Sosyal ağlar ve sosyalleşme
01 Kasım 2011
Sosyal medya bir iletişim aracıdır.İnternet bir iletişim mecrası olduğuna göre,internetin kendisi tam bir sosyal medya olmaktadır.İnternet için birşeyle paylaşılmak istenizse ve ne anlamı var deseler sanırım “internet bir deryadır” tanımlaması tam yerine oturmaktadır.Geçmişe bakıldığında sohbet meclisleri,istişareler,ziyaretlerle tanışma iletişim sağlanıdı.
Oysa günümüzde iki tarafı keskin kılıç gibi çok önemli bir mecra yanı internet mevcut.Özellikle sosyalleşme alanında ve sosyal medya olarak da çok önemli bir rol oynamaktadır.Gerek kişisel çevremiz gerekse şirketlerin tanınmasındaki karkısını biliyor.Zamanla sosyal medyadaki çalışmalarla şirketler kampanyalarını veya tanıtımlarını yapmaktalar.Müşterilerin ne istediklerini ve hangi yollarla istediklerini sosyal ağlarla daha isabetli öğrenmektirler.
Sosyal ağlar yani sosyal medya vasıtasıyle yıllar yılı görmediklerimizi bulabilir,kısa zamanda bir konu ile ilgili olarak kitleleri toplayabiliriz.Sosyal medya çalışmaları daha önceleri de vardı.Bunlar kimi zaman bir gazare haberinin altına yorum yapmakla,kimi zaman bir forum sitesinde bir konuyla ilişkili yazılar yazmakla yapılırken,ticari olarak da ürünlerle ilgili olarak yapılmaktaydı ve halen yapılmakta.
Yeni müşteri kazanımları mevcut müşteriye kampanyaları duyurmak için sosyal medya çok önemli duruma gelmiştir.Bu vesile ile marka bilinirliği daha da çok olmaktadır.
Bilgi paylaşımında da sosyal medya sahnede.Bir konu veya bir olay karşısında özgürce düşünceleri paylaşmakta destek ya da tepkiler almakta.Bu sebepten insanların içlerindeki düşüncelerini kolaylıkla yazabilmektedirler.
Sosyal ağlar vasıtasıyla bir ürün ya da bir hizmet hakkında olumlu ya da olumsuz deneyimlerini paylaşmaktadırlar.Burada önemli konulardan birisi bu yorumları yapanların bilgililerini açık olması.Dolayısıyle şirketlerimiz veya kurumlar tüm hizmetlerini,ürünlerinin ne derece iyi ürün yapıp yapmadığını da bildirmektedir.Dolayısıyla şirketler için sosyal medyayı ARGE olarak da kullanabiliriz.
Markalar artık reklamlarında kendi web siteleri yerine facebook gibi sayfalarının linklerini paylaşıyorlar.
Çoğu şeylerde olduğu gibi bu işin bir okulu yoktur. Ama pazarlama ve insan psikolojisi üzerine eğitim alanlar ve internet ile haşır neşir olanlar sosyal medya konusunda çabucak uzmanlaşabilmektedirler.O sebepten şirketler tanıtımları konusunda sosyal medyanın çok önemli olduğunu gün geçtikçe daha da önemi artmaktadır.
Hangi konuda olursa olsun bir reklam olabilir,güncel bir konu olursa olsun kitleleri etkilemeniz mümkün.Oysa şirketinizin web sitesini bu kadar çok ilgi çektiremezsiniz.Günümüzde tv programları dahil birçok konuda faaliyetlerini duyurmak için sosyal ağlar kullanılmaktadır.
Genel anlamada güncel çağı takip etmek adına sosyal medyadan en verimli bir şekilde yararlanmak lazım.Yeni insanları tanımak,faklılıkları görebilmek geleceğe daha iyi bakmak adına önemlidir.Bu önemi görebilmek firmaların uzun yaşamalarını,bireysel olarak toplumun da bilinçlenmesini sağlayacaktır.Sosyal ağları birkaç kolda incelenmeliyiz.Kişisel iletişim bilgileri sağlamak adına,sektörel kampanyaları duyurmak,herhangi bir konu ya da olay hakkında duygularını dile getirmek bunlardan bazıları.
Dolayısıyla sosyal medya;
- Sosyal medyada katılımcılık vardır.Ttüm internet kullanıcısı bireyler birer haber ve bilgi kaynağıdır.
- Sosyal medyada herşeyiyle şeffaflık vardır.Hangi bilginin,ürünün kimler tarafından üretildiği ya da paylaşıldığı görülebilir.
- Sosyal medya herşeyiyle ulaşılırdır.İnternet bağlantısı olan herkes kolaylıkla sosyal medyada olan biteni takip edebilir.
- Sosyal medya aynı zamanda bir iletişim kanalıdır. Sosyal medya kullanıcıları istedikleri kişilerle iletişim kurabilirler.
Özetle sosyal medya herkesin birbirleriyle iletişim kurabildiği (bireyler, şirketler, markalar, kurumlar..) ve sınırsızca bilgi paylaşımında bulunabildiği bir medya mecrasıdır.Kısacası markalaşmak adına önemli basamaklardan birisidir.