Sinan Asılyazıcı

Alışverişçiler ve reyonlar

14 Şubat 2017Alışverişçiler ve reyonlar

Bir markete gelen yüzlerce alışverişçi ve seçilmeyi bekleyen binlerce ürün. Tüm bunlar çeşitli metrekarelerde ve formatlarda yer alan mağazalarda her gün görülen ve yaşanan örnekler. Evet, rafları konuşturmak ve onların dilinden anlamak ancak işi iyi bilmek ve uygulamakla mümkün! Bilen ve duyan olmak, işin ilk adımı diyebilirim. O halde bu bağlamda rafları gözlemlemeye çalışalım. ... devamı


Kategori yönetimi üzerine çeşitlemeler

22 Eylül 2016Kategori yönetimi üzerine çeşitlemeler

Adil raf payı mı istiyorsunuz? İlk sırada yer almak mı? Hangi firmanın yanında yer almalısınız? Perakendenin demokrasisi bunu sağlayabiliyor mu? Bu tanımı hak ediyorsa ki, bunun için her şeyden evvel hakkıyla uygulamamız gerek. O zaman nedenlerine değinelim. Kategori yönetiminde kategorilerin performansı üzerinde durulmalıdır. Kategori yönetimi sadece ürün delist etmek değildir! Delist ... devamı


Uçuşan marjlar

14 Haziran 2016Uçuşan marjlar

Genel giderler birbiriyle yarışırken. İndirimler oran orana birbiriyle rekabet ederken. Kar marjları için yüzde beş yüzler bile telaffuz edilirken! Rekabet, caddelerde metrekareye düşen en çok şey olmuşken. Anlatılanlar ve anlatılmak istenenler bir araya geldi. Bir araya geldi gelmesine de sanki bazı şeyler ya eksik kalmış ya da sanki bu güne kadar farklıymışçasına. Yıllar önce ( 10 ... devamı


Raflardaki derinlik

22 Temmuz 2011Raflardaki derinlik

Merchandising planları Planogramlar Reklam planları Promosyon planları Fiyat değişimleri Raf etiketleri Stok yönetimi Ürün Bu bölümde konuya ağırlıklı olarak raflar açısından bakmaya çalışacağım. Merchandısıng: Sihirli sözcük! Bir faaliyetler bütünü. Merchandising; Müşterilerimizin, mağazada gitmesini istediğimiz yere gitmesini sağlamak, almasını istediğimiz ürünleri ... devamı