaliyetin
iskonto, aksiyon), yeni yatırım ve stok planı gibi…
dışındadır. Perakende sektörü için, satış bütçesi, kategori yönetimi bütçesi,
gider bütçesi, yatırım bütçesi, nakit bütçesi önemli çeşitleridir.
Sıcak satış
Belli bir rut planı dahilinde mağazalara, Soğuk satış
Belli bir rut planı dahilinde
sipariş, satış ve dağıtım amacıyla
yapılan sevkiyatlardır. Tedarikçi müşteri ihtiyaçlarının
açısından avantajları; müşteriden belirlendiği ve müşteri odaklı
hızlı sipariş toplamak, daha fazla ürün satışın gerçekleştiği bir satış
satmak, çabuk tahsilat yapmaktır. yöntemidir. Ancak sıcak satışta
Perakendeci açısından avantajları ise; olduğu gibi anında teslimat
her zaman taze ürün bulundurmak, stok gerçekleşmez. Ürünleri sıcak
yükünü ve stok maliyetini düşürmektir. satışta olduğu gibi stoklarda
bulundurmak da gerekmez,
Tutundurma
Tüketicinin tutum ve davranışlarını etkilemek siparişe göre üretilebilir.
Brüt kâr marjı
için satıcının kullandığı tüm pazarlama Satışlar ile satılan malın maliyeti arasındaki fark brüt satış
araçlarıdır. Tutundurma, ikna özelliği olan
bir iletişim olayıdır. Elbette diğer pazarlama kârıdır.
faaliyetleri ile birlikte uygulandığında netice Brüt kâr marjı ise, brüt satış kârı tutarının net satış tutarına
verir. İstediği ürünü mağazada bulamayan
müşteri için böyle bir eylemin gereği yoktur. oranıdır.
Tutundurma karmasının dört elemanı; reklam, Brüt kâr marjı = Brüt satış kârı / Net satış tutarı
kişisel satış, halkla ilişkiler duyurusu ve satış

özendirmedir.
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120