Page 47 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 47
45

yzb 2015

Yenİ nesİl tüketİcİyİ anlamak
gerekİyor

Nevgül Anbarlılar

Yıldız Holding, Dijital Pazarlama Direktörü,

Marka bilinirliliği, marka algısı yaratmak için markanın bireyleri iyi bir hikâyesi olması, zaman kazandırması, özgün olması ve
dinlemesi adına dijial ortamı ve bu noktada uygulanacak olan ürün özelliklerini anlatması şart. Yeni nesil, bizim sandığımızdan
pazarlama stratejilerine çok önem veriyoruz. Yıldız Holding olarak, çok daha zeki ve algıları açık. Dolayısıyla onlara mutlaka “sana
mevcut ve potansiyel müşterilerimiz için hem total hem de hedef ait geçekleri görüyorum, biliyorum” mesajı ile gitmeliyiz. Samimi
kitle bazında stratejiler geliştiriyoruz. Dijital stratejileri belirlerken, olduğunuzu hissettirmek en önemli konu.
tüketicinin zevk aldığı alan ve konuları dönemsel olarak belirlemeye
çalışıyoruz. Sosyal medya ortak diline uygun paylaşımlarda
bulunuyoruz. Müşteriye geldik, bizi kabul edin denilecek noktada
demografik, alışveriş durumu, beklenti ve ihtiyaçlarına yönelik
davranış stratejileri oluşturmak çok önemli. Yaş gruplarına göre
davranış şekli farklılıkları olduğundan, djital kanaldaki iletişimin
yaş özelliklerine ve yapısına uygun olması gerekiyor. Markaların,
şirketlerin, gençlerin dilinden anlaması için hazırlıklı olması, değer
araştırması yapması gerekiyor. Markanın

Kadınlara, detay sunmanız alışveriş mecralarına rakip olabilmek için onların sunduğu kolaylığı, siz klasik gıda
gerekİr perakendecilerinin de sunması gerekiyor. Sizlerin avantajı 5 duyuya hitap ediyor
olmanız. Bunu kullanın. Kokuyu, dokunmayı, sesleri kullanın ve müşterinizle sıcak bir
Paco Underhill ilişki kurun. Bir perakendeci için en önemli şey gözlemdir.

Envirosell Kurucusu, CEO

Erkeklerin yönettiği, erkeklerin tasarladığı; ama kadınların aldığı bir sektördeyiz. Bunun
doğru işlemesini istiyorsak kadınları anlamalıyız. Mağazalarımızı kendi istediğimiz gibi
değil, kadınların rahat edeceği şekilde, onların istediği gibi tasarlamak zorundayız.
Tüketiciler için en değerli konu zaman. Zaman kazanmak için teknoloji üretiyoruz;
ancak bu üretim süreci insanları daha da hızlı yaşamaya zorluyor. Dolayısıyla bu
çelişkiyi tüketicileriniz de hissediyor. Onlara hem zaman kazandırmak hem de zevkli
bir alışveriş deneyimi yaşatmak zorundasınız. Keyifli olması beklenen bir şeyi hızlı
yapmak zordur. Perakendecilerin işi bu yüzden günümüzde daha da zor. Ayrıntıları
görmeniz gerekiyor. Bir kadına ürün satacaksanız bunu bir erkeğin boyuna uygun rafa
koyamazsınız. Veya bir erkeğin, bir kadın gibi alışveriş yapmasını bekleyemezsiniz.

Beş duyuya hitap…
İster erkek olsun ister kadın, ürünlere ulaşımının değiştiği bir gelecek bizleri
bekliyor. Perakendecilerin bu değişime ayak uydurması gerekiyor. Alternatif
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52