Page 70 - Perder 45. Sayı
P. 70
JİTAL DÖNÜŞÜM68

Dİjİtal dönüşüm;
adapte ol
ya da yok ol

Herhangi bir sektörde dijital dönüşümünü tamamlamış kurumlar, bir
anda doping almış gibi rakiplerine beş on boy fark atacak. Dijitalleşmeyi,
sizi bir anda roket hızına ulaştıracak katalizör olarak da tanımlayabiliriz.

Son günlerin en popüler kavramı hiç şüphesiz “dijital daha fazla yansıdığını görüyoruz. Dolayısıyla böyle bir ortamda
dönüşüm”. Özellikle rekabetin giderek keskinleştiği bir akıllı cihazlar ön plana çıkıyor. 80’lerde 90’larda bilgisayar
ortamda başarının, verimliliğin ve sürdürülebilirliğin ortaya çıktı. Bilgisayarlar internete bağlandığı andan itibaren
anahtarı olarak karşımıza çıkan “dijital dönüşüm” iletişim biçimiz değişti; kullandığımız cihazlara akıl yüklemeye
işletmeler için adeta bir sınav. Öyle görünüyor ki; hangi sektörde başladık. Önce telefonlar akıllandı. Şimdi etrafımızda
olursa olsun bu sınavda dersine iyi çalışan işletmeler kazanacak. gördüğümüz bütün eşyalar akıllanmaya başladı. Buzdolapları,
İş ve yaşam biçimimizde oldukça büyük değişiklikler yaratacak raflar, işletim sistemleri, finans sistemleri, arabalar, şehirler
“dijital dönüşüm” konusunu Kadir Has Üniversitesi İletişim akıllanıyor. Metaların, şeylerin akıllandığı bir döneme girdik.
Fakültesi Yeni Medya Bölümü Öğretim Görevlisi İsmail Hakkı Dijital dönüşümün, işletmeler için en önemli yanı rekabet
Polat ile konuştuk. edebilirlik. Örneğin, artık müşteriye değen kısmından,
müşteriye en uzak olan kısmına kadar bütün süreçte mal
Dijital dönüşümden ne anlamalıyız? satarken mağazalar akıllanıyor. Mağazada sattığınız bir ürünün
20. yüzyıldan 21. yüzyıla geçişte özellikle ekonomide, üzerindeki barkoddan hangi süreçlerden geçtiğini takip
sanayide, iş dünyasında bilgiyi kullanma, iletişim yapma ve edebiliyorsunuz. Örneği bir bisküviyi alışveriş sepetine attığınız
içerik oluşturma biçimi arasında yani tüketici ile kurulan bağ zaman, onun lojistik sisteminden yönetim sistemine kadar
konusunda ciddi ve radikal değişiklikler oldu. 20.yüzyılın o ürüne yönelik aksiyonları otomatik olarak alabiliyorsunuz.
sonunda başlayan, 21.yüzyılda hayatımıza iyice giren internet Burada üretim tüketim sistemlerinin hızlanması ve bunun
ve benzeri ağ yapısı, daha önce yaptığımız geleneksel iş sonucunda da rekabette öne çıkarak, iş ve personel verimliliği
süreçlerini siber ya da dijital dediğimiz iş süreçlerine doğru sağlandığını görüyoruz. Dijital dönüşümün en basit tarifi bu
evriltti. Dolayısıyla buna genel anlamıyla dijitalleşme, dijital aslında.
dönüşüm deniyor. Bunun bileşenlerini bilgiye zamandan
ve mekândan bağımsız olarak erişilmesi, bilginin iletilmesi, Türkiye’de dijital dönüşüm ne aşamada?
iletişimin zamandan ve mekândan bağımsız olarak yapılması, Global olarak baktığımızda dijital dönüşüm konusunda
her zaman her yerden iletişim ve etkileşim yapabilme durumu bütün dünya emekleme döneminde. Ülkeler arasında belli
oluşturuyor. İşin teknolojik yanının bütün iş süreçlerine çok farklılıklar var. Türkiye, en önde değil; ama en geride de
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75