Page 77 - Perder 45. Sayı
P. 77
75

DİJİTAL DÖNÜŞÜM

- Para, cüzdandan sonra banka kartlarına, daha sonra online/sanal ödeme hedef kitleye ulaşma ve gerçek ölçümleme fırsatları sundu. Bu şekilde pazarlama
sistemlerine geçiş yaptı. Ödeme alışkanlıkları değişen tüketiciye, kurumlar da yeni kaynakları daha doğru ve efektif kullanılabilir bir yapıya kavuştu.
ödeme seçenekleri sunmak için bu konuda değişime gitmek durumunda kaldılar. İşletmelerin kendilerine sorması gereken soru…
- Kullanıcıların ürün ve hizmetler için yazdığı online yorumlar, blog yazıları ve Özellikle son yıllarda arka arkaya yılların dev ve lider markalarından iflas haberlerini
lokasyon bazlı puanlamaları diğer kullanıcılar tarafından referans kabul duyuyoruz. Bu markaların iflaslarındaki en büyük neden zamanın ruhuna ayak
edilmeye başlandı ve asıl dijital rekabet bu şekilde başladı. Kullanıcılar uyduramamaları oluyor. Burada en önemli ve kritik nokta şu ki; markalar kendilerini
artık yorumlarıyla ürün ve servisleri şekillendiriyorlar. Ürünler de işletmenin isteği var eden kullanıcılarına, tüketicilerine kulak vermiyorlar. Özetle; artık daha çok
yönünde değil, üretici ve tüketicinin bileşkesinden oluşuyor. Üretim, tüketicinin konuşan, mesaj veren, kampanya yapan marka değil, dinleyen marka olmayı
ilettiği geri bildirimleri dikkate almayı bir görev olarak tanımladı. Bu öğrenmek zorundalar. Dinlerken, diyalog ve ilişki geliştiren olmalılar. Tek taraflı mesaj
geri bildirimlere kulaklarını tıkayan işletmeler ve girişimciler ise, kısa bir süre sonra verme, kampanya yapma dönemi kapanıyor.
tüketicinin beklentilerini karşılayamaz hale geldi. Bu noktada işletmelerin kendine sorması gereken en önemli soru ise şudur; eski
- İletişim cihazlarında yaşanan devrim ile mobil yaşam kültürü oluşmaya başladı. köye yeni adet getirmeye hazır mıyım? Bu yeni düzeni anlayamayan oyuncular, ne
Mobil ve online kullanıcılar, artık sadece hizmeti aldığı mekanda ve zamanda yazık ki oyunun dışında kalacaklar. Üstelik bu oyun bundan sonra çok daha hızlı
değil; günün her saati arkadaş çevresine geri bildirimle sunabiliyor ve satın güncellenecek ve bu gelişime ayak uyduramayanları doğal bir seleksiyona uğratacak.
alma kararlarını etkileyebiliyor. Kaybedilen zaman, yeni gelişmeleri ile her an güncellenen yeni süreci anlamayı daha
- Sadece kullanıcıların değil, işletmelerin de mobil yaşam kültürünü çalışma da zorlaştıracaktır. Bu yüzden dijital ekonominin bir parçası olmak ve değer yaratmak
ortamlarına yansıtmalarıyla oluşan mobil ofis kültürünün son döneme damgasını için önce kendinizi güncellemeniz ve yenilemeniz gerekiyor.
vurduğunu gözlemlyoruz.
- Pazarlama da şekil değiştirmeye ve dijital pazarlamaya dönüşmeye başladı.
Eski pazarlama teknikleri birer birer etkinliğini yitirirken; dijital pazarlama doğru
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82