Perder 41. Sayı - page 94

Tel ağırlıklı ve ihtiyaca göre, sipariş üzerine şekillenen özel
stant çözümleri, doğrudan pazarlama etkinliği gerçekleştiren
firmalar kadar teşhir faaliyetinin gerçekleştiği marketleri de
ilgilendiriyor. Bu alanda tecrübeli firmalardan TMS Raf Sis-
temleri’nin sahibi Ali Güler ile konuştuk.
Özel stant kendine özgü bir alan. Siz bu işe girmeye nasıl
karar verdiniz?
Bizim firmamız 1986 yılında kuruldu. Başlangıçta market se-
petleri, ahşap market rafları, otel servis arabaları üretiyorduk.
Sonrasında uluslararası bir kişisel bakım firmasının yöneticisi,
hazırladığımız özel standı görmüş. Görüştük ve bize bir anda
6 aylık satışımızı tek partide sipariş etti. Ben çok şaşırdım.
Açıkçası bu özel stant konusunun, böyle geniş çaplı bir iş
olarak ele alınabileceğini hiç düşünmemiştim. Bu işi profes-
yonel şekilde ele almaya ve ciddi yapmaya karar verdim. Asıl
mesleğim teknik öğretmenlik. İşin üretim, çizim, tasarım aşa-
masından büyük keyif alıyorum. Sonuçta Nestle’den Sütaş’a,
Unilever’den Colgate’e uzanan çok önemli bir çizgide tercih
edilen bir firma konumuna geldik.
Perakendeciler açısından özel standın önemi nedir?
Sonuçta bu ürünleri daha çok üreticiler yaptırıyor olabilir;
ama bunların görev yaptığı alan perakendecilerin mağazaları.
Dolayısıyla bu ürünlerin estetiği, sağlamlığı ve kalite kuralla-
rına uygunluğu perakendeci açısından da önemli. Mağazaya
gelen müşteri için o stant, artık o marketin standı olur. Ayrıca,
perakendecilerin özel isteklerine de çözüm üretiyoruz. Üreti-
ciler kadar olmasa da perakendecilerin de özel stant istekleri
oluyor.
Sektördeki genel sorun nedir?
Çin faktörü var. Ürünler kalitesiz ama fiyatı dip yapıyorlar. Özel
stant kaliteye ve tasarıma odaklı bir iş olduğu için Çin bunu
aslında beceremiyor. Zaman zaman satış yapabiliyorlar; ama
her geçen yıl pazarlarının düştüğünü görüyoruz. Aradaki ma-
liyet farkı için o kadar kalitesiz bir ürünü almak mantıklı değil,
firmalar da bir kere aldığında bunu görüyor.
Tasarım ve proje aşaması nasıl oluyor?
İki çalışma modeli var. Firma, hali hazırdaki teşhir stantlarını
devam ettirmek isteyebiliyor. Bunun dışında asıl tasarım ve
proje gerektiren ikinci çalışma modeli. Yeni lansman dönem-
lerinde toplantılar yaparak, o ürün için doğru standı sıfırdan
oluşturuyoruz. Bu tip yeni projeler, bizi de heyecanlandırıyor.
İşin sevdiğimiz kısmı aslında bu. Yeni bir tasarım yaratmak bizi
mutlu ediyor.
Perakendenin içinde özel stant konusunun geleceğini nasıl
görüyorsunuz?
Özel stant 2000’lere yaklaştıkça yavaş yavaş artış gösterdi.
Perakendenin yeni rekabet şartlarında doğrudan pazarlama
faaliyetleri olmazsa olmaz hale geldi. Buna bağlı olarak özel
stantlar bugün o yıllarla kıyaslanmayacak düzeye geldi. Biz,
müşterinin istediği ürünü en kaliteli şekilde en uygun fiyata
üretmekle görevliyiz. Dolayısıyla etkisinin ne olduğuna dair
bilimsel bir cevap veremem, firmalar bunu kendileri ölçüyor.
Ben, ancak bir tüketici gözüyle düşüncemi söyleyebilirim.
Bence, kesinlikle çok olumlu etkisi oluyor.
Özel İhtİyaçlara
özel stant gerekİr
Gıdadan tekstile,
otomotivden kozmetiğe
perakendenin her
alanında özel stant ve
taşıma kasaları önemli
bir işlev görüyor.
Ali Güler
RÖPORTAJ
92
1...,84,85,86,87,88,89,90,91,92,93 95,96,97,98,99,100,101,102,103,104,...124
Powered by FlippingBook