 
          KONUK YAZAR
        
        
          107
        
        
          
            Perakendede 3. dalga dönüşüm başladı.
          
        
        
          Dijital dünyanın bol ekranlı, sosyal medyalı, her an etkileşimli,
        
        
          #hashtag’li dünyasında yoğun rekabetle ilerleyen alışveriş
        
        
          sektöründe online’a ve mobile geçişten sonra 3. dalga dönüşüm
        
        
          başladı. Buna Omni Channel Perakendecilik deniyor. Entegre
        
        
          Perakendecilik diyebiliriz. Multi, çoklu kanala daha yeni yeni
        
        
          alışmaya, analog ve dijital uygulamaları bir arada götürmeye
        
        
          çalışan perakende sektöründe yeni gelişmelerin işaret fişekleri
        
        
          çoktan atıldı! Omni Channel’da ilerlemek seçenek değil, zorunluk
        
        
          haline geldi.
        
        
          “Ekran Nesli Alışverişçiler” çağında perakende sektörünü
        
        
          dönüştürecek 4 önemli trend:
        
        
          
            Kişiselleştirilmiş deneyimler artacak
          
        
        
          “Herkese aynı şey” dönemi kapanıyor. Müşteriler artık Apple’ın
        
        
          iBeacon teknoljisi gibi lokasyon bazlı basit, yalın uygulamalarla
        
        
          kendilerine özgü reklam, duyuru, mesaj almak istiyorlar. Örneğin
        
        
          tüketici çocuk bezi reyonunda iken akıllı telefonunda pişik kremi,
        
        
          bebe şampuanı ya da oyuncak kampanyası çıkacak. Araba yağı
        
        
          reklamına maruz kalmayacak.
        
        
          
            Sadakat programları değişecek
          
        
        
          Birbirinin aynı, sıkıcı ve karmaşık sadakat programlarının artık pek
        
        
          o kadar bağlılık sağlamadığı yapılan tüm araştırmalardan açıkça
        
        
          anlaşılıyor. Perakendeciler sosyal medya, mobil ve dijital olanakların
        
        
          nimetlerinden yararlanarak alışveriş alışkanlıklarını çok sıkı takip
        
        
          edecekler ve müşterilerini memnun, mutlu edecek yeni, yaratıcı,
        
        
          hızlı, anlık uygulamalar geliştirecekler. Örneğin tüketici bir gün bir
        
        
          bakacak ki, en sık aldığı ürünle beraber kullanabileceği diğerleri
        
        
          hediye olarak gelmiş. Sosyal medyada yaptığı güzel paylaşımlardan,
        
        
          #hashtag’lerden dolayı ürün kazanmış. Mağazada attığı #Hashtag’li
        
        
          bir mesajla hızlı, eğlenceli bir oyuna, yarışa katılmış ve anında yanıt,
        
        
          kampanya bildirimi ve sürpriz indirim/hediye almış.
        
        
          
            Mobil ödeme, mobil cüzdan yaygınlaşacak.
          
        
        
          Para ve kredi kartı ansızın yok olmayacak, ancak mobil
        
        
          telefonlardan ödeme yapmayı sağlayan uygulamalar çok hızla
        
        
          yaygınlaşacak. Çünkü müşteriler her şeyi tek cihazdan, anında, en
        
        
          kolay yoldan halletmeyi isteyecek.
        
        
          
            Her yer QR Kod dolacak.
          
        
        
          QR Kod (Quick Response Code) – Hızlı Yanıt Kodu denen
        
        
          uygulamalar ile sınırsız kullanım alanı ve kolaylığı gelişecek. Büyük
        
        
          maliyet avantajı da sağlayan QR kodların girmediği, basılmadığı, yer
        
        
          almadığı alan kalmayacak! Reklam, kampanya, duyuru, kullanım
        
        
          kılavuzu, her türlü form, tarif vb. tarihe karışıp, QR’laşacak.
        
        
          
            Son söz:
          
        
        
          
            Dijital dünyanın nimetlerinden yararlandıkça Entegre
          
        
        
          
            Perakendecilik gelişecek, Ekran Nesli Alışverişçiler daha mutlu ve
          
        
        
          
            bağlı olacak…#GelecekGüzelGelecek