Page 51 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 51
49
yzb 2015
Alışverİşte çoklu kanal gerçeğİ
yaşanıyor
Ernst Consenheim
JosDeVries, Strateji ve Format Direktörü
Geçmişte müşterileri belli gruplara ayırabiliyor ve alışveriş alışkanlıklarını çeşitli
sınıflandırmalar üzerinden yanılma payını az olarak düşündüğümüz şekilde
değerlendirebiliyorduk. Bugün öyle bir müşteri kalmadı. Artık insanlar, canları
ne zaman isterlerse o zaman alışveriş yapıyor. Gerekirse acil ihtiyaçlarını yol
üzerindeki bir benzin istasyonundan alıyor. Bazen e-ticareti kullanıyor. Bazen bir
hipermarkete girip, saatlerini harcamayı ve çok para harcamayı göze alıyor. Bazen
de bir discounta girerek, çok para harcamadan hızlıca alışverişini bitiriyor. Bunları
belli gelir gruplarına ve yaş gruplarına ayırmaya kalktığımızda yanılıyoruz. Artık
bilgi o kadar yaygın ki, kıyaslama yapmak o kadar kolay ki, belli bir formata sadık
müşteriden söz etmek imkansız hale geldi. Geleceğin başarılı perakendecileri,
e-ticaret ile fiziksel perakendeciliği bir arada kullanabilen, lojistik operasyonunu
bir discount mantığıyla yürütebilen, ancak taze ürün gruplarında süpermarket
kalitesini koruyabilen markalar olacak. Discounttaki rakipleriniz de bunların
farkında.
Şİmdİkİ çocuklar yarınkİ kişilerden oluşacak. Mobil nesil, şu andaki ana kitle ve tüketici kitleden şöyle farklı:
müşterİlerİnİz Mevcut ana kitle ve tüketici kitlenin çoğu eve televizyonun hangi gün girdiğini, ilk
defa televizyonu gördüğü günü, ilk defa uzaktan kumandanın ne işe yaradığını,
Yiğit Kulabaş ondan sonra televizyonun renklendiği günü, kanal sayısının arttığı günü biliyor.
Ama çocuklara sorduğumuzda böyle bir anıları yok. Çocuklara ilk defa cep telefonu
Turkcell gördüğün günü hatırlıyor musun diye sorduğumuzda bilmiyorlar. Bizler bilgisayarı
Kurumsal Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı ilk gördüğümüz günü hatırlıyoruz. Biz, çünkü teknolojiyi hep öğrenerek büyüdük.
Teknoloji, daha da gelişiyor; iş hayatı daha da değişiyor diye değil, resme
bambaşka bir açıdan bakalım ve çocuklarımızı düşünelim. Çocuklarımıza
baktığımızda, 1994 yılında yani Turkcell'in doğduğu gün doğan bir çocuk, bugün 21
yaşında. 10 sene sonra 31 yaşında olacak. 21 yaş grubunda olan gençlerin çoğu iş
hayatında değil. Büyük çoğunluğu henüz kendi parasını kazanmıyor. Kendi parasını
kazanmadığı için kendi başına bir tüketici değil; ama 10 sene sonraki dönem
içerisinde bu çocuklar hem iş hayatının hem de sizlerin işinin ana kitlesi olacak. Her
cepte bir bilgisayar var artık. Bu bilgisayarlar ile insanlar, her türlü bilgiye kolay bir
şekilde ulaşıyorlar. Bununla birlikte aslında bütün sektörler değişiyor. Her sektörde
böyle bir potansiyel varken bilgisayarın ve akıllı telefonun potansiyelini bilen
sektörler daha hızlı değişiyor.
“2023 yılında mobil nesil olacak”
2023 yılında 84 milyonluk nüfusun büyük çoğunluğu % 57'si mobil nesilden gelen
yzb 2015
Alışverİşte çoklu kanal gerçeğİ
yaşanıyor
Ernst Consenheim
JosDeVries, Strateji ve Format Direktörü
Geçmişte müşterileri belli gruplara ayırabiliyor ve alışveriş alışkanlıklarını çeşitli
sınıflandırmalar üzerinden yanılma payını az olarak düşündüğümüz şekilde
değerlendirebiliyorduk. Bugün öyle bir müşteri kalmadı. Artık insanlar, canları
ne zaman isterlerse o zaman alışveriş yapıyor. Gerekirse acil ihtiyaçlarını yol
üzerindeki bir benzin istasyonundan alıyor. Bazen e-ticareti kullanıyor. Bazen bir
hipermarkete girip, saatlerini harcamayı ve çok para harcamayı göze alıyor. Bazen
de bir discounta girerek, çok para harcamadan hızlıca alışverişini bitiriyor. Bunları
belli gelir gruplarına ve yaş gruplarına ayırmaya kalktığımızda yanılıyoruz. Artık
bilgi o kadar yaygın ki, kıyaslama yapmak o kadar kolay ki, belli bir formata sadık
müşteriden söz etmek imkansız hale geldi. Geleceğin başarılı perakendecileri,
e-ticaret ile fiziksel perakendeciliği bir arada kullanabilen, lojistik operasyonunu
bir discount mantığıyla yürütebilen, ancak taze ürün gruplarında süpermarket
kalitesini koruyabilen markalar olacak. Discounttaki rakipleriniz de bunların
farkında.
Şİmdİkİ çocuklar yarınkİ kişilerden oluşacak. Mobil nesil, şu andaki ana kitle ve tüketici kitleden şöyle farklı:
müşterİlerİnİz Mevcut ana kitle ve tüketici kitlenin çoğu eve televizyonun hangi gün girdiğini, ilk
defa televizyonu gördüğü günü, ilk defa uzaktan kumandanın ne işe yaradığını,
Yiğit Kulabaş ondan sonra televizyonun renklendiği günü, kanal sayısının arttığı günü biliyor.
Ama çocuklara sorduğumuzda böyle bir anıları yok. Çocuklara ilk defa cep telefonu
Turkcell gördüğün günü hatırlıyor musun diye sorduğumuzda bilmiyorlar. Bizler bilgisayarı
Kurumsal Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı ilk gördüğümüz günü hatırlıyoruz. Biz, çünkü teknolojiyi hep öğrenerek büyüdük.
Teknoloji, daha da gelişiyor; iş hayatı daha da değişiyor diye değil, resme
bambaşka bir açıdan bakalım ve çocuklarımızı düşünelim. Çocuklarımıza
baktığımızda, 1994 yılında yani Turkcell'in doğduğu gün doğan bir çocuk, bugün 21
yaşında. 10 sene sonra 31 yaşında olacak. 21 yaş grubunda olan gençlerin çoğu iş
hayatında değil. Büyük çoğunluğu henüz kendi parasını kazanmıyor. Kendi parasını
kazanmadığı için kendi başına bir tüketici değil; ama 10 sene sonraki dönem
içerisinde bu çocuklar hem iş hayatının hem de sizlerin işinin ana kitlesi olacak. Her
cepte bir bilgisayar var artık. Bu bilgisayarlar ile insanlar, her türlü bilgiye kolay bir
şekilde ulaşıyorlar. Bununla birlikte aslında bütün sektörler değişiyor. Her sektörde
böyle bir potansiyel varken bilgisayarın ve akıllı telefonun potansiyelini bilen
sektörler daha hızlı değişiyor.
“2023 yılında mobil nesil olacak”
2023 yılında 84 milyonluk nüfusun büyük çoğunluğu % 57'si mobil nesilden gelen