Page 44 - PERDER 36
P. 44
ARAŞTIRMA
Tüketİcİ güvenİ
yükseldİ
2015’in dördüncü çeyreğinde Türkiye’de tüketici güveni 2015’in
üçüncü çeyreğine kıyasla 5 endeks puanı ve 2014’ün aynı çeyreğine
kıyasla 7 endeks puanı yükseldi. Nielsen Türkiye Genel Müdürü
Roberto Pedretti, Türkiye’de tüketici güveninin 2015’in dördüncü
çeyreğinde gerçekleşen Türkiye Genel Seçimleri sonrasında
düzelme kaydettiğini söyledi. Pedretti ‘‘Terörizm hala en büyük
endişe olmakla birlikte, terörizm endişesi bir önceki çeyreğe
kıyasla gerileme gösterdi. Seçimlerden sonra ‘siyasi istikrara’
yönelik endişeler gerilemeye başlarken, ‘ekonomi’ ikinci en büyük
endişe oldu. Tüketici endişeleri gerilerken, iş konusundaki olumlu
tutum, kişisel mali durum ve harcama niyeti gibi tüketici güvenini
etkileyen faktörler bu çeyrekte düzelme kaydetti. Terörizm ve
savaş endişelerinin yanı sıra, Türkiye’nin bir ekonomik durgunluk
döneminde olduğuna inanan katılımcıların yüzdesi, 2015’in
dördüncü çeyreğinde önemli ölçüde bir düşüşle yüzde 84’ten
yüzde 76’ya geriledi.” dedi.
Nielsen’in araştırmalarına göre global tüketici güveni Türkiye’nin %56’sına göre, terörizm en büyük endişe kaynağı…
2015’i, üçüncü çeyreğe göre 2 puanlık azalmayla 2015’in dördüncü çeyreğinde terörizmle ilgili korkular Kuzey
düşüşte kapattı. Türkiye’de ise tüketici güveni 2015’in Amerika’da yüzde 27 ve Avrupa’da yüzde 22 ile yeni yüksek
üçüncü çeyreğine kıyasla 5 endeks puanı ve 2014’ün değerlere doğru tırmanarak, her iki bölgede de ekonomiden
aynı çeyreğine kıyasla 7 endeks puanı artış gösterdi. daha büyük bir endişe haline geldi. ABD’de çevrimiçi katılımcıların
yüzde 29’u - üçüncü çeyreğe kıyasla 15 yüzde puanlık bir artışla
- terörizmin en büyük ya da ikinci en büyük endişeleri olduğunu
belirtti. Avrupa’da da endişe yüksek seviyelerde kaydedildi ve
üçüncü çeyrekten dördüncü çeyreğe geçerken İsrail (yüzde 43,
Tüketİcİ güvenİ
yükseldİ
2015’in dördüncü çeyreğinde Türkiye’de tüketici güveni 2015’in
üçüncü çeyreğine kıyasla 5 endeks puanı ve 2014’ün aynı çeyreğine
kıyasla 7 endeks puanı yükseldi. Nielsen Türkiye Genel Müdürü
Roberto Pedretti, Türkiye’de tüketici güveninin 2015’in dördüncü
çeyreğinde gerçekleşen Türkiye Genel Seçimleri sonrasında
düzelme kaydettiğini söyledi. Pedretti ‘‘Terörizm hala en büyük
endişe olmakla birlikte, terörizm endişesi bir önceki çeyreğe
kıyasla gerileme gösterdi. Seçimlerden sonra ‘siyasi istikrara’
yönelik endişeler gerilemeye başlarken, ‘ekonomi’ ikinci en büyük
endişe oldu. Tüketici endişeleri gerilerken, iş konusundaki olumlu
tutum, kişisel mali durum ve harcama niyeti gibi tüketici güvenini
etkileyen faktörler bu çeyrekte düzelme kaydetti. Terörizm ve
savaş endişelerinin yanı sıra, Türkiye’nin bir ekonomik durgunluk
döneminde olduğuna inanan katılımcıların yüzdesi, 2015’in
dördüncü çeyreğinde önemli ölçüde bir düşüşle yüzde 84’ten
yüzde 76’ya geriledi.” dedi.
Nielsen’in araştırmalarına göre global tüketici güveni Türkiye’nin %56’sına göre, terörizm en büyük endişe kaynağı…
2015’i, üçüncü çeyreğe göre 2 puanlık azalmayla 2015’in dördüncü çeyreğinde terörizmle ilgili korkular Kuzey
düşüşte kapattı. Türkiye’de ise tüketici güveni 2015’in Amerika’da yüzde 27 ve Avrupa’da yüzde 22 ile yeni yüksek
üçüncü çeyreğine kıyasla 5 endeks puanı ve 2014’ün değerlere doğru tırmanarak, her iki bölgede de ekonomiden
aynı çeyreğine kıyasla 7 endeks puanı artış gösterdi. daha büyük bir endişe haline geldi. ABD’de çevrimiçi katılımcıların
yüzde 29’u - üçüncü çeyreğe kıyasla 15 yüzde puanlık bir artışla
- terörizmin en büyük ya da ikinci en büyük endişeleri olduğunu
belirtti. Avrupa’da da endişe yüksek seviyelerde kaydedildi ve
üçüncü çeyrekten dördüncü çeyreğe geçerken İsrail (yüzde 43,