Page 81 - Perder 45. Sayı
P. 81
79
Ferhat Sucu RÖPORTAJ
Vissmate Genel Müdürü
her zaman rahat oluyor.’ Tüm bu bilgiler ve Türk kadınının vazgeçilmezi Pazarda çok güçlü markalar var. Rekabet konusunda iddialı mısınız?
olan çamaşır suyu kategorisinin doğru bir kategori olduğunu düşünerek Çamaşır suyu pazarında son derece güçlü markalar var, bunu kabul
ilk olarak bu pazara girmeye karar verdik. Pazarın büyüme potansiyelin etmemek mümkün değil tabi ki. Hem global hem de lokal markaların
devam etmesi, diğer kategorilere göre daha az oyuncu olması ve tek bir faaliyet gösterdiği bir pazar. Limitli ürün sayısı ile önemli bir büyüklüğe
marka tarafından pazarın %80 inin elde tutulması diğer önemli etkenler sahip ve aynı zamanda da yıllar bazında da büyümeye devam ediyor.
oldu diyebilirim. Bugün dünyanın en çok çamaşır suyu tüketen ülkesiyiz ve çamaşır suyu
evlerimizin vazgeçilmezi durumda. Biz de bu pazara daha fazla dinamizm
Şu anda hangi satış kanalları ile çalışıyorsunuz? getirmek istiyoruz. Yenilikçi ürünler çıkarıp, farklı aktiviteler yaparak
2015 yılının son iki ayı içinde
başladığımız satış operasyonumuz pazara ciddi değer katacağımıza
tüm hızıyla devam ediyor. inanıyoruz. Yapacağımız bu işlerle
Tüm Türkiye’yi örtecek şekilde mutlaka pazarın büyümesine katkıda
kurduğumuz distribütör ağımız sağlamış olacağız.
ve satış ekibimiz ile iki aylık
çok kısa bir süreç içinde 4.500 2016 yılı hedeflerinizden bahseder
perakendecinin rafına çıkmayı misiniz?
başarmış bulunmaktayız. 2016 Vissmate olarak, ürünlerimizi 2015
yılı sonuna kadar Türkiye’deki yılının Kasım-Aralık aylarında
tüm ulusal ve yerel zincirlerin piyasaya vermeye başladık ve 2 ay
rafında olmayı başarıp, 81 il ve gibi kısa bir sürede 1,5 milyon satış
957 ilçede 30.000 satış noktasında adedine ulaşmayı başardık.
bulunan, planladığımız pazarlama 2016 yılında 50 milyon TL ciro
faaliyetlerinin devreye girmesi yapmayı hedefliyoruz. Bu ciroyu
ile Türk tüketicisinin tanıdığı, yapabilmek için 81 ildeki tüm ulusal
kalitesinden ve promosyonlarından ve yerel zincirlerin rafına çıkmak,
memnun kaldığı ismi ile aranan bir 30.000 perakendecide ürünlerimizi
marka olacağımıza inanmaktayız. bulundurmanın peşinde olacağız.
Geçmişteki benzer tecrübelerimizi 2016 yılında yapmayı planladığımız
kullanıp, sektörde yapılmayan farklı aktiviteleri yaparak, bir yıl gibi kısa ciro sonrası genel çamaşır suyu
bir sürede bu hedefleri başaracağız; ama bunun için çok ciddi seviyede pazarının %15’ine, kıvamlı çamaşır suyu pazarının %20 sine sahip
de çalışmamız gerektiğini biliyoruz. Yine 2016 yılı içerisinde ürünlerimizin olmayı hedefledik ve tüm planlarımızı buna göre yaptık. Şirketimizin reel
ihracatı ile ilgili operasyona da start verip, yıl sonuna kadar 15 ülkede faaliyetlerine başladığı ilk yılının sonunda kurumsal yapı faaliyetlerimizi
aktif olarak ihracat yapmayı hedefliyoruz. Bunun için görüşmelerimiz tamamlayarak sürdürülebilir büyümeyi başarmak istiyoruz. Yapacağımız
devam etmekte olup bugün itibari ile üç ülkeye ürünlerimizi sevk etmiş yeni lansman çalışmalarımızın da kıvamlı çamaşır suyu kategorisinde
bulunuyoruz. olduğu gibi, büyük bir titizlikle 2016 yılı sonunda final edilmesi, geleceği
yakalamak adına bizim için önem arz etmektedir.
