Page 76 - Perder 45. Sayı
P. 76
JİTAL DÖNÜŞÜM74
Yenİ çağın İtİcİ gücü
dİjİtal ekonomİ
Ercüment Büyükşener Markalar kendilerini var eden
kullanıcılarına, tüketicilerine kulak
Bilgi Üniversitesi Öğretim Görevlisi vermiyorlar. Artık daha çok konuşan,
Dijital İletişim Danışmanı mesaj veren, kampanya yapan marka
değil, dinleyen marka olmayı öğrenmek
zorundalar. Dinlerken, diyalog ve ilişki
geliştiren olmalılar. Tek taraflı mesaj
verme, kampanya yapma dönemi
kapanıyor.
Son yıllarda her geçen gün daha sık karşımıza çıkan bir terimle Gelin oyunun nasıl değiştiğini maddeler halinde sıralayalım:
karşılaşıyoruz, “dijital ekonomi”. Bu terim, mevcut küresel
ekonominin bir “dijital değerler zincirine” dönüşmesinden Oyunun yeni kuralları ve dijital ekonominin dönüşümü
bahsediyor aslında bize. Özellikle dijital ortamda doğru - Değişen ekonomi modeli ve araçları, bilgiye dayalı yeni dijital iş
sunulabilen bilgi, artık en değerli meta. Ürettiğiniz üründen, sunduğunuz fikirlerinin öne çıkmasını sağladı. Google, Facebook, Twitter ve benzer
hizmete kadar her şeyin bilgiyle yoğrulması, en güncel ve sürdürülebilir birçok platform/servisler kısa vadede dünyanın vazgeçilmez hizmetleri
iletişim yöntemleriyle tüketiciye sunulması gerekiyor. Aksi takdirde arasına girdi.
standart bir ürün üretmekten ya da standart bir servisin hizmetini - Rekabet, fiziksel ortamdan dijital ortama taşındı ve şeffaflaştı, rakipler
sunmaktan öteye geçemiyorsunuz. Değerli bir ürün veya değerli bir tüketiciler tarafından kolay ulaşılabilir hale geldi.
hizmet sunabilmek için yeni oyunun dijital kurallarını ve ekonomisini - Ekonominin sabah 9 akşam 6 mesai kavramı internet ve online
bilmeniz gerekiyor. kullanıcılar ile neredeyse 7/24 yaşayan bir ekosisteme dönüştü.
Ancak değişen sadece iletişim ve ekonomik girdiler değil, dünya üzerinde - Dijital ekonomi zaman ve mekandan bağımsız bir şekilde ürün, hizmet,
birçok önemli konu yeniden tanımlanıyor. “Yeni” kelimesi doğru ve servis sunan online bir dünya yarattı. İşletmeler bu dünyada yer almak
zamanın ruhuna uygun bir şekilde yorumlandığında ayrı bir önem için yeni düzeni takip etmeye başladılar.
kazanıyor. - Kullanıcılar, kurumlarla ve markalarla online zeminde 7/24 diyalog
Hukuk, eğitim, insan kaynakları, pazarlama, reklam, tüketici, vb. her şeyin kurmaya başladı. Kurumlar bu duruma ayak uydurabilmek için dijital
yeniden tanımlandığını net bir şekilde görüyoruz. Herkes bu değişimi iletişim ve alt yapı yatırımları yapmak durumunda kaldılar. Monolog
anlamak ve bu değişimin bir parçası olmak durumunda, çünkü her iletişim devri yerini diyalog odaklı iletişim devrine bıraktı.
birey bu “yeni dünya”nın bir parçasını oluşturuyor. Fakat yeni dünyayı - Tüketiciler için artık sadece iyi ürün ve hizmet değil; ürün ve hizmetin
ve getirdiklerini bir devrim olarak görmek yerine, bir evrim olarak yanında tüketiciye anlatılan hikaye, yaşatılan deneyim ve sunulan
tanımlamak daha doğru olacaktır. değer de önem kazanmaya başladı.
