Page 72 - Perder 45. Sayı
P. 72
DİJİTAL DÖNÜŞÜM Yöneticiler, teknolojik yatırımı şirketin IT uygulayabilirsiniz; ama organizasyonunuzu ve insan
dediğimiz departmanlarına yapıp, sadece bu kaynağınızı buna adapte edemediğiniz sürece konfeksiyon
kapsamda olacak bir şeymiş gibi ele alıyorlar. misali belli yerleri bol kalır. Ama sonrasında kol kırılır yen
Hâlbuki dijitalleşme, bütün süreçlerde içinde kalmaz. Rekabette bir anda geri kalırsınız. Dolayısıyla
yani idari işlerinizden, muhasebenizden, işletmenize özel analiz ve bunun sonucunda planlama çok
üretiminizden üst yönetiminize kadar ya önemli.
da en alttaki insana kadar bütün iş yapış
süreçlerini internet, mobil ağlar, dijital Sosyal ağlar dijital dönüşümün neresinde?
teknolojilerle donatılmasını kapsıyor. Sosyal medya, dijital dönüşümün özellikle müşteriye
değen kısımlarında çok önemli. Büyük veri analizi yapanlar,
buna sahip olduktan sonra sevk ve idareyi yapmak daha sosyal medya kanalları aracılığıyla yeni tüketicinin eğilimini
da kolaylaşacak. Sadece teknoloji yatırımı değil, o teknoloji anlamak ve bu eğilimi anlamlandırmak üzerine çalışmalar
yatırımını daha verimli ve ekonomik yapma şansına sahip gerçekleştiriyorlar.
olacaklar. Ondan sonra o teknolojik yatırımdan azami Tüketicinin değişen
sürede istifade edecekler, azami sürede kârlılığı ve verimliliği dünyasını görmek, herhangi
alacaklar. İnsanlar da, o teknolojinin üzerinden bir sonraki bir ürünü talep etme
adımda nereye gideceklerini görecekler. Bu, dijital dönüşümün sistematiğini bu yeni dünya
varabileceği en üste nokta anlamına geliyor. Herhangi bir içinde anlamak için sosyal
sektörde dijital dönüşümünü tamamlamış kurumlar, bir medya platformları artık
anda doping almış gibi rakiplerine beş on boy fark atacak. vazgeçemeyeceğiniz bir
Dijitalleşmeyi, sizi bir anda roket hızına ulaştıracak katalizör yer. Sosyal medya bu işin
olarak da tanımlayabiliriz. En üst kademedeki bireysel olmazsa olmazı. Dijital
yönetici dönüşümü, aslında kurumsal dönüşümü roket hızıyla dönüşüm yolculuğu içinde
artırabilen ve ivmelendirebilen bir dinamiğe sahip. Üst düzey sosyal medya, satış ve
yöneticilerin, özellikle bu konuda hiç önyargıya kapılmadan pazarlama alanı olarak
dijitalleşme olgusuna zaman ayırmaları, bu konuda çok önemli. Özellikle
kendilerini, becerilerini, vizyonlarını geliştirmeleri işletmelerini yeni tüketici, herhangi
de rekabette üst sıralara taşıyacaktır. bir ürünü satın almaya
karar vermeden önce o
Dijital dönüşümün bir yol haritası var mı? ürünle ilgili yorumları
Dönüşüme geçmeden önceki süreç, işin beyin takımının okumak için sosyal medya
dijitalleşme ile ilgili mantalitesinde yatıyor. Bu mantalite hazır üzerinden araştırma
olduktan sonra, zaten dijital dönüşümü hangi yol haritasıyla yapıyor. Bu araştırma,
yapacakları daha kolay bir adım. Bu arada dijital dönüşüm, bir satın alma kararı açısından
konfeksiyon işi değil. Daha haute couture bir iş. Yani bedene önemli. İşletmelerin kendi
uygun bir şeylerin seçilmesi gerek. Çünkü burada rekabet ürün ve hizmetleriyle
ve verimlilik söz konusu. Dönüşümü daha kişiselleştirilmiş ilgili olarak, sosyal
yaparsanız, dijital dünyaya bir adım önde girersiniz. medya kullanıcılarının
Genel kabul görmüş birtakım çözümleri kendi işletmenize memnuniyeti üzerinden
yeni içerikler üretmesi
gerekiyor. Ya da işletmelerin
ürün veya hizmetleriyle
alakalı konuda yazılmış olumsuz tepkilere bir şekilde yanıt
vermesi, o tepkileri memnuniyete döndürmesi gerekiyor.
Aksi takdirde, tüketicilerin satın alma kararını olumsuz olarak
etkileyebilecek herhangi bir şey, diğer mecralarda yapılan
bütün faaliyetleri olumsuz yönde etkiler. Satış ve pazarlama
faaliyetlerinin artık sosyal medyasız yürümesine imkân yok.
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77