Page 76 - PERDER 36
P. 76
eğerlendİrmeler SIRA ZİNCİR MARKET 1 ARALIK 2015 1 EKİM 2015 FARK 1 1 ARALIK 2014 FARK 2
1 Ocak – 1 Mart 2016 döneminde 10 62 Lider Gedikler (İçel) 15 15 0 15 0
ve üzeri mağaza sayına sahip olan 63 Neşeli (Eskişehir) 15 15 0 14 1
100 PERDER üyesi zincirinin, sahip 64 Karabıyık (İzmir) 15 15 0 12 3
oldukları toplam şube sayılarına 65 İsra (Bursa) 15 15 0 11 4
göre sıralanışları yukarıdaki gibidir. 66 Halciler (Ankara) 14 14 0 14 0
67 Başdaş (İzmir) 14 14 0 12 2
İlgili dönemde Türkiye’deki 10 şube 68 Çelikkayalar (Konya) 14 14 0 11 3
ve üzeri PERDER üyesi firmanın 69 Sembol Center (Gaziantep) 13 13 0 14 -1
70 Çarmar (Diyarbakır) 13 13 0 13 0
toplam mağaza sayısı 3175’e ulaştı. 71 Azda (Muğla) 13 13 0 9 4
72 Anberra (Uşak) 13 13 0 12 1
Dergi sayfalarına sığabilecek ölçekte 73 Seyhanlar (İstanbul) 13 13 0 11 2
bir veri grubu toparlamak adına 74 Şekerciler (Adana) 13 13 0 12 1
liste, en az 10 şube kriteriyle ele 75 Uğur AVM (Bursa) 12 12 0 12 0
alınmıştır. Bu tablodaki rakamlar 76 Kule AVM (Aksaray) 12 12 0 12 0
ışığında Türkiye Perakendeciler 77 Ege Ekomar (İzmir) 12 12 0 11 1
78 Hitit Gıda (Çorum) 12 12 0 8 4
Federasyonu çatısı altında büyüyen 79 Mega (İstanbul) 12 12 0 7 5
PERDER üyelerinin gösterdiği 80 Düzpaş (Düzce) 11 11 0 11 0
81 Alya Market (Antalya) 11 8 3 8 3
büyüme performansı hakkında 82 Karadeniz İsmar (Trabzon) 11 11 0 11 0
genel bir bilgi edinmek mümkün 83 Gülenler (Kırıkkale) 11 11 0 11 0
84 Yeni Kandemirler (Kırıkkale) 11 11 0 11 0
Listede yer alan 100 firmanın iki 85 Can AVM (Sivas) 11 11 0 11 0
aylık bir dönemde total mağaza 86 Düzgün Market (Erzurum) 11 11 0 11 0
87 4AS (Balıkesir) 11 11 0 11 0
artışı 25 oldu. Tablonun da 88 Şekerciler (Ankara) 11 11 0 11 0
gösterdiği gibi PERDER üyelerinin 89 Üçler Market (İstanbul) 11 11 0 10 1
90 Sarıyer Market (İstanbul) 10 10 0 10 0
büyüme performansı sadece iki 91 Bintaş (İstanbul) 10 10 0 11 -1
aylık süreçte yeni bir süpermarket 92 Efor (İstanbul) 10 10 0 10 0
93 Savaşır (Manisa) 10 10 0 10 0
zincirini sıfırdan yaratacak kadar 94 Niktaş (Tokat) 10 10 0 10 0
güçlü. Üstelik bu performans belirli 95 Kalafatlar (Ordu) 10 10 0 10 0
96 Kilo Market (Kayseri) 10 10 0 10 0
coğrafi bölgelerle sınırlı değil, 97 Keskin Market (Eskişehir) 10 10 0 10 0
PERDER üyeleri Türkiye’nin her 98 Aslanlar (Malatya) 10 10 0 10 0
yerinde büyümeye devam ediyor. 99 Ekobaymar (İçel) 10 10 0 10 0
100 Özpaş Süpermarket (Sakarya) 10 10 0 8 2
10 şube ve üzeri 100 firmanın yıllık TOPLAM 3175 3150 25 2946 229
açılış rakamlarına baktığımızda
yani 1 Mart 2016 ile 1 Mart
2015 tarihleri arasındaki farkı
incelediğimizde toplamda 229 yeni
mağaza görmekteyiz. Bu rakam ise
her sene ulusal ölçekte liderliğe
oynayacak yeni bir market zincirinin
oluşmasına eşdeğer.
