Perder Dergisi 42. Sayı - page 51

İŞ'te Kadın
49
Farklı şirketlerde bizim gibi gruplarla da irtibata geçmek
istiyoruz. Birlikte bir şeyler yamak istiyoruz. Güçlerimizi bir araya
getirebilirsek etki alanımız genişletebiliriz.
“Topluma faydalı bir şeyler yapmaya çalışıyoruz”
WIN, Gönüllülük esasına dayalı bir oluşum olduğu için grubumuza
isteyenler üye oluyor. Zorlama yok yani. Üyelerimize birkaç farklı
dalda destek vermeye çalışıyoruz. Bir tanesi onların eğitim ve
gelişimi. Öğrenmek istedikleri herhangi bir konularda onlara
yardımcı oluyoruz. Sadece kendi kadın çalışanlarımıza değil,
içinde bulunduğumuz topluma da faydalı bir şeyler yapmaya
çalışıyoruz. Örneğin, sosyal sorumluluk grubumuz olan Nielsen
Cares ile birlikte yaptığımız ortak çalışmalar var. Geçen yıl TÜSİAD
ile birlikte kadınların iş gücüne katılımının önemiyle ilgili ortaokul
öğrencilerine yönelik eğitim etkinliği yaptık. Bu etkinlik onları
biraz uyandırma ve bilinçlendirme amacı taşıyordu. Profesyonel
gelişim tarafında düzenlediğimiz etkinlikler de var. Kendi
kariyerinizi nasıl yönetirsiniz? Herkes kariyerini yönetmek istiyor.
Ama baktığınız zaman kaderci bir teslimiyet var. Yöneticiniz, sizi
nereye götürürse siz oraya kadar gidiyorsunuz. Biz, bunu tersine
çevirmek istiyoruz. Düzenlediğimiz etkinliklerle, Kariyerinizi nasıl
yönetebilirsiniz? Nelerden ve nerelerden destek alabilirsiniz?
Bu işin formülü nedir? gibi sorulara yanıt aradık. Bunun dışında
Nielsen içerisinde başarı hikâyesi olan yurt içinden ve yurt
dışından kadın yöneticilerle üyelerimizi bir araya getirdik. Bu
sene, bizim gibi olan gruplara ulaşmak istiyoruz. Diğer şirketlerde
de bizim gibi kadınlara ulaşmaya çalışan gruplar varsa onlarla
etkileşime geçmek istiyoruz. Bu konuda KAGİDER ile görüştük.
Bunun yolunu açmaya ve dışarıya açık bir yapı kurmaya
çalışacağız. TÜSİAD ile de bir şeyler yapmayı planlıyoruz. Bizim
gibi düşünen kadınlarla aynı platformda buluşmak istiyoruz.
“Doğru yolda olduğumuzu gösterdi”
Yaşları 12-13 arasında değişen kızlı erkekli bir grup öğrenciye
kadınların karşılaştığı zorluklar ve fırsat eşitsizliği ilgili bir sunum
yapmaya gittiğimizde, erkek öğrencilerden biri, “bu kız işi biz niye
burada bulunuyoruz ki” dediler. Biz de, sonuna kadar dinleyin
sorunuzu o zaman yanıtlayacağız dedik. Gerçek hayattan kadın
hikâyelerinin olduğu bir sunumdu. Bunları izledikten sonra o
çocuk, “evet evde anneme yardım etmeliyim, bir gün evlenirsem
karıma yardım etmeliyim” demeye başladı. O çocuğa bu bakış
açısını kazandırmak ve kadınlarla ilgili algısını değiştirmek bile
bize doğru yolda olduğumuzu gösterdi. O çocuk, sunumdan önce
sadece kadın erkek olarak görüyordu. Çıktıktan sonra ise, kendini
o işin bir parçası olarak görmeye başladı. Bizim toplantılarımıza
erkekler de çok katılıyor. Türkiye’de belli bir gelir düzeyine sahip
eğitimli erkekler bilmeye ve bilinçlenmeye oldukça açık.
Nielsen Türkiye organizasyonu içerisinde kadın yönetici
oranı yüzde 56. Bence bu bir başarı. Fırsat eşitliği konusunda
şirketimiz doğru bir bakış açısına sahip. Farklı şirketlerde bizim
gibi gruplarla da irtibata geçmek istiyoruz. Birlikte bir şeyler
yamak istiyoruz. Güçlerimizi bir araya getirebilirsek etki alanımız
genişletebiliriz.
1...,41,42,43,44,45,46,47,48,49,50 52,53,54,55,56,57,58,59,60,61,...140
Powered by FlippingBook