Page 46 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 46
yzb 2015
Perakende krİzİn sİgortası tıkanıp kalındığını söyleyen Hisarcıklıoğlu, şöyle konuştu: “Yani yerimizde
sayıyoruz. Bunun adı ne? Orta gelir tuzağı. Zenginleşmek istiyorsak,
Rifat Hisarcıklıoğlu rakiplerimizle aynı refah seviyesine ulaşmak istiyorsak, bu büyük bir fırsat.
4 yıl seçim yok.
TOBB Başkanı
Konferansın açılışında konuşan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB)
Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, perakende sektörünün krizin sigortası
olduğunu belirterek, “Perakende demek, iç tüketim demektir. Türkiye
olarak 2008 krizinden çıkabilmeyi başardıysak, bu perakende sektörü
sayesinde oldu. Siz işler iyi diyorsanız, ekonomi iyidir, kötü diyorsanız
ekonomi kötüdür. Ekonominin öncü göstergesi, sinir uçları sizlersiniz” dedi.
Türkiye’nin en önemli sorununun işsizlik ve istihdam olduğunu söyleyen
Hisarcıklıoğlu, konuşmasına şöyle devam etti: “Türkiye’de her yıl 1 milyon
kişiye ilave iş bulmak zorundayız. Geçen yıl ise, müthiş bir başarı hikâyesine
imza attık. 1.3 milyonluk yeni istihdamın, 1 milyon 100 binini Türk özel
sektörü sağladı. Bu rakam, tarihimizde bir ilk. Ancak sanayimizin de yapısal
dönüşüme ihtiyacı var. Zira ürettiklerimiz çoğunlukla orta teknolojili
ürünlerden oluşuyor. İleri teknoloji içeren ürünlerin payıysa bir türlü
artmıyor. Şimdi Almanya başta olmak üzere dünya, dördüncü nesil sanayiyi
konuşuyor. Yeni bir dönemin ayak sesleri duyuluyor.
“4 yıl seçim yok, bu ekonomi için bir fırsat”
Kişi başına düşen milli gelirde 2008 yılından bu yana 10 bin dolarda
Geleceğİ teknolojİ İle tarım, açlık ve obezite gibi konularda duyarlı olmalıyız. Artık zaman değişim
kazanacağız zamanı. Tedarik zinciri, tüm oyuncularıyla işbirliği içinde hareket etmeli. Dağıtım
kanalının bütün oyuncularının burada bir araya gelmesinin sektörün geleceği için
Mustafa Altunbilek çok önemli olduğunu düşünüyorum. Müşterilerimizin beklentileri her geçen gün
artıyor. Çok yakın bir gelecekte müşteri tercihleri kapsamlı bir şekilde dönüşecek.
TPF Başkanı Sadece iyi ürün ve fiyat avantajı sunmak yeterli olmayacak. Kendini yeniliğe,
teknolojiye ve hıza en çabuk uyarlayabilenler rekabette öne çıkacak.
2023 yılına kadar 70 milyar TL cirosal büyüklüğe ulaşmayı hedefliyoruz. Yerel
perakende zincirleri, yılda toplam 10 milyar dolarlık ciroya imza atıyor. 70
bin kişiye istihdam sağlıyoruz. Türkiye’nin en çok istihdam sağlayan üçüncü
sektörüyüz. TPF üyeleri, zorlu rekabet koşullarına rağmen büyümeye devam
ediyor. Bizler için artık önemli olan bu büyümeyi verimli bir şekilde sürdürmek.
Verimliliği sağlamak için en önemli unsur ise teknolojidir. Teknoloji ile dönüşümü
başlatarak geleceği kazanacağız.
“Teknoloji ve insan bir arada gelişmeli”
Teknolojiyi kullanırken insan faktörünü de unutmamalıyız. İnsan, bizim en
önemli değerimizdir. Teknolojiyi de verimli kullanmak adına eğitimli insanlara
ihtiyacımız var. İnsan, marka ve teknoloji unsurlarını bir arada kullanarak geleceği
kazanmalıyız. Sadece fiyat odaklı yarış, zaman içinde önemini kaybedecek.
Müşteri ilişkilerinin ve teknolojinin sürdürülebilirlik için daha önemli olduğunu
düşünüyorum. Teknolojiye önem verirken, çalışanlarımızı da unutmamalıyız.
