Page 65 - Perder 45. Sayı
P. 65
63
Ömer Düzgün RÖPORTAJ
Düzgün Market
Yönetim Kurulu Başkanı
pahalı satmayı hepimiz ette zarardayız. Yine de bunu tüketiciye yansıtmamaya nasıl kılabiliriz bununla ilgili çalışmalıyız. Onlarla rekabeti de ancak bu şekilde
çalışıyoruz. Dolayısıyla bu söylentileri çıkaranların niyetleri kötü. yapabiliriz.
Discountlar Doğu Anadolu Bölgesi’nde pazarı nasıl etkiledi? İK projenizle Perakendenin En Başarılı Fikirleri yarışmasında jüri özel ödülü
Discountlara takılmak, kendi iş planını tamamen onlarla rekabet etmeye aldınız. Projenizden bahseder misiniz?
odaklı şekilde yürütmek doğru değil. Bu şekilde olunca süpermarketin yapması Benim babamın asıl mesleği öğretmenlik. Dolayısıyla bizim için eğitim gerçekten
gereken konulardan uzaklaşıyorsunuz. Kendi doğrularınızı kaybederseniz bu çok önemli. Bu konuda tüm perakendecilerin hassas olması gerektiğini
defa boşlukta kalırsınız, hiçbir şansınız olmaz. Discountlar, bizi etkilemedi düşünüyoruz; ama biz ekstra hassasız. Eğitim konusunda TPF’nin bölgemize
dersem yalan olur. Sayıları çok fazla ve tabi ki etkiledi. Kişi başına düşen discount sağladığı tüm imkânları kullanıyoruz. Bunun dışında kendimiz de dışarıdan
market ortalamasını alsan Erzurum, belki İstanbul’un bile önünde çıkar. Ancak eğitimciler ve danışmanlardan sürekli eğitim alıyoruz. İşe yeni başlayanlara
dediğim gibi buna takılmamak gerek. Kendi güçlü yanlarımızı daha da güçlü mutlaka oryantasyon eğitimi veriyoruz. Ayrıca PEF’te ödül alan çalışmamızdaki
gibi, akademik kurumlarla da çalışıyoruz. O projede Atatürk Üniversitesi Güzel
Sanatlar Fakültesi Tiyatro Bölümü’nde okuyan öğrencilerden oluşan bir ekip ve
insan kaynakları departmanımız birlikte çalıştı. Senaryo metinleri hazırladık.
Eğitim filmleri, kendi şubelerimizde müşteri varken çekildi. Diyaloglar ve
sahneler, abartıya kaçmadan doğal ve olağan seyrinde çekildi. Bazı sahnelerde
kendi personelimiz de rol aldı. İzleyicinin sıkılmaması için araya espriler katıldı
ve filmlere akıcılık kazandırıldı. Personel, hangi hareketi yaptığında, dışarıdan
nasıl görüneceğini seyretti ve kendisine birtakım dersler çıkardı. Özellikle hizmet
reyonlarımızda çalışan personelimiz; hijyen, müşteri karşılama ve uğurlama
konularında birbiri ile yarışır hale geldi. Personel arasında bir otokontrol sistemi
kendiliğinden gelişti ve birbirini uyaran, bilgilendiren ve bilinçlendiren bir
personel yapısına kavuştuk.
En iyi Müşteri Hizmetleri ve CRM Uygulamaları alanında ödülünüz vardı.
2016’da ödüllü bir proje olacak mı?
Orada bize ödül getiren çalışma kasabaşı servisimiz olmuştu. Her kasamızın
başında bir çalışanımız, postan okutulan ürünleri anında poşetliyor ve müşteri
isterse arabasına kadar götürüyor. Bu uygulama, personel sayısı açısından
maliyet yaratmakla birlikte direkt tercih sebebi. Özellikle yaşlı müşterilerimiz
çok memnun. Ayrıca erkek müşterilerimiz de çok memnun. Erkeklerin en nefret
ettiği şey cüzdanına kartını koyarken, fişi doğru aldım mı diye bakarken, bir
yandan da kalabalık sırada ürün poşetlemek. Kadınlar da memnun tabi… Bizim
bu uygulamamız sonrası “üzerimden stresi aldınız” diyen çok insan oldu. Tabi
bu sene, yani 2016 PEF’i için de yeni bir proje düşünüyoruz. Her sene bir ödül
almaya alıştık, bu sene de bir yenilik yapacağız. Bu çerçevede PEF’in bizim
kendimizi geliştirmemiz adına da çok faydalı olduğunu düşünüyorum.
