Perder 41. Sayı - page 59

Mondelēz’den
24 mİlyon dolar yatırım
Estuz, yenİ pazarlara yöneldİ
Çikolata, bisküvi, sakız ve şekerleme şirketi Mondelēz Inter-
national, Gebze fabrikasına kapasite artırımı için 24 milyon
dolar yatırım yapacağını açıkladı. Söz konusu yatırım, şirke-
tin küresel şekerleme işinin büyümesine katkı sağlayacak.
Sakız, şeker ve çikolata kategorilerinde First, Falım, Şıpsevdi,
Kent, Olips, Missbon, Jelibon, Tofita ve Topitop gibi sevilen
yerel markaların ve küresel bir marka olan Milka‘nın üretimi
Mondelēz Türkiye Gebze fabrikasında yapılıyor. Yeni yatırım
ile fabrikaya üretimden paketlemeye kadar uzanan yeni
bir hat eklenecek ve böylelikle fabrikanın üretim kapasitesi
%20 artacak. Yeni üretim hattı 2015 yılının sonunda üretime
geçecek.
Mondelēz Türkiye Genel Müdürü Antoine Collette “Gebze’de-
ki fabrikamızdan yaklaşık 50 ülkeye üretim yapılıyor. Yeni
yatırım, Mondelēz International’ın küresel şekerleme işinin
büyümesinde büyük rol oynayacak. Türkiye’deki yatırım,
aynı zamanda devam eden tedarik zincirinin yeniden yapı-
lanma planının bir parçasıdır. Dünya çapında yaptığımız bu
gibi yatırımlarla artan talebi karşılayıp, maliyetleri azaltıyor
ve verimliliği artırıyoruz” dedi.
Mondelez’in Türkiye’deki yatırımı
fabrikanın üretim kapasitesini
yüzde 20 artıracak.
Avrupa ve Ortadoğu pazarlarına
yönelen Estuz, 2015’te 20’nin
üzerindeki ülkeye ihracat yapmayı
hedefliyor.
Estuz, ihracatta rotayı Avrupa ve Ortadoğu ülkelerine çevirdi.
Estuz A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Özdemir, şu anda
15’in üzerindeki ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini belirterek,
her geçen gün ihracat yaptıkları ülkelere yenilerini eklediklerini
kaydetti. Potansiyel pazarları arasında Avrupa ve Ortadoğu
ülkelerinin yer aldığına dikkat çeken Özdemir, hızla genişlettik-
leri ürün grupları ve ambalaj çeşitlilikleri ile yurtdışı pazarlarda
güçlerini giderek artıracaklarını vurguladı.
“Tuzun emtia olarak düşük değere sahip olması nakliye mali-
yetleri sebebiyle ihracatını güçleştiriyor ve rekabetçi yapıdan
uzaklaştırıyor” diyen Vedat Özdemir, ancak buna rağmen
Estuz’un yurtdışında gücünü artırdığının altını çizdi. Özdemir,
“2013 yılında 2,5 milyon dolar ihracat gerçekleştirdik. Dış Tica-
ret Müsteşarlığı verilerine göre, Türkiye’nin en yüksek tutarda
tuz ihracatı gerçekleştiren firmaları arasında birinci sırada yer
alıyoruz. İhracat ürünlerimiz arasında da ağırlıklı olarak katma
değeri yüksek sofra tuzu, tuzluklu ürünler ve tablet tuz çeşitleri
yer alıyor” diye konuştu.
İhracatta asıl atılımı 2015 yılında yapacaklarını dile getiren
Vedat Özdemir, 2015 yılında ihracat yaptıkları ülke sayısını
20’nin üzerine çıkarmayı ve 4 milyon dolarlık tuz ihraç etmeyi
hedeflediklerini kaydetti. Turquality ile ilgili de çalışmalara
başladıklarına dikkat çeken Vedat Özdemir, Turquality ile
Estuz’un yurtdışı markalaşma yatırımlarının hız kazanacağını
sözlerine ekledi.
perakende turu
57
1...,49,50,51,52,53,54,55,56,57,58 60,61,62,63,64,65,66,67,68,69,...124
Powered by FlippingBook