Perakende mesleğinin itibarını yükseltmeliyiz. Çevre bilinci, sürdürülebilir
Perakende krİzİn sİgortası tıkanıp kalındığını söyleyen Hisarcıklıoğlu, şöyle konuştu: “Yani yerimizde
sayıyoruz. Bunun adı ne? Orta gelir tuzağı. Zenginleşmek istiyorsak,
Rifat Hisarcıklıoğlu rakiplerimizle aynı refah seviyesine ulaşmak istiyorsak, bu büyük bir fırsat.
4 yıl seçim yok.
TOBB Başkanı
Konferansın açılışında konuşan Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB)
Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, perakende sektörünün krizin sigortası
olduğunu belirterek, “Perakende demek, iç tüketim demektir. Türkiye
olarak 2008 krizinden çıkabilmeyi başardıysak, bu perakende sektörü
sayesinde oldu. Siz işler iyi diyorsanız, ekonomi iyidir, kötü diyorsanız
ekonomi kötüdür. Ekonominin öncü göstergesi, sinir uçları sizlersiniz” dedi.
Türkiye’nin en önemli sorununun işsizlik ve istihdam olduğunu söyleyen
Hisarcıklıoğlu, konuşmasına şöyle devam etti: “Türkiye’de her yıl 1 milyon
kişiye ilave iş bulmak zorundayız. Geçen yıl ise, müthiş bir başarı hikâyesine
imza attık. 1.3 milyonluk yeni istihdamın, 1 milyon 100 binini Türk özel
sektörü sağladı. Bu rakam, tarihimizde bir ilk. Ancak sanayimizin de yapısal
dönüşüme ihtiyacı var. Zira ürettiklerimiz çoğunlukla orta teknolojili
ürünlerden oluşuyor. İleri teknoloji içeren ürünlerin payıysa bir türlü
artmıyor. Şimdi Almanya başta olmak üzere dünya, dördüncü nesil sanayiyi
konuşuyor. Yeni bir dönemin ayak sesleri duyuluyor.
“4 yıl seçim yok, bu ekonomi için bir fırsat”
Kişi başına düşen milli gelirde 2008 yılından bu yana 10 bin dolarda
Geleceğİ teknolojİ İle tarım, açlık ve obezite gibi konularda duyarlı olmalıyız. Artık zaman değişim
kazanacağız zamanı. Tedarik zinciri, tüm oyuncularıyla işbirliği içinde hareket etmeli. Dağıtım
kanalının bütün oyuncularının burada bir araya gelmesinin sektörün geleceği için
Mustafa Altunbilek çok önemli olduğunu düşünüyorum. Müşterilerimizin beklentileri her geçen gün
artıyor. Çok yakın bir gelecekte müşteri tercihleri kapsamlı bir şekilde dönüşecek.
TPF Başkanı Sadece iyi ürün ve fiyat avantajı sunmak yeterli olmayacak. Kendini yeniliğe,
teknolojiye ve hıza en çabuk uyarlayabilenler rekabette öne çıkacak.
2023 yılına kadar 70 milyar TL cirosal büyüklüğe ulaşmayı hedefliyoruz. Yerel
perakende zincirleri, yılda toplam 10 milyar dolarlık ciroya imza atıyor. 70
bin kişiye istihdam sağlıyoruz. Türkiye’nin en çok istihdam sağlayan üçüncü
sektörüyüz. TPF üyeleri, zorlu rekabet koşullarına rağmen büyümeye devam
ediyor. Bizler için artık önemli olan bu büyümeyi verimli bir şekilde sürdürmek.
Verimliliği sağlamak için en önemli unsur ise teknolojidir. Teknoloji ile dönüşümü
başlatarak geleceği kazanacağız.
“Teknoloji ve insan bir arada gelişmeli”
Teknolojiyi kullanırken insan faktörünü de unutmamalıyız. İnsan, bizim en
önemli değerimizdir. Teknolojiyi de verimli kullanmak adına eğitimli insanlara
ihtiyacımız var. İnsan, marka ve teknoloji unsurlarını bir arada kullanarak geleceği
kazanmalıyız. Sadece fiyat odaklı yarış, zaman içinde önemini kaybedecek.
Müşteri ilişkilerinin ve teknolojinin sürdürülebilirlik için daha önemli olduğunu
düşünüyorum. Teknolojiye önem verirken, çalışanlarımızı da unutmamalıyız.
Perakende mesleğinin itibarını yükseltmeliyiz. Çevre bilinci, sürdürülebilir