Ortakalan Araştırma Grubu
1 Ocak – 1 Mart 2016 döneminde 10 62 Lider Gedikler (İçel) 15 15 0 15 0
ve üzeri mağaza sayına sahip olan 63 Neşeli (Eskişehir) 15 15 0 14 1
100 PERDER üyesi zincirinin, sahip 64 Karabıyık (İzmir) 15 15 0 12 3
oldukları toplam şube sayılarına 65 İsra (Bursa) 15 15 0 11 4
göre sıralanışları yukarıdaki gibidir. 66 Halciler (Ankara) 14 14 0 14 0
67 Başdaş (İzmir) 14 14 0 12 2
İlgili dönemde Türkiye’deki 10 şube 68 Çelikkayalar (Konya) 14 14 0 11 3
ve üzeri PERDER üyesi firmanın 69 Sembol Center (Gaziantep) 13 13 0 14 -1
70 Çarmar (Diyarbakır) 13 13 0 13 0
toplam mağaza sayısı 3175’e ulaştı. 71 Azda (Muğla) 13 13 0 9 4
72 Anberra (Uşak) 13 13 0 12 1
Dergi sayfalarına sığabilecek ölçekte 73 Seyhanlar (İstanbul) 13 13 0 11 2
bir veri grubu toparlamak adına 74 Şekerciler (Adana) 13 13 0 12 1
liste, en az 10 şube kriteriyle ele 75 Uğur AVM (Bursa) 12 12 0 12 0
alınmıştır. Bu tablodaki rakamlar 76 Kule AVM (Aksaray) 12 12 0 12 0
ışığında Türkiye Perakendeciler 77 Ege Ekomar (İzmir) 12 12 0 11 1
78 Hitit Gıda (Çorum) 12 12 0 8 4
Federasyonu çatısı altında büyüyen 79 Mega (İstanbul) 12 12 0 7 5
PERDER üyelerinin gösterdiği 80 Düzpaş (Düzce) 11 11 0 11 0
81 Alya Market (Antalya) 11 8 3 8 3
büyüme performansı hakkında 82 Karadeniz İsmar (Trabzon) 11 11 0 11 0
genel bir bilgi edinmek mümkün 83 Gülenler (Kırıkkale) 11 11 0 11 0
84 Yeni Kandemirler (Kırıkkale) 11 11 0 11 0
Listede yer alan 100 firmanın iki 85 Can AVM (Sivas) 11 11 0 11 0
aylık bir dönemde total mağaza 86 Düzgün Market (Erzurum) 11 11 0 11 0
87 4AS (Balıkesir) 11 11 0 11 0
artışı 25 oldu. Tablonun da 88 Şekerciler (Ankara) 11 11 0 11 0
gösterdiği gibi PERDER üyelerinin 89 Üçler Market (İstanbul) 11 11 0 10 1
90 Sarıyer Market (İstanbul) 10 10 0 10 0
büyüme performansı sadece iki 91 Bintaş (İstanbul) 10 10 0 11 -1
aylık süreçte yeni bir süpermarket 92 Efor (İstanbul) 10 10 0 10 0
93 Savaşır (Manisa) 10 10 0 10 0
zincirini sıfırdan yaratacak kadar 94 Niktaş (Tokat) 10 10 0 10 0
güçlü. Üstelik bu performans belirli 95 Kalafatlar (Ordu) 10 10 0 10 0
96 Kilo Market (Kayseri) 10 10 0 10 0
coğrafi bölgelerle sınırlı değil, 97 Keskin Market (Eskişehir) 10 10 0 10 0
PERDER üyeleri Türkiye’nin her 98 Aslanlar (Malatya) 10 10 0 10 0
yerinde büyümeye devam ediyor. 99 Ekobaymar (İçel) 10 10 0 10 0
100 Özpaş Süpermarket (Sakarya) 10 10 0 8 2
10 şube ve üzeri 100 firmanın yıllık TOPLAM 3175 3150 25 2946 229
açılış rakamlarına baktığımızda
yani 1 Mart 2016 ile 1 Mart
2015 tarihleri arasındaki farkı
incelediğimizde toplamda 229 yeni
mağaza görmekteyiz. Bu rakam ise
her sene ulusal ölçekte liderliğe
oynayacak yeni bir market zincirinin
oluşmasına eşdeğer.
Ortakalan Araştırma Grubu