Ömer Düzgün RÖPORTAJ
Düzgün Market
Yönetim Kurulu Başkanı
pahalı satmayı hepimiz ette zarardayız. Yine de bunu tüketiciye yansıtmamaya nasıl kılabiliriz bununla ilgili çalışmalıyız. Onlarla rekabeti de ancak bu şekilde
çalışıyoruz. Dolayısıyla bu söylentileri çıkaranların niyetleri kötü. yapabiliriz.
Discountlar Doğu Anadolu Bölgesi’nde pazarı nasıl etkiledi? İK projenizle Perakendenin En Başarılı Fikirleri yarışmasında jüri özel ödülü
Discountlara takılmak, kendi iş planını tamamen onlarla rekabet etmeye aldınız. Projenizden bahseder misiniz?
odaklı şekilde yürütmek doğru değil. Bu şekilde olunca süpermarketin yapması Benim babamın asıl mesleği öğretmenlik. Dolayısıyla bizim için eğitim gerçekten
gereken konulardan uzaklaşıyorsunuz. Kendi doğrularınızı kaybederseniz bu çok önemli. Bu konuda tüm perakendecilerin hassas olması gerektiğini
defa boşlukta kalırsınız, hiçbir şansınız olmaz. Discountlar, bizi etkilemedi düşünüyoruz; ama biz ekstra hassasız. Eğitim konusunda TPF’nin bölgemize
dersem yalan olur. Sayıları çok fazla ve tabi ki etkiledi. Kişi başına düşen discount sağladığı tüm imkânları kullanıyoruz. Bunun dışında kendimiz de dışarıdan
market ortalamasını alsan Erzurum, belki İstanbul’un bile önünde çıkar. Ancak eğitimciler ve danışmanlardan sürekli eğitim alıyoruz. İşe yeni başlayanlara
dediğim gibi buna takılmamak gerek. Kendi güçlü yanlarımızı daha da güçlü mutlaka oryantasyon eğitimi veriyoruz. Ayrıca PEF’te ödül alan çalışmamızdaki
gibi, akademik kurumlarla da çalışıyoruz. O projede Atatürk Üniversitesi Güzel
Sanatlar Fakültesi Tiyatro Bölümü’nde okuyan öğrencilerden oluşan bir ekip ve
insan kaynakları departmanımız birlikte çalıştı. Senaryo metinleri hazırladık.
Eğitim filmleri, kendi şubelerimizde müşteri varken çekildi. Diyaloglar ve
sahneler, abartıya kaçmadan doğal ve olağan seyrinde çekildi. Bazı sahnelerde
kendi personelimiz de rol aldı. İzleyicinin sıkılmaması için araya espriler katıldı
ve filmlere akıcılık kazandırıldı. Personel, hangi hareketi yaptığında, dışarıdan
nasıl görüneceğini seyretti ve kendisine birtakım dersler çıkardı. Özellikle hizmet
reyonlarımızda çalışan personelimiz; hijyen, müşteri karşılama ve uğurlama
konularında birbiri ile yarışır hale geldi. Personel arasında bir otokontrol sistemi
kendiliğinden gelişti ve birbirini uyaran, bilgilendiren ve bilinçlendiren bir
personel yapısına kavuştuk.
En iyi Müşteri Hizmetleri ve CRM Uygulamaları alanında ödülünüz vardı.
2016’da ödüllü bir proje olacak mı?
Orada bize ödül getiren çalışma kasabaşı servisimiz olmuştu. Her kasamızın
başında bir çalışanımız, postan okutulan ürünleri anında poşetliyor ve müşteri
isterse arabasına kadar götürüyor. Bu uygulama, personel sayısı açısından
maliyet yaratmakla birlikte direkt tercih sebebi. Özellikle yaşlı müşterilerimiz
çok memnun. Ayrıca erkek müşterilerimiz de çok memnun. Erkeklerin en nefret
ettiği şey cüzdanına kartını koyarken, fişi doğru aldım mı diye bakarken, bir
yandan da kalabalık sırada ürün poşetlemek. Kadınlar da memnun tabi… Bizim
bu uygulamamız sonrası “üzerimden stresi aldınız” diyen çok insan oldu. Tabi
bu sene, yani 2016 PEF’i için de yeni bir proje düşünüyoruz. Her sene bir ödül
almaya alıştık, bu sene de bir yenilik yapacağız. Bu çerçevede PEF’in bizim
kendimizi geliştirmemiz adına da çok faydalı olduğunu düşünüyorum.