Yenİ çağın İtİcİ gücü
dİjİtal ekonomİ
Ercüment Büyükşener Markalar kendilerini var eden
kullanıcılarına, tüketicilerine kulak
Bilgi Üniversitesi Öğretim Görevlisi vermiyorlar. Artık daha çok konuşan,
Dijital İletişim Danışmanı mesaj veren, kampanya yapan marka
değil, dinleyen marka olmayı öğrenmek
zorundalar. Dinlerken, diyalog ve ilişki
geliştiren olmalılar. Tek taraflı mesaj
verme, kampanya yapma dönemi
kapanıyor.
Son yıllarda her geçen gün daha sık karşımıza çıkan bir terimle Gelin oyunun nasıl değiştiğini maddeler halinde sıralayalım:
karşılaşıyoruz, “dijital ekonomi”. Bu terim, mevcut küresel
ekonominin bir “dijital değerler zincirine” dönüşmesinden Oyunun yeni kuralları ve dijital ekonominin dönüşümü
bahsediyor aslında bize. Özellikle dijital ortamda doğru - Değişen ekonomi modeli ve araçları, bilgiye dayalı yeni dijital iş
sunulabilen bilgi, artık en değerli meta. Ürettiğiniz üründen, sunduğunuz fikirlerinin öne çıkmasını sağladı. Google, Facebook, Twitter ve benzer
hizmete kadar her şeyin bilgiyle yoğrulması, en güncel ve sürdürülebilir birçok platform/servisler kısa vadede dünyanın vazgeçilmez hizmetleri
iletişim yöntemleriyle tüketiciye sunulması gerekiyor. Aksi takdirde arasına girdi.
standart bir ürün üretmekten ya da standart bir servisin hizmetini - Rekabet, fiziksel ortamdan dijital ortama taşındı ve şeffaflaştı, rakipler
sunmaktan öteye geçemiyorsunuz. Değerli bir ürün veya değerli bir tüketiciler tarafından kolay ulaşılabilir hale geldi.
hizmet sunabilmek için yeni oyunun dijital kurallarını ve ekonomisini - Ekonominin sabah 9 akşam 6 mesai kavramı internet ve online
bilmeniz gerekiyor. kullanıcılar ile neredeyse 7/24 yaşayan bir ekosisteme dönüştü.
Ancak değişen sadece iletişim ve ekonomik girdiler değil, dünya üzerinde - Dijital ekonomi zaman ve mekandan bağımsız bir şekilde ürün, hizmet,
birçok önemli konu yeniden tanımlanıyor. “Yeni” kelimesi doğru ve servis sunan online bir dünya yarattı. İşletmeler bu dünyada yer almak
zamanın ruhuna uygun bir şekilde yorumlandığında ayrı bir önem için yeni düzeni takip etmeye başladılar.
kazanıyor. - Kullanıcılar, kurumlarla ve markalarla online zeminde 7/24 diyalog
Hukuk, eğitim, insan kaynakları, pazarlama, reklam, tüketici, vb. her şeyin kurmaya başladı. Kurumlar bu duruma ayak uydurabilmek için dijital
yeniden tanımlandığını net bir şekilde görüyoruz. Herkes bu değişimi iletişim ve alt yapı yatırımları yapmak durumunda kaldılar. Monolog
anlamak ve bu değişimin bir parçası olmak durumunda, çünkü her iletişim devri yerini diyalog odaklı iletişim devrine bıraktı.
birey bu “yeni dünya”nın bir parçasını oluşturuyor. Fakat yeni dünyayı - Tüketiciler için artık sadece iyi ürün ve hizmet değil; ürün ve hizmetin
ve getirdiklerini bir devrim olarak görmek yerine, bir evrim olarak yanında tüketiciye anlatılan hikaye, yaşatılan deneyim ve sunulan
tanımlamak daha doğru olacaktır. değer de önem kazanmaya başladı.