Page 33 - Perder 45. Sayı
P. 33
31

Cİro bazında perakende turu
2.5 kat arttı

Özel Markalı Ürünler Tedarikçileri Derneği(PLAT) araştırmaya göre, 2012’de FMCG’de ciro bazında yüzde 13.5’lik
tarafından düzenlenen Private Label Zirvesi paya sahip olan PL ürünleri, 2015’in ilk 6 aylık döneminde
gerçekleştirildi. Zirvenin açılış konuşmasını payını 2.5 kat artırarak yüzde 15.9’a çıkardı. Araştırmaya
gerçekleştiren PLAT Yönetim Kurulu Başkanı M.İmer göre bu yılın ilk 6 aylık döneminde PL ürünleri içerisinde en
Özer şunları söyledi: “Private Label olarak bilinen özel markalı fazla büyüme yüzde 16’lık oranı ile temizlik kategorisinde
ürünler Avrupa’da ve diğer gelişmiş ülkelerde önemli pazar yaşanırken, bunu yüzde 15’lik oran ile kişisel bakım ve yüzde
paylarına sahip. Türkiye’de de bu ürünlerin tüketimi istikrarlı 14’lük oran ile gıda ürünleri takip etti”.
ve güçlü bir şekilde artıyor. Ucuz fiyatla yüksek kalite sunan Türk tüketicisinin PL ürünlerini tercih etmesinde en önemli
bu ürünler, tüketiciler ve perakende kuruluşları tarafından faktörün fiyat olduğu vurgulanan zirvede, yıllar itibariyle kalite
her geçen gün biraz daha benimsenirken, pek çok KOBİ için faktörünün de giderek yükseldiği belirtildi.
önemli bir faaliyet ve istihdam alanı sunuyor. Nielsen’in yaptığı

PL ürünleri, 2015’in ilk 6
aylık döneminde payını 2.5
kat artırarak yüzde 15.9’a
çıkardı.
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38