Page 10 - Perder 44. Sayı
P. 10
ER8

KDV İndİrİmİ tüketİcİye yarar

Türkiye'nin istihdamda en büyük üçüncü sektörü Türkiye Perakendeciler Federasyonu
olan perakende, istikrarlı büyümesini perçinlemek (TPF) Başkanı Mustafa Altunbilek; manav,
ve tüketicilerin daha ucuza alışveriş yapabilmeleri kırmızı et, bakliyat, unlu mamuller, zeytin
için KDV indirimini gündeme aldı. Yerel perakende ve zeytinyağı ürünlerinde KDV oranının
zincirlerinin 377 üye ve 4 bine yakın satış noktasıyla toptanda olduğu gibi perakende de
yılda 10 milyar dolarlık ciroya imza attığını belirten TPF %8’den %1’e düşürülmesi çağrısında
Başkanı Mustafa Altunbilek, sektörün sürdürülebilir başarı bulundu. Gerekli düzenlemelerle
yakalaması, 2023 yılına kadar 70 milyar TL cirosal büyüklüğe sektörün büyümesini yüzde 10'ların
ulaşabilmesi için KDV gibi düzenlemelere ihtiyaç olduğunu üzerine taşıyıp, istihdamda daha fazla
söyledi. katkı yakalanabileceğine dikkat çeken
Altunbilek, tüketicilerin de sepetlerini
Yılsonu yüzde 14 büyümeyi hedefliyoruz daha ucuza doldurabileceğinin altını
Organize yerel perakendenin hedeflerine ulaşabilmesi için çizdi.
devlet tarafından desteklenme ihtiyacı olduğuna dikkat
çeken Altunbilek, “Yılsonu itibari ile ortalama yüzde 14 sürdürdüğünü belirten Altunbilek, şu bilgileri verdi:
büyümeyi hedefliyoruz. Cumhuriyetimizin 100. Yılında “KDV indirimi ile kayıt dışılık, haksız rekabet gibi önemli
ciromuzu 70 milyar TL’ye ulaşmaya çabalayan sektörümüz konuların önüne geçilirken, tüketiciler Türkiye genelinde
yalnız başına bırakılmamalı. Bu nedenle toptanda olduğu daha ucuza alışveriş yapabilecek. Peki nasıl? Örneğin pirinci
gibi yerel perakende de manav, kırmızı et, bakliyat, unlu ele alalım. Bu ürün için alım yapıldığında 5.05 TL +0.05 KDV
mamuller, zeytin ve zeytinyağı ürünlerinde KDV düzenlemesi olduğunda 5,10 TL’lik maliyet oluşuyor. Satarken KDV %
bekliyoruz. Bu ürünler tüketicilerin en çok ihtiyaç duyduğu 1 yerine % 8 olduğunda maliyetimiz 5.05 TL+0.40 TL KDV
ürünler olup geri dönüşümün en hızlı alınacağı ürünlerdir.” olduğunda maliyet 5.45 TL olmaktadır. Dolayısıyla tüketici
dedi. %7 indirimli ürünler alabilecek. Depolama, taşıma, iletişim,
market kirası, istihdam, eğitim ve diğer giderler için de
Rekabet etmek ve ucuza satmak için indirim istiyoruz işletme karı olarak bu ürünü satmaya kalksanız 5,9 TL’ye
Yerel perakendenin agresif bir büyüme beklentisinde geliyor ki, 1 kilo pirinci bu fiyata satmanız mümkün değil.
olmadan, istikrara dayalı bir şekilde çalışmalarını Minimum kârlarla tüketicilerimizi memnun etmemiz, rekabet
ederek gücü kendimizde bulmamız gerekiyor. % 8 yerine %
1 KDV tüketicide alım gücünü, bizlerde de rekabet gücünü;
büyüme gücünü destekleyecek.”

En çok fiyat artışı çay ve yağlarda yaşandı
Piyasalarda Temmuz ve Ağustos aylarının siyasi belirsizliğin
gölgesinde seyrettiğini kaydeden TPF Başkanı Mustafa
Altunbilek, Ramazan ayı sonrasındaki 1,5 aylık dönemi de
değerlendirdi. Süt ürünleriyle sebze meyve satışlarında
artış yaşandığını söyleyen Altunbilek, bölgelere göre piknik
mevsimiyle birlikte et ve tavuk tüketiminin arttığını belirtti.
Altunbilek, mevsimsellikten kaynaklı bazı manav ürünleri,
çay, ayçiçek ve zeytinyağında en çok fiyatı artan ürünler
olduğunu kaydetti.
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15