 
          İŞ'te Kadın
        
        
          49
        
        
          
            Farklı şirketlerde bizim gibi gruplarla da irtibata geçmek
          
        
        
          
            istiyoruz. Birlikte bir şeyler yamak istiyoruz. Güçlerimizi bir araya
          
        
        
          
            getirebilirsek etki alanımız genişletebiliriz.
          
        
        
          
            “Topluma faydalı bir şeyler yapmaya çalışıyoruz”
          
        
        
          WIN, Gönüllülük esasına dayalı bir oluşum olduğu için grubumuza
        
        
          isteyenler üye oluyor. Zorlama yok yani. Üyelerimize birkaç farklı
        
        
          dalda destek vermeye çalışıyoruz. Bir tanesi onların eğitim ve
        
        
          gelişimi. Öğrenmek istedikleri herhangi bir konularda onlara
        
        
          yardımcı oluyoruz. Sadece kendi kadın çalışanlarımıza değil,
        
        
          içinde bulunduğumuz topluma da faydalı bir şeyler yapmaya
        
        
          çalışıyoruz. Örneğin, sosyal sorumluluk grubumuz olan Nielsen
        
        
          Cares ile birlikte yaptığımız ortak çalışmalar var. Geçen yıl TÜSİAD
        
        
          ile birlikte kadınların iş gücüne katılımının önemiyle ilgili ortaokul
        
        
          öğrencilerine yönelik eğitim etkinliği yaptık. Bu etkinlik onları
        
        
          biraz uyandırma ve bilinçlendirme amacı taşıyordu. Profesyonel
        
        
          gelişim tarafında düzenlediğimiz etkinlikler de var. Kendi
        
        
          kariyerinizi nasıl yönetirsiniz? Herkes kariyerini yönetmek istiyor.
        
        
          Ama baktığınız zaman kaderci bir teslimiyet var. Yöneticiniz, sizi
        
        
          nereye götürürse siz oraya kadar gidiyorsunuz. Biz, bunu tersine
        
        
          çevirmek istiyoruz. Düzenlediğimiz etkinliklerle, Kariyerinizi nasıl
        
        
          yönetebilirsiniz? Nelerden ve nerelerden destek alabilirsiniz?
        
        
          Bu işin formülü nedir? gibi sorulara yanıt aradık. Bunun dışında
        
        
          Nielsen içerisinde başarı hikâyesi olan yurt içinden ve yurt
        
        
          dışından kadın yöneticilerle üyelerimizi bir araya getirdik. Bu
        
        
          sene, bizim gibi olan gruplara ulaşmak istiyoruz. Diğer şirketlerde
        
        
          de bizim gibi kadınlara ulaşmaya çalışan gruplar varsa onlarla
        
        
          etkileşime geçmek istiyoruz. Bu konuda KAGİDER ile görüştük.
        
        
          Bunun yolunu açmaya ve dışarıya açık bir yapı kurmaya
        
        
          çalışacağız. TÜSİAD ile de bir şeyler yapmayı planlıyoruz. Bizim
        
        
          gibi düşünen kadınlarla aynı platformda buluşmak istiyoruz.
        
        
          
            “Doğru yolda olduğumuzu gösterdi”
          
        
        
          Yaşları 12-13 arasında değişen kızlı erkekli bir grup öğrenciye
        
        
          kadınların karşılaştığı zorluklar ve fırsat eşitsizliği ilgili bir sunum
        
        
          yapmaya gittiğimizde, erkek öğrencilerden biri, “bu kız işi biz niye
        
        
          burada bulunuyoruz ki” dediler. Biz de, sonuna kadar dinleyin
        
        
          sorunuzu o zaman yanıtlayacağız dedik. Gerçek hayattan kadın
        
        
          hikâyelerinin olduğu bir sunumdu. Bunları izledikten sonra o
        
        
          çocuk, “evet evde anneme yardım etmeliyim, bir gün evlenirsem
        
        
          karıma yardım etmeliyim” demeye başladı. O çocuğa bu bakış
        
        
          açısını kazandırmak ve kadınlarla ilgili algısını değiştirmek bile
        
        
          bize doğru yolda olduğumuzu gösterdi. O çocuk, sunumdan önce
        
        
          sadece kadın erkek olarak görüyordu. Çıktıktan sonra ise, kendini
        
        
          o işin bir parçası olarak görmeye başladı. Bizim toplantılarımıza
        
        
          erkekler de çok katılıyor. Türkiye’de belli bir gelir düzeyine sahip
        
        
          eğitimli erkekler bilmeye ve bilinçlenmeye oldukça açık.
        
        
          Nielsen Türkiye organizasyonu içerisinde kadın yönetici
        
        
          oranı yüzde 56. Bence bu bir başarı. Fırsat eşitliği konusunda
        
        
          şirketimiz doğru bir bakış açısına sahip. Farklı şirketlerde bizim
        
        
          gibi gruplarla da irtibata geçmek istiyoruz. Birlikte bir şeyler
        
        
          yamak istiyoruz. Güçlerimizi bir araya getirebilirsek etki alanımız
        
        
          genişletebiliriz.