Page 74 - PERDER 36
P. 74
TATİSTİK72

PERDER üyelerİ'nİn
açılış performansı

Ortakalan Araştırma Grubu tarafından hemen ardından da bunların toplu Dergimizdeki listeye 10 şube ve üzeri
hazırlanan araştırmamızda 10 ve daha üzeri değerlendirmelerini görebilirsiniz. marketleri dahil etme nedenimiz bütün
şube sayısına PERDER üyesi marketlerin PERDER üyelerinin fiziki büyüme
geride bıraktığımız iki aylık dönemindeki “Market” kelimesini “içerisinde gıda satışı rakamlarının dergi sayfaları dahilinde
performanslarını değerlendiriyoruz. da olan perakende satış noktaları” olarak verilmesinin mümkün olmayışıdır. Dergi
tanımladığımızı ve satış kalemleri içerisinde ölçeğine sığabilecek ve PERDER üyelerinin
Aşağıdaki tablodan 100 zincirin 2016 yılı gıda olmayan; “elektronik market”, “yapı istikrarlı büyümesi hakkında sektörde fikir
Ocak- Şubat aylarında açmış oldukları market”, “tekstil market” gibi isimlere oluşturabilecek bir veri oluşturmak adına
yeni mağaza sayısını, 1 Mart itibariyle sahip olan perakende noktalarını listemizin bu kriter uygulanmıştır.
sahip oldukları mağaza sayısını ve dışında tuttuğumuzu tekrar belirtiriz.

Ortakalan Araştırma Grubu

SIRA ZİNCİR MARKET 1 OCAK 2016 1 MART 2016 FARK 1 1 MART 2015 FARK 2

1 Hakmar Ekspres (İstanbul discount) 331 325 6 300 31
2 Çağrı Semt (İstanbul – Discount) 201 197 4 162 39
3 Bizim Toptan Satış (Ulusal) 156 156 0 155 1
4 Pekdemir (Denizli) 111 110 1 89 22
5 Mopaş (İstanbul) 101 101 0 100 1
6 Çağdaş (Ankara) 94 92 2 86 8
7 Onur Market (İstanbul) 82 82 0 76 6
8 Altunbilekler (Ankara) 77 76 1 71 6
9 Yunus (Ankara) 73 73 0 74 -1
10 Seyhan Ekspres (Bursa - Discount) 70 68 2 57 13
11 Peynirci Baba (Kocaeli) 65 61 4 58 7
12 Başgimpa (Ankara) 54 54 0 54 0
13 Soykan (Ankara) 52 52 0 46 6
14 Rammar (İstanbul) 47 48 -1 50 -3
15 Çağrı (İstanbul) 44 43 1 41 3
16 Marka AVM (Sivas) 44 43 1 38 6
17 Fiskomar (Giresun) 43 43 0 40 3
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79