Yazarlar

İşletmeleri geleceğe taşıyacak digital uygulamalar


09 Mart 2015

Screenager, yani “Ekran Nesli” Oxford Sözlüğü’ne resmen girmiş yeni bir sözcük. İngilizce “screen: ekran, gösterge” kelimesinden türemiş. Özellikle perakende sektörünü çok yakından ilgilendiriyor. Screenage – Ekran Nesli; mobil cihazlarına sanki bir uzuvlarıymış gibi yapışık yaşayan yenidünya insanlarını, hepimizi anlatıyor. Bilgisayar, internet ve Dijital Çağ Jenerasyonu’nu ifade ediyor.

Eli, gözü sürekli ekranlarda olan yenidünyanın dijital alışverişçisi ile perakende…

Bu çağ insanının, müşterilerin en belirleyici özelliği ellerinin ve gözlerinin sürekli ekranlarda gezinmesi. Aynı anda birden fazla ekran ve sosyal medya aracılığı ile daima online ve etkileşimde olması… Her şeyi #Hashtag’le paylaşmaları. O yüzden bu çağda başarılı olmak, iş-satış yapmak isteyenlerin o ekranlarda (TV, Laptop, Mobil/Akıllı Telefon, Tablet, Akıllı Reklam Panoları, Akıllı/İnteraktif göstergeler) müşterilerle, tüketicilerle buluşması, o ekranlardaki içerikleri çok stratejik yönetmeleri, bunun için mutlaka dijitalleşmeleri… Kısacası yeni teknolojilere adaptasyon şart!

Perakendede 3. dalga dönüşüm başladı

Dijital dünyanın bol ekranlı, sosyal medyalı, her an etkileşimli, #hashtag’li dünyasında yoğun rekabetle ilerleyen alışveriş sektöründe online’a ve mobile geçişten sonra 3. dalga dönüşüm başladı. Buna Omni Channel Perakendecilik deniyor. Entegre Perakendecilik diyebiliriz. Multi, çoklu kanala daha yeni yeni alışmaya, analog ve dijital uygulamaları bir arada götürmeye çalışan perakende sektöründe yeni gelişmelerin işaret fişekleri çoktan atıldı! Omni Channel’da ilerlemek seçenek değil, zorunluk haline geldi.

 

“Ekran Nesli Alışverişçiler” çağında perakende sektörünü dönüştürecek 4 önemli trend:

Kişiselleştirilmiş deneyimler artacak

“Herkese aynı şey” dönemi kapanıyor. Müşteriler artık Apple’ın iBeacon teknoljisi gibi lokasyon bazlı basit, yalın uygulamalarla kendilerine özgü reklam, duyuru, mesaj almak istiyorlar. Örneğin tüketici çocuk bezi reyonunda iken akıllı telefonunda pişik kremi, bebe şampuanı ya da oyuncak kampanyası çıkacak. Araba yağı reklamına maruz kalmayacak.

 Sadakat programları değişecek

Birbirinin aynı, sıkıcı ve karmaşık sadakat programlarının artık pek o kadar bağlılık sağlamadığı yapılan tüm araştırmalardan açıkça anlaşılıyor. Perakendeciler sosyal medya, mobil ve dijital olanakların nimetlerinden yararlanarak alışveriş alışkanlıklarını çok sıkı takip edecekler ve müşterilerini memnun, mutlu edecek yeni, yaratıcı, hızlı, anlık uygulamalar geliştirecekler. Örneğin tüketici bir gün bir bakacak ki, en sık aldığı ürünle beraber kullanabileceği diğerleri hediye olarak gelmiş. Sosyal medyada yaptığı güzel paylaşımlardan, #hashtag’lerden dolayı ürün kazanmış. Mağazada attığı #Hashtag’li bir mesajla hızlı, eğlenceli bir oyuna, yarışa katılmış ve anında yanıt, kampanya bildirimi ve sürpriz indirim/hediye almış.

Mobil ödeme, mobil cüzdan yaygınlaşacak.

Para ve kredi kartı ansızın yok olmayacak, ancak mobil telefonlardan ödeme yapmayı sağlayan uygulamalar çok hızla yaygınlaşacak. Çünkü müşteriler her şeyi tek cihazdan, anında, en kolay yoldan halletmeyi isteyecek.

Her yer QR Kod dolacak.

QR Kod (Quick Response Code) – Hızlı Yanıt Kodu denen uygulamalar ile sınırsız kullanım alanı ve kolaylığı gelişecek. Büyük maliyet avantajı da sağlayan QR kodların girmediği, basılmadığı, yer almadığı alan kalmayacak! Reklam, kampanya, duyuru, kullanım  kılavuzu, her türlü form, tarif vb. tarihe karışıp, QR’laşacak.

Son söz: Dijital dünyanın nimetlerinden yararlandıkça Entegre Perakendecilik gelişecek, Ekran Nesli Alışverişçiler daha mutlu ve bağlı olacak… #GelecekGüzelGelecek