Ferhat Sucu RÖPORTAJ
Vissmate Genel Müdürü
her zaman rahat oluyor.’ Tüm bu bilgiler ve Türk kadınının vazgeçilmezi Pazarda çok güçlü markalar var. Rekabet konusunda iddialı mısınız?
olan çamaşır suyu kategorisinin doğru bir kategori olduğunu düşünerek Çamaşır suyu pazarında son derece güçlü markalar var, bunu kabul
ilk olarak bu pazara girmeye karar verdik. Pazarın büyüme potansiyelin etmemek mümkün değil tabi ki. Hem global hem de lokal markaların
devam etmesi, diğer kategorilere göre daha az oyuncu olması ve tek bir faaliyet gösterdiği bir pazar. Limitli ürün sayısı ile önemli bir büyüklüğe
marka tarafından pazarın %80 inin elde tutulması diğer önemli etkenler sahip ve aynı zamanda da yıllar bazında da büyümeye devam ediyor.
oldu diyebilirim. Bugün dünyanın en çok çamaşır suyu tüketen ülkesiyiz ve çamaşır suyu
evlerimizin vazgeçilmezi durumda. Biz de bu pazara daha fazla dinamizm
Şu anda hangi satış kanalları ile çalışıyorsunuz? getirmek istiyoruz. Yenilikçi ürünler çıkarıp, farklı aktiviteler yaparak
2015 yılının son iki ayı içinde
başladığımız satış operasyonumuz pazara ciddi değer katacağımıza
tüm hızıyla devam ediyor. inanıyoruz. Yapacağımız bu işlerle
Tüm Türkiye’yi örtecek şekilde mutlaka pazarın büyümesine katkıda
kurduğumuz distribütör ağımız sağlamış olacağız.
ve satış ekibimiz ile iki aylık
çok kısa bir süreç içinde 4.500 2016 yılı hedeflerinizden bahseder
perakendecinin rafına çıkmayı misiniz?
başarmış bulunmaktayız. 2016 Vissmate olarak, ürünlerimizi 2015
yılı sonuna kadar Türkiye’deki yılının Kasım-Aralık aylarında
tüm ulusal ve yerel zincirlerin piyasaya vermeye başladık ve 2 ay
rafında olmayı başarıp, 81 il ve gibi kısa bir sürede 1,5 milyon satış
957 ilçede 30.000 satış noktasında adedine ulaşmayı başardık.
bulunan, planladığımız pazarlama 2016 yılında 50 milyon TL ciro
faaliyetlerinin devreye girmesi yapmayı hedefliyoruz. Bu ciroyu
ile Türk tüketicisinin tanıdığı, yapabilmek için 81 ildeki tüm ulusal
kalitesinden ve promosyonlarından ve yerel zincirlerin rafına çıkmak,
memnun kaldığı ismi ile aranan bir 30.000 perakendecide ürünlerimizi
marka olacağımıza inanmaktayız. bulundurmanın peşinde olacağız.
Geçmişteki benzer tecrübelerimizi 2016 yılında yapmayı planladığımız
kullanıp, sektörde yapılmayan farklı aktiviteleri yaparak, bir yıl gibi kısa ciro sonrası genel çamaşır suyu
bir sürede bu hedefleri başaracağız; ama bunun için çok ciddi seviyede pazarının %15’ine, kıvamlı çamaşır suyu pazarının %20 sine sahip
de çalışmamız gerektiğini biliyoruz. Yine 2016 yılı içerisinde ürünlerimizin olmayı hedefledik ve tüm planlarımızı buna göre yaptık. Şirketimizin reel
ihracatı ile ilgili operasyona da start verip, yıl sonuna kadar 15 ülkede faaliyetlerine başladığı ilk yılının sonunda kurumsal yapı faaliyetlerimizi
aktif olarak ihracat yapmayı hedefliyoruz. Bunun için görüşmelerimiz tamamlayarak sürdürülebilir büyümeyi başarmak istiyoruz. Yapacağımız
devam etmekte olup bugün itibari ile üç ülkeye ürünlerimizi sevk etmiş yeni lansman çalışmalarımızın da kıvamlı çamaşır suyu kategorisinde
bulunuyoruz. olduğu gibi, büyük bir titizlikle 2016 yılı sonunda final edilmesi, geleceği
yakalamak adına bizim için önem arz etmektedir.