Page 64 - Perder 45. Sayı
P. 64
PORTAJ62
Yüzde 10 büyüme
gerçekleştİrdİk
Biz kendi adımıza baktığımızda, ciroda enflasyon oranında ortalama
yüzde 10 bir büyüme gerçekleştirdik. Bunun reel olarak anlamı, aslında
hiç büyümedik oluyor. Ancak böyle zor bir yılda yine de iyi diyebilirim;
çünkü en azından mevcudu korumayı başardık, gerilemedik.
Doğu Anadolu Bölgesi’nin köklü zincirlerinden olan Düzgün Market, olursa, birçok firma bunu taşıyamayacak ve batmamak için çok sayıda personel
Erzurum’da yaptığı çalışmalarla öne çıkan markalar arasında yer çıkarmak zorunda kalacak. Bu durumda çok sayıda insanın işinden olması
alıyor. Özellikle personeline ve müşterilerine yönelik geliştirdiği durumu söz konusu. Yani bu meselede hem hükümetimize hem çalışanlarımıza
projeler, hem markaya hem de sektöre katma değer sağlıyor. 2015, hak veriyoruz; ama uygulama doğru olmazsa şu andakinden çok daha fazla
ülkenin ekonomik, siyasi ve toplumsal konjonktürüne paralel olarak Düzgün insan mağdur olabilir. Bu açıdan devletten beklentilerimiz var. Stopajlarda ve
Market için de çok parlak bir yıl değildi. Geride bıraktığımız yılı ve hayata geçirdiği işveren katkısında kolaylık olabilir. Birçok çözüm getirilebilir. Ben, bu konuda
projeleri anlatan Düzgün Market Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Düzgün, 2016 umutsuz değilim; doğru bir formülle çözüleceğine inanıyorum.
yılında hayata geçirilmesi planlanan asgari ücret konusunda da düşüncelerini
paylaştı. Yazar kasa geçişi sektörü nasıl etkiler?
Çok önemli bir maliyet yükü getiriyor. Ulaşılmak istenen sonuç aslında doğru.
Geride kalan 2015 yılı Düzgün Market’ için nasıl geçti? Devletimizin vergilerini eksiksiz toplaması, sonuçta bizlere olumlu olarak
2015, zor bir yıl oldu. Bizler temel ihtiyaç maddesi satan firmalarız ve krizlerden, yansıyacaktır. Buradaki sıkıntı, bu uygulamaların vergisini zaten veren, fiş
durgunluklardan da en son etkilenecek sektördeyiz. Ancak, ister istemez kesen, sigortasını yatıran organize perakende zincirleri üzerinden düşünülüyor
ülkenin geneline hâkim olan hava bizleri de olumsuz yönde etkiliyor. Geride olması. Bizlerde bir sıkıntı zaten yoktu. Asıl problem semt pazarları, sokak arası
bıraktığımız 2015 yılında iki seçimi bir arada yaşadık. Bu kolay değil. Bütün marketler, bakkallar ve benzeri satış kanallarında var. Bu düzenlemeler bizlere
sektörlerde bir çekingenlik ve yatırım kararlarıyla ilgili bir bekleyiş oldu. Yılın ilk ekstra bir maliyet yükü getirirken, oralarda bir tedbir alınmıyor olması rekabetin
çeyreği iyi başladı. İkinci çeyrek ortadaydı. Üçüncü çeyrek gerçekten sıkıntılıydı. eşitsizliğini biraz daha artırabilir. Bizler, üzerimize düşen sorumluluğu yapacağız;
Son çeyrekte ise, seçimlerin nihayete ermesi ve ekonomide yatırımcının önünü ama bu tedbirlerin herkese uygulanması gerektiği kanaatindeyim.
