Page 90 - Perder 45. Sayı
P. 90
AKENDE SÖZLÜĞÜ88 Kurumsal tasarım
Kurum kimliğini ve kurum kültürünü açığa
Hipermarket
Gıda perakendeciliğinde; çıkartan ve iletişimini sağlayan tasarım
2500 metrekare satış alanına çalışmalarıdır. Bu çalışmalar; marka ve ambalajı
sahip büyük mağazaya
verilen addır. Gıda ağırlıklıdır belirleyen ürün tasarımını, logoyu, renklerin
ama tekstilden kozmetiğe ve pantone numaralarını, yazı karakterini, basılı
ev aletlerine kadar her türlü malzemeleri belirleyen iletişim tasarımını, mimari
tüketim ürünü bulunur. yapıyı, mağaza dizaynını, vitrini ve mağaza
atmosferini belirleyen çevre tasarımını kapsar.

Süpermarket Stok
Tüketici zihninde kabul gören bir İster üretici, ister toptancı, isterse
ürün veya markanın uyandırdığı perakendeci olsun, gelecekte oluşacak
çağrışımdır. Tüketicinin algıladığını, talebi karşılamaya yönelik olarak malların
gerçek olarak kabul etmek gerekir. biriktirilmesidir. Bu tanımın içinde;
Çünkü marka imajı budur ve çok hammadde, yarı mamul, mamul, yedek
tanıyana sahip olan marka için her parça, satmak üzere satın alınan mallar ve
kullanmak üzere alınan malların tamamı
kapı kolay açılır.
Stok kontrol yer alır.
Stoklarda bulunan ürünlerin ne eksik ne de Donanım
fazla, fakat yeterli miktarda depoda veya
mağazada bulundurulmasını sağlayan denetim Bir görevin yerine getirilebilmesi için
gerekli olan her türlü teçhizat ve demirbaş.
sistemidir. Her sektör için anlamı aşağı yukarı aynıdır.
Stokların seviyesi; satış hızına, tedarik
süresine, ödeme vadesine ve finansal güce Örneğin, bilgisayarı oluşturan gereçlerin
tümü. Veya perakende mağazacılıkta
göre düzenlenir. kullanılan raf, dolap, alışveriş arabası,
kasap bıçağı, kıyma makinesi, fırın gibi
teçhizatın tamamı.
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95