Yazarlar

Müşteri odaklı gelişim


07 Şubat 2012

“Müşteri” Kimdir?

Müşteri, herhangi bir kişi veya kuruluşun uğraştığı faaliyetlerinin sonucunu kullanan kişi ve kuruluştur.

Müşteri SİZ’siniz.

Müşteriyi tanımak ve anlamak ve en uygun çözümleri üretmek için kendinizi müşteri yerine koyup aynı deneyimi yaşayın.

Siz nerede müşterisiniz?

Müşteri iken yaşadığınız duyguları kaydedin, analiz edin ve yararlanın.

Bugün tüm süreçleri belirleyen ve şirketimizi daha iyiyi yapmamız için yönlendiren temel etken, “müşteri tercihleri” ve “müşteri öncelikleri”dir. Müşteriler işlerimizde hem günlük, hem stratejik kararlarımızı yönlendirir tercihleri ve  öncelikleri ile.

Siz ne yapıyorsunuz?

Müşterilerinizin tercihleri ve öncelikleri ne kadar devrede ise ve ne kadar kullanıyorsanız “müşteri mutluluğu” garanti demektir.

Müşteri ilişkileri son derece duygusal bir ilişkidir. Müşterileri sürekli farketmeli ve fark ettiğimizi fark ettirmeliyiz.  İşin özü; müşterinin “anlamını, değerini” hiçbir zaman unutmamaktır.

Müşteri mutlu ise “müşteri sadakati”nden bahsedebiliriz.  Karlılığa giden yolda ilk tercihtir sadık müşteri. Müşteri odaklı olmak önce insan demektir. Hedef, müşteri beklentilerini tam karşılamaktır.

Müşteri odaklı olmak, bilinçli olarak şirketin her kademesinde ve sürecinde benimsenen bir iş yapış şeklidir.

Karar alırken kendi müşteri olduğumuz deneyimlerimizden yararlanmalı ve kendimizi müşterinin yerine koyarak, empati yaparak hissetmeliyiz.

Müşteri odaklı olmakta başarıyı sağlayan adımlar:

 

Müşteri velinimetimizdir.

Bizim kültürümüzde var olan “müşteri velinimetimizdir” anlayışı günümüzde de geçerli olmalıdır. Geleneksel esnaf kültüründe yer alan müşteriyi ağırlama, müşteriye hizmet etme ve müşteriyi en üst düzeyde memnun etmeye çalışma, en çağdaş şekli ile uygulanmaya devam edilmelidir.

En önemlisi;

Işinizin gerçek sahibi müşteridir… Unutmayınız ki, müşteri yoksa işiniz yok, sadık müşteri yoksa size geliştirecek kar yok…