görebilmesiyle birlikte kısmi bir canlanma oldu. Ancak bu canlanma üçüncü
çeyreği kurtarmadı. Biz kendi adımıza baktığımızda, ciroda enflasyon oranında Bu sene gıda ürünlerinde artış yaşandığı ve marketlerin bundan sorumlu
ortalama yüzde 10 bir büyüme gerçekleştirdik. Bunun reel olarak anlamı, aslında olduğu yönünde haberler çıktı. Siz nasıl değerlendiriyorsunuz?
hiç büyümedik oluyor. Ancak böyle zor bir yılda yine de iyi diyebilirim; çünkü en Tamamen abartılı ve özellikle de çarpıtılarak yapılan haberler. Bunları
azından mevcudu korumayı başardık, gerilemedik. çıkaranların niyetinin bilerek kötü olduğunu düşünüyorum. Herhangi bir
üründe üretimsel bir sıkıntı olmadıktan sonra perakendeci niye zam yapsın.
Asgari ücret artışı konusunda ne düşünüyorsunuz? Perakendeci, her zaman uygun fiyatlı ürün sunmak ister. Perakendecinin zamdan
Ben, bu konuya klasik patron yaklaşımıyla hemen olmaz demeyi içime memnun olması doğasına aykırı. Antalya’yı don vuruyor, meyve sebzeye zam
sindiremiyorum. Kendimizi çalışanlarımızın yerine koyduğumuzda bu artışın oluyor. Diyorlar ki, marketçiler yaptı. Bunun bizle alakası ne? Et konusunda zaten
gerekli olduğunu görüyoruz. Hatta keşke daha da fazla olsa. Geçinmenin, aileye tamamen anlamsız ve saçma spekülasyonlar var. Bizlerin hiçbiri bugün itibariyle
bakmanın ne kadar zor olduğunu biliyoruz. Fakat bir yandan da meselenin etten para kazanmıyor. Kasap operasyonunu doğru yapabilmek için çalıştırılan
başka boyutu var. Bu yükü birden perakendecilerin omzuna yükleme durumu personel sayısı, ekipman yatırımı, depo yatırımı vs. bunları hesaba katın. Bırakın
Yüzde 10 büyüme
gerçekleştİrdİk
Biz kendi adımıza baktığımızda, ciroda enflasyon oranında ortalama
yüzde 10 bir büyüme gerçekleştirdik. Bunun reel olarak anlamı, aslında
hiç büyümedik oluyor. Ancak böyle zor bir yılda yine de iyi diyebilirim;
çünkü en azından mevcudu korumayı başardık, gerilemedik.
Doğu Anadolu Bölgesi’nin köklü zincirlerinden olan Düzgün Market, olursa, birçok firma bunu taşıyamayacak ve batmamak için çok sayıda personel
Erzurum’da yaptığı çalışmalarla öne çıkan markalar arasında yer çıkarmak zorunda kalacak. Bu durumda çok sayıda insanın işinden olması
alıyor. Özellikle personeline ve müşterilerine yönelik geliştirdiği durumu söz konusu. Yani bu meselede hem hükümetimize hem çalışanlarımıza
projeler, hem markaya hem de sektöre katma değer sağlıyor. 2015, hak veriyoruz; ama uygulama doğru olmazsa şu andakinden çok daha fazla
ülkenin ekonomik, siyasi ve toplumsal konjonktürüne paralel olarak Düzgün insan mağdur olabilir. Bu açıdan devletten beklentilerimiz var. Stopajlarda ve
Market için de çok parlak bir yıl değildi. Geride bıraktığımız yılı ve hayata geçirdiği işveren katkısında kolaylık olabilir. Birçok çözüm getirilebilir. Ben, bu konuda
projeleri anlatan Düzgün Market Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Düzgün, 2016 umutsuz değilim; doğru bir formülle çözüleceğine inanıyorum.
yılında hayata geçirilmesi planlanan asgari ücret konusunda da düşüncelerini
paylaştı. Yazar kasa geçişi sektörü nasıl etkiler?
