 
          RÖPORTAJ
        
        
          117
        
        
          içinde de doğada da  serbestçe dolaşabiliyor. Bizim kümesler,
        
        
          kar fırtına olmadığı zamanlarda sürekli açıktır. Tavuklar
        
        
          istedikleri zaman dışarı çıkabilirler. Alanda da herhangi bir
        
        
          ilaç veya kimyasal gübre riski yoktur. Bununla birlikte biz,
        
        
          hayvanlara hiçbir şekilde antibiyotik, ilaç ve büyüme faktörlü
        
        
          hormon vermeyiz. Bizim uyguladığımız tek yöntem koruyucu
        
        
          hekimliktir. Yani biz, hayvanlar hasta olmadan önce bütün
        
        
          tedbirleri almaya çalışıyoruz. Konvansiyonel tavuklar 40 ila 44
        
        
          gün arasında kesime giderken, organik tavuklar minimum 81,
        
        
          ortalama 90 günde kesilir.
        
        
          
            “Pazarlama süsü”
          
        
        
          Doğal diye bir kavram yoktur. Bu sadece bir pazarlama
        
        
          argümanıdır. Bir pazarlama süsüdür. Üzerinde doğal yazan
        
        
          her şey aslında konvansiyoneldir. Tavuksa içinde GDO’lu yem
        
        
          vardır. Biz GDO’suz yem kullanıyoruz. Organik tarımın birinci
        
        
          maddesi GDO’lu hiçbir şey kullanamazsınız. Biz tamamen
        
        
          sanayiden uzağız. Hayvanlarımız, 365 gün dışarıda yaşıyor.
        
        
          Arazimizde hiç kapalı alan yok.
        
        
          
            “Organik tavukta pazarın yüzde 85’ine hâkimiz”
          
        
        
          Türkiye’de organik üretim 1986 yılında başladı. Şu anda irili
        
        
          ufaklı 15-20 bin üstü üretici var. İç pazarın büyüklüğü 150-
        
        
          200 milyon TL civarında. Ama iç pazarın iki katından daha
        
        
          büyük pazar aslında ihracata gidiyor. Türkiye, aslında organik
        
        
          üretimde dünyada ciddi bir üs. Ama iç piyasası küçük. Üretilen
        
        
          ürünler, dökme olarak yurt dışına gidiyor. Organik bakliyatta
        
        
          dünyanın en büyük ikinci üreticisi Türkiye. Orvital olarak
        
        
          organik tavuk pazarında yüzde 85 ile pazarın önde gelen
        
        
          firmasıyız. Organik kırmızı et ve şarküteri ürünlerinde zaten
        
        
          şu anda tek üreticiyiz. Yumurtada yüzde 30’lar seviyesindeyiz.
        
        
          Bakliyat ve makarnada da ciddi hedeflerimiz var. Yeni
        
        
          başladık. Kısa zamanda da lider olmayı hedefliyoruz.
        
        
          
            Doğal diye bir kavram yoktur.
          
        
        
          
            Bu sadece bir pazarlama
          
        
        
          
            argümanıdır. Bir pazarlama
          
        
        
          
            süsüdür. Üzerinde doğal
          
        
        
          
            yazan her şey aslında
          
        
        
          
            konvansiyoneldir.