Page 94 - Perder 45. Sayı
P. 94
TATİSTİK92

PERDER üyelerİ'nİn
açılış performansı

Ortakalan Araştırma Grubu tarafından değerlendirmelerini görebilirsiniz. marketleri dahil etme nedenimiz
hazırlanan araştırmamızda 10 ve daha “Market” kelimesini “içerisinde bütün PERDER üyelerinin fiziki büyüme
üzeri şube sayısına PERDER üyesi gıda satışı da olan perakende satış rakamlarının dergi sayfaları dahilinde
marketlerin geride bıraktığımız iki noktaları” olarak tanımladığımızı ve verilmesinin mümkün olmayışıdır.
aylık dönemindeki performanslarını satış kalemleri içerisinde gıda olmayan; Dergi ölçeğine sığabilecek ve PERDER
değerlendiriyoruz. “elektronik market”, “yapı market”, üyelerinin istikrarlı büyümesi hakkında
Aşağıdaki tablodan 99 zincirin 2015 yılı “tekstil market” gibi isimlere sahip olan sektörde fikir oluşturabilecek bir
Ekim - Kasım ayları sahip oldukları ve perakende noktalarını listemizin dışında veri oluşturmak adına bu kriter
açmış oldukları yeni mağaza sayısını tuttuğumuzu tekrar belirtiriz. uygulanmıştır.
ve hemen ardından da bunların toplu Dergimizdeki listeye 10 şube ve üzeri

Ortakalan Araştırma Grubu

SIRA ZİNCİR MARKET 1 ARALIK 2015 1 EKİM 2015 FARK 1 1 ARALIK 2014 FARK 2

1 Hakmar Express (İstanbul discount) 313 312 1 295 18
2 Çağrı Semt (İstanbul – Discount) 196 187 9 135 61
3 Bizim Toptan Satış (Ulusal) 154 154 0 154 0
4 Pekdemir (Denizli) 106 105 1 87 19
5 Mopaş (İstanbul) 101 101 0 100 1
6 Onur Market (İstanbul) 81 80 1 76 5
7 Çağdaş (Ankara) 87 87 0 84 3
8 Altunbilekler (Ankara) 77 74 3 70 7
9 Yunus (Ankara) 74 74 0 71 3
10 Seyhan Ekspres (Bursa - Discount) 68 68 0 55 13
11 Peynirci Baba (Kocaeli) 61 61 0 55 6
12 Başgimpa (Ankara) 54 54 0 54 0
13 Soykan (Ankara) 52 52 0 44 8
14 Rammar (İstanbul) 48 48 0 50 -2
15 Çağrı (İstanbul) 43 43 0 41 2
16 Akyurt (Ankara) 42 42 0 44 -2
17 Metropol (Çorum) 42 42 0 13 29
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99