Çok önemli bir maliyet yükü getiriyor. Ulaşılmak istenen sonuç aslında doğru.
Geride kalan 2015 yılı Düzgün Market’ için nasıl geçti? Devletimizin vergilerini eksiksiz toplaması, sonuçta bizlere olumlu olarak
2015, zor bir yıl oldu. Bizler temel ihtiyaç maddesi satan firmalarız ve krizlerden, yansıyacaktır. Buradaki sıkıntı, bu uygulamaların vergisini zaten veren, fiş
durgunluklardan da en son etkilenecek sektördeyiz. Ancak, ister istemez kesen, sigortasını yatıran organize perakende zincirleri üzerinden düşünülüyor
ülkenin geneline hâkim olan hava bizleri de olumsuz yönde etkiliyor. Geride olması. Bizlerde bir sıkıntı zaten yoktu. Asıl problem semt pazarları, sokak arası
bıraktığımız 2015 yılında iki seçimi bir arada yaşadık. Bu kolay değil. Bütün marketler, bakkallar ve benzeri satış kanallarında var. Bu düzenlemeler bizlere
sektörlerde bir çekingenlik ve yatırım kararlarıyla ilgili bir bekleyiş oldu. Yılın ilk ekstra bir maliyet yükü getirirken, oralarda bir tedbir alınmıyor olması rekabetin
çeyreği iyi başladı. İkinci çeyrek ortadaydı. Üçüncü çeyrek gerçekten sıkıntılıydı. eşitsizliğini biraz daha artırabilir. Bizler, üzerimize düşen sorumluluğu yapacağız;
Son çeyrekte ise, seçimlerin nihayete ermesi ve ekonomide yatırımcının önünü ama bu tedbirlerin herkese uygulanması gerektiği kanaatindeyim.
görebilmesiyle birlikte kısmi bir canlanma oldu. Ancak bu canlanma üçüncü
çeyreği kurtarmadı. Biz kendi adımıza baktığımızda, ciroda enflasyon oranında Bu sene gıda ürünlerinde artış yaşandığı ve marketlerin bundan sorumlu
ortalama yüzde 10 bir büyüme gerçekleştirdik. Bunun reel olarak anlamı, aslında olduğu yönünde haberler çıktı. Siz nasıl değerlendiriyorsunuz?
hiç büyümedik oluyor. Ancak böyle zor bir yılda yine de iyi diyebilirim; çünkü en Tamamen abartılı ve özellikle de çarpıtılarak yapılan haberler. Bunları
azından mevcudu korumayı başardık, gerilemedik. çıkaranların niyetinin bilerek kötü olduğunu düşünüyorum. Herhangi bir
üründe üretimsel bir sıkıntı olmadıktan sonra perakendeci niye zam yapsın.
Asgari ücret artışı konusunda ne düşünüyorsunuz? Perakendeci, her zaman uygun fiyatlı ürün sunmak ister. Perakendecinin zamdan
Ben, bu konuya klasik patron yaklaşımıyla hemen olmaz demeyi içime memnun olması doğasına aykırı. Antalya’yı don vuruyor, meyve sebzeye zam
sindiremiyorum. Kendimizi çalışanlarımızın yerine koyduğumuzda bu artışın oluyor. Diyorlar ki, marketçiler yaptı. Bunun bizle alakası ne? Et konusunda zaten
gerekli olduğunu görüyoruz. Hatta keşke daha da fazla olsa. Geçinmenin, aileye tamamen anlamsız ve saçma spekülasyonlar var. Bizlerin hiçbiri bugün itibariyle
bakmanın ne kadar zor olduğunu biliyoruz. Fakat bir yandan da meselenin etten para kazanmıyor. Kasap operasyonunu doğru yapabilmek için çalıştırılan
başka boyutu var. Bu yükü birden perakendecilerin omzuna yükleme durumu personel sayısı, ekipman yatırımı, depo yatırımı vs. bunları hesaba katın. Bırakın