Page 75 - Perder 45. Sayı
P. 75
73

Uğur Özmen dİjİtal dönüşüm

CRM Danışmanı ve
Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi

İşlem saati:
• Gün içinde mesai saatlerinde sıkça kullanılıyor → Emekli
veya çalışmayan veya vardiyalı çalışan kişi. (Müşterinin yaş ve
cinsiyet bilgileriyle birlikte yorumlandığında, daha anlamlı
sonuçlara ulaşılabilir.)
• Bazı dükkânlardan (AVM dükkânları, cadde üstü dükkanlar)
sadece sabahları ve öğle araları alışveriş → İşyeri o civarda
• İşyeri yakınındaki dükkânlardan geç saatlerde alışverişler →
Mesaiye kalıyor.

İşlem süresi:
• Markette kısa aralıklı 2 alışveriş → Liste yapmadan çıkıyor,
alacağı ürünü unutuyor. Kasada veya eve gidince aklına
geliyor.
• E-mağazada işlemini hızlı yaparsa → Önceden seçimini yapmış
• Sitede uzun süre gezip karşılaştırmalar yapan → Önceden
karar vermemiş.
• Karşılaştırma işlevini kullanıyor. Sonra en ucuzu seçmiyor →
Kendince bir fiyat / kalite kriteri var.
• Değerlendirme kısmında uzun kalıyor ve çoğunlukla
başkalarının ortalamada en yüksek yıldız verdiği ürünleri
seçiyor → Marka saplantısı yok, kullanıcı deneyimlerine önem
veriyor

Görüldüğü gibi, müşteri verilerinin nasıl anlamlandırılacağı
bilinirse, müşteri daha iyi tanınır. Böylece elimizdeki tek teklifi
tüm müşterilere yapmak yerine, her müşteri grubuna farklı
tekliflerle gidebiliriz. Tekliflerimizde kişiselleştirme oranı
arttıkça, müşterilerimiz için daha vazgeçilmez olmaya başlarız.
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80