Page 51 - Perder 45. Sayı
P. 51
49
ARAŞTIRMA
görüyoruz. Fiyat artışlarıyla ilgili bu durum şüphesiz tüketiciye ediyorlar. Bu arada geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2015 yılında da
de yansıyor: TUIK tarafından açıklanan enflasyon rakamlarına en çok tercih edilen promosyonların fiyat indirimi olduğunu da
baktığımızda, Gıda ve Alkolsüz İçecekler kategorisindeki fiyat belirtmeliyiz.
artışlarının, genel enflasyonun üzerinde olduğunu görüyoruz. Bu Avrupa tüketicisinin %57 fiyat farkındalığı ile Türk tüketicisinin
durumun tüketiciye yansıması ise, daha çok fiyat farkındalığının altında yer aldığını görüyoruz. Öte yandan, promosyon duyarlılığı
düşüşü şeklinde gerçekleşiyor. Nielsen Shopper Trends 2015 %72 seviyesinde olan Avrupa tüketicisinin, Türk tüketicisine
araştırması sonuçlarına göre tüketicilerin fiyat farkındalıkları kıyasla promosyonlara daha duyarlılığı olduğunu görmekteyiz.
geçen yıla kıyasla 9 puanlık bir düşüş kaydederek %63 2015 yılı büyümesine katkı yapan kategorilerine baktığımızda;
seviyesinde gözlemleniyor. Burada şüphesiz fiyat artışlarının ciro artışı olarak salça, buzlu çay, dondurma, çay ve kuruyemiş;
etkisi büyük. Bu artışlar, tüketicide “kısıtlı bütçem var” hacim artışı olarak ise buzlu çay, cilt bakım ürünleri,
algısını güçlendiriyor ve promosyona olan duyarlılığı besliyor, dondurulmuş gıda, dondurma ve hazır kahve kategorilerinin öne
alışverişçilerin %69’u promosyona duyarlı olduklarını ifade çıktığını ifade edebiliriz.
ARAŞTIRMA
görüyoruz. Fiyat artışlarıyla ilgili bu durum şüphesiz tüketiciye ediyorlar. Bu arada geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2015 yılında da
de yansıyor: TUIK tarafından açıklanan enflasyon rakamlarına en çok tercih edilen promosyonların fiyat indirimi olduğunu da
baktığımızda, Gıda ve Alkolsüz İçecekler kategorisindeki fiyat belirtmeliyiz.
artışlarının, genel enflasyonun üzerinde olduğunu görüyoruz. Bu Avrupa tüketicisinin %57 fiyat farkındalığı ile Türk tüketicisinin
durumun tüketiciye yansıması ise, daha çok fiyat farkındalığının altında yer aldığını görüyoruz. Öte yandan, promosyon duyarlılığı
düşüşü şeklinde gerçekleşiyor. Nielsen Shopper Trends 2015 %72 seviyesinde olan Avrupa tüketicisinin, Türk tüketicisine
araştırması sonuçlarına göre tüketicilerin fiyat farkındalıkları kıyasla promosyonlara daha duyarlılığı olduğunu görmekteyiz.
geçen yıla kıyasla 9 puanlık bir düşüş kaydederek %63 2015 yılı büyümesine katkı yapan kategorilerine baktığımızda;
seviyesinde gözlemleniyor. Burada şüphesiz fiyat artışlarının ciro artışı olarak salça, buzlu çay, dondurma, çay ve kuruyemiş;
etkisi büyük. Bu artışlar, tüketicide “kısıtlı bütçem var” hacim artışı olarak ise buzlu çay, cilt bakım ürünleri,
algısını güçlendiriyor ve promosyona olan duyarlılığı besliyor, dondurulmuş gıda, dondurma ve hazır kahve kategorilerinin öne
alışverişçilerin %69’u promosyona duyarlı olduklarını ifade çıktığını ifade edebiliriz.