Page 76 - PERDER 36
P. 76
eğerlendİrmeler SIRA ZİNCİR MARKET 1 ARALIK 2015 1 EKİM 2015 FARK 1 1 ARALIK 2014 FARK 2

1 Ocak – 1 Mart 2016 döneminde 10 62 Lider Gedikler (İçel) 15 15 0 15 0
ve üzeri mağaza sayına sahip olan 63 Neşeli (Eskişehir) 15 15 0 14 1
100 PERDER üyesi zincirinin, sahip 64 Karabıyık (İzmir) 15 15 0 12 3
oldukları toplam şube sayılarına 65 İsra (Bursa) 15 15 0 11 4
göre sıralanışları yukarıdaki gibidir. 66 Halciler (Ankara) 14 14 0 14 0
67 Başdaş (İzmir) 14 14 0 12 2
İlgili dönemde Türkiye’deki 10 şube 68 Çelikkayalar (Konya) 14 14 0 11 3
ve üzeri PERDER üyesi firmanın 69 Sembol Center (Gaziantep) 13 13 0 14 -1
70 Çarmar (Diyarbakır) 13 13 0 13 0
toplam mağaza sayısı 3175’e ulaştı. 71 Azda (Muğla) 13 13 0 9 4
72 Anberra (Uşak) 13 13 0 12 1
Dergi sayfalarına sığabilecek ölçekte 73 Seyhanlar (İstanbul) 13 13 0 11 2
bir veri grubu toparlamak adına 74 Şekerciler (Adana) 13 13 0 12 1
liste, en az 10 şube kriteriyle ele 75 Uğur AVM (Bursa) 12 12 0 12 0
alınmıştır. Bu tablodaki rakamlar 76 Kule AVM (Aksaray) 12 12 0 12 0
ışığında Türkiye Perakendeciler 77 Ege Ekomar (İzmir) 12 12 0 11 1
78 Hitit Gıda (Çorum) 12 12 0 8 4
Federasyonu çatısı altında büyüyen 79 Mega (İstanbul) 12 12 0 7 5
PERDER üyelerinin gösterdiği 80 Düzpaş (Düzce) 11 11 0 11 0
81 Alya Market (Antalya) 11 8 3 8 3
büyüme performansı hakkında 82 Karadeniz İsmar (Trabzon) 11 11 0 11 0
genel bir bilgi edinmek mümkün 83 Gülenler (Kırıkkale) 11 11 0 11 0
84 Yeni Kandemirler (Kırıkkale) 11 11 0 11 0
Listede yer alan 100 firmanın iki 85 Can AVM (Sivas) 11 11 0 11 0
aylık bir dönemde total mağaza 86 Düzgün Market (Erzurum) 11 11 0 11 0
87 4AS (Balıkesir) 11 11 0 11 0
artışı 25 oldu. Tablonun da 88 Şekerciler (Ankara) 11 11 0 11 0
gösterdiği gibi PERDER üyelerinin 89 Üçler Market (İstanbul) 11 11 0 10 1
90 Sarıyer Market (İstanbul) 10 10 0 10 0
büyüme performansı sadece iki 91 Bintaş (İstanbul) 10 10 0 11 -1
aylık süreçte yeni bir süpermarket 92 Efor (İstanbul) 10 10 0 10 0
93 Savaşır (Manisa) 10 10 0 10 0
zincirini sıfırdan yaratacak kadar 94 Niktaş (Tokat) 10 10 0 10 0
güçlü. Üstelik bu performans belirli 95 Kalafatlar (Ordu) 10 10 0 10 0
96 Kilo Market (Kayseri) 10 10 0 10 0
coğrafi bölgelerle sınırlı değil, 97 Keskin Market (Eskişehir) 10 10 0 10 0
PERDER üyeleri Türkiye’nin her 98 Aslanlar (Malatya) 10 10 0 10 0
yerinde büyümeye devam ediyor. 99 Ekobaymar (İçel) 10 10 0 10 0
100 Özpaş Süpermarket (Sakarya) 10 10 0 8 2
10 şube ve üzeri 100 firmanın yıllık TOPLAM 3175 3150 25 2946 229
açılış rakamlarına baktığımızda
yani 1 Mart 2016 ile 1 Mart
2015 tarihleri arasındaki farkı

incelediğimizde toplamda 229 yeni
mağaza görmekteyiz. Bu rakam ise

her sene ulusal ölçekte liderliğe
oynayacak yeni bir market zincirinin

oluşmasına eşdeğer.

Ortakalan Araştırma Grubu
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80