Page 49 - Perder Dergisi 43. Sayı
P. 49
47
yzb 2015
Perakendecİler gıda değİl,
gıda kartuşu satacak
Erica Orange
Weiner, Edrich, Brown Inc. Başkan Yardımcıları
Sürdürülebilirlik ve topluma değer katan çalışmalar, tüketici
beklentileri arasında üst sıralara yükseldi. Bir şirketin yeşil
olması, ona hem tüketicilerin hem de çalışanlarının gözünde
prestij kazandırıyor. Bir de “mavi” olmak kavramı var. “Mavi”
olmak, çevreye saygı duymanın da ötesine geçerek bütün iş
süreçlerini, ofislerini, depolarını çevreyle dost hale getirmek.
Günümüzde perakendecilik, çoklu kanal kavramına uygun
şekilde gelişiyor. Özellikle internet üzerinden ticaret
yaygınlaşıyor. Gelecekte internet ticareti daha etkileşimli
hale gelecek. Artırılmış gerçeklik uygulamaları ile ürünleri
dijital olarak test etmek, hatta koklamak bile mümkün
olacak. Uzak gelecekte ise, 3 boyutlu printerlar ile gıda
ürünleri basılabilir hale gelecek. O dönemde perakendeciler
gıda değil, gıda kartuşu satacak.
Tüketİcİler sİzİ konuşuyor. Hatta şöyle ki, tüketiciler birbirlerine sürekli sizin
konuşuyor hakkınızda bir şeyler söylüyor.
Tüketicilerin söyledikleri şeyler, sizin reklamlarda söylediğiniz
Jared Weiner söylemlerden çok daha etkili oluyor. Sosyal medya, büyük veri,
bulut teknolojileri dijital uygulamaları devamlı değiştirirken,
Weiner, Edrich, Brown Inc. Başkan Yardımcısı perakendecimiz gittikçe artan alanlar, kanallar ve pazarlama
imkânlarıyla karşı karşıya.
Dünya nüfusunun önemli bir bölümü kentlerde yaşıyor. Kentsel
yaşam, beraberinde doğaya özlem olgusunu getiriyor. Kentsel
pazarlar yaygınlaşıyor. İnsanlar doğal ürünlere, tazeliğe daha
çok değer veriyor. Fakat bu trend klasik perakendecileri yanılgıya
düşürmemeli. Sanal gerçeklik uygulamaları ile yakın gelecekte,
internet üzerindeki rakipleriniz de doğallık ve tazelik argümanını
kullanmaya başlayacak. Gelecekte sadece telefonlar veya tabletler
değil, her şey internete bağlı olacak. Sizler, müşterilerinizin hayat
standardının yükselmesini istiyorsunuz, çünkü bu durumda
harcama gücü ve isteği de artacak. Ancak hayat standardı
yükseldikçe, e-ticaretin daha da yaygınlaşacağını unutmayın. Yeni
dönemde, sahip olma olgusunun kolaylaşması ile tüketicilerin
ürünlerle olan bağlılık ilişkisi de değişiyor. Artık hem ürünler hem
de perakendeciler için sadakat sağlamak daha zor hale geliyor.
Bahsettiğimiz sürdürülebilirlik uygulamaları, sadakati sağlamak
adına önemli bir unsur olarak öne çıkarken, bir diğer olgu ise diğer
insanlar tarafından beğenilme ve takdir edilme olacak. Tüketiciler,
siz sosyal medyada var olun ya da var olmayın, kesinlikle sizi
yzb 2015
Perakendecİler gıda değİl,
gıda kartuşu satacak
Erica Orange
Weiner, Edrich, Brown Inc. Başkan Yardımcıları
Sürdürülebilirlik ve topluma değer katan çalışmalar, tüketici
beklentileri arasında üst sıralara yükseldi. Bir şirketin yeşil
olması, ona hem tüketicilerin hem de çalışanlarının gözünde
prestij kazandırıyor. Bir de “mavi” olmak kavramı var. “Mavi”
olmak, çevreye saygı duymanın da ötesine geçerek bütün iş
süreçlerini, ofislerini, depolarını çevreyle dost hale getirmek.
Günümüzde perakendecilik, çoklu kanal kavramına uygun
şekilde gelişiyor. Özellikle internet üzerinden ticaret
yaygınlaşıyor. Gelecekte internet ticareti daha etkileşimli
hale gelecek. Artırılmış gerçeklik uygulamaları ile ürünleri
dijital olarak test etmek, hatta koklamak bile mümkün
olacak. Uzak gelecekte ise, 3 boyutlu printerlar ile gıda
ürünleri basılabilir hale gelecek. O dönemde perakendeciler
gıda değil, gıda kartuşu satacak.
Tüketİcİler sİzİ konuşuyor. Hatta şöyle ki, tüketiciler birbirlerine sürekli sizin
konuşuyor hakkınızda bir şeyler söylüyor.
Tüketicilerin söyledikleri şeyler, sizin reklamlarda söylediğiniz
Jared Weiner söylemlerden çok daha etkili oluyor. Sosyal medya, büyük veri,
bulut teknolojileri dijital uygulamaları devamlı değiştirirken,
Weiner, Edrich, Brown Inc. Başkan Yardımcısı perakendecimiz gittikçe artan alanlar, kanallar ve pazarlama
imkânlarıyla karşı karşıya.
Dünya nüfusunun önemli bir bölümü kentlerde yaşıyor. Kentsel
yaşam, beraberinde doğaya özlem olgusunu getiriyor. Kentsel
pazarlar yaygınlaşıyor. İnsanlar doğal ürünlere, tazeliğe daha
çok değer veriyor. Fakat bu trend klasik perakendecileri yanılgıya
düşürmemeli. Sanal gerçeklik uygulamaları ile yakın gelecekte,
internet üzerindeki rakipleriniz de doğallık ve tazelik argümanını
kullanmaya başlayacak. Gelecekte sadece telefonlar veya tabletler
değil, her şey internete bağlı olacak. Sizler, müşterilerinizin hayat
standardının yükselmesini istiyorsunuz, çünkü bu durumda
harcama gücü ve isteği de artacak. Ancak hayat standardı
yükseldikçe, e-ticaretin daha da yaygınlaşacağını unutmayın. Yeni
dönemde, sahip olma olgusunun kolaylaşması ile tüketicilerin
ürünlerle olan bağlılık ilişkisi de değişiyor. Artık hem ürünler hem
de perakendeciler için sadakat sağlamak daha zor hale geliyor.
Bahsettiğimiz sürdürülebilirlik uygulamaları, sadakati sağlamak
adına önemli bir unsur olarak öne çıkarken, bir diğer olgu ise diğer
insanlar tarafından beğenilme ve takdir edilme olacak. Tüketiciler,
siz sosyal medyada var olun ya da var olmayın, kesinlikle sizi