 
          
            TPF ile yapmış olduğunuz protokol neleri kapsıyor?
          
        
        
          TPF’nin Türkiye çapındaki bütün üyelerinin ve bu üyelerin
        
        
          tedarikçisi olan firmaların, TPF kanalıyla bizlere ulaşmaları
        
        
          durumunda eDönüşün projelerinde sağlamış olduğumuz
        
        
          avantajlar var. Ayrıca danışmanlık hizmeti de sunuyoruz.
        
        
          İmzalamış olduğumuz protokol kapsamında eFatura, eArşiv
        
        
          altyapıları ve süreçleriyle ilgili üyelerinizi bilgilendiriyoruz.
        
        
          Üyelerinize, Uyumsoft üzerinden web tabanlı sistemlerle
        
        
          eğitimler vererek, onları bilgilendiriyoruz. Bundan sonra iş
        
        
          hayatımıza girecek olan eDönüşüm projeleri ile ilgili olarak
        
        
          da süreç başlamadan önce üyelerinizi bilgilendireceğiz.
        
        
          TPF üyelerinin eDönüşüm süreçleri kapsamında altyapıları
        
        
          hazırlamalarını sağlayacak danışmanlık hizmeti veriyoruz.
        
        
          Ayrıca bu konudaki entegratörlük hizmetini de sağlıyoruz.
        
        
          eFatura süreci, eFatura mükellefi olan firmaların geçmek
        
        
          zorunda oldukları bir sistem. Gelir İdaresi Başkanlığı, firmalara
        
        
          belli koşullar belirledi. Bu koşulları sağlayan firmalar hem
        
        
          eFaturada hem  eDefterde mükellef olmak zorundalar.
        
        
          Bunlara geçmedikleri takdirde, firmaların yapmış oldukları
        
        
          her bir fatura kesimi cezaya giriyor. Aynı şekilde defterlerini
        
        
          de elektronik ortamda tutmadıklarında cezaya giriyorlar. Bu
        
        
          noktadan hareketle PERDER üyelerinin, bizimle birlikte hareket
        
        
          etmeleri faydalı olacaktır.
        
        
          
            Sizinle çalışmanın PERDER üyelerine ne avantajı var?
          
        
        
          Bizim PERDER’e sağladığımız çok önemli avantajlar var.
        
        
          Anlaşmamızda çok önemli fiyat avantajları sağladık. Çok
        
        
          sayıda yazılım firmasıyla çözüm anlaşmamız da olduğu için,
        
        
          bizden hizmet alan firmaların ihtiyacına çözüm üretebiliyoruz.
        
        
          Uyumsoft ile çalışmalarının en büyük avantajı şu; bir entegratör
        
        
          seçiminde en önemli iki faktör var. Bunlardan birisi çalışmış
        
        
          olduğunuz entegratörün bir yazılım firması olması. Çünkü bu
        
        
          süreçler, yazılım için gelişime açık süreçler. İkinci önemli özellik
        
        
          de, bugünkü eDönüşüm süreçlerinde ve bundan sonraki iş
        
        
          hayatımıza girecek olan eDönüşüm süreçlerinde yer alacak
        
        
          bir firma ile çalışmış olmaları. Biz bütün süreçleri yürüten bir
        
        
          firmayız.
        
        
          
            eFatura sürecinden bahseder misiniz?
          
        
        
          eFatura şöyle; ülkemizde belli büyüklüğe sahip olan firmalar,
        
        
          kendi aralarında kesmiş oldukları faturaları artık kâğıt ortamda
        
        
          kesemeyecekler. Devlet dedi ki; bunlar artık elektronik
        
        
          ortamda kesilecek ve elektronik ortamda arşivlenecek. Bu
        
        
          firmalar denetlemeye girdiğinde de, bu faturalar elektronik
        
        
          ortamda devlete ibraz edilecek. Türkiye’deki belli büyüklüğün
        
        
          üstündeki firma yani şu anda 19.200 firma bu kapsama girdi.
        
        
          Bu firmaların faturaları ve defterleri tamamen elektronik
        
        
          ortamda oluşturuluyor ve saklanıyor. Bu yeterliliği sağlayan
        
        
          firmaların artık kâğıt fatura kesme gibi bir lüksü yok. eFatura,
        
        
          her iki tarafında eFatura mükellefi olması durumunda kesilen
        
        
          bir sistem. Karşı taraf eğer eFatura mükellefi değilse, firma
        
        
          faturayı yine kâğıt olarak kesip karşı tarafa gönderiyor. Şu
        
        
          anda Türkiye’de bütün firmalar, eFatura mükellefi olmadığı
        
        
          için eFatura mükellefi olan firma, faturaları elektrik ortamda
        
        
          kesmiyor. Eğer karşı taraf elektronik fatura mükellefi
        
        
          değilse oraya kâğıt olarak göndermek zorunda. Buradaki
        
        
          amaç izlenebilirlik, iş süreçlerinin kolaylaşması ve iş yapış
        
        
          şekillerimizi değiştirmek.
        
        
          
            Geçiş sürecinde ne gibi zorluklar yaşıyorsunuz?
          
        
        
          Geçen sene sürecin ilk başında, iş hayatımız bu konuya çok
        
        
          yabancı olduğu için çok sıkıntı çektik. Firmalar, mükellef
        
        
          olduklarını bile kabul etmek istemediler. Geçen sene bu sistemi
        
        
          anlatmakta çok zorlandık. Özellikle de Ocakla-Nisan arasındaki
        
        
          süreç, entegratör firmalar açısından baya zordu. Çünkü sistem
        
        
          bilinmiyordu. Yeni gelen her şey de tepkiyle karşılandığı için
        
        
          oldukça zorlandık. Ancak o süreç şu anda bitti.
        
        
          
            Bu sistemlerin en önemli artısı ne?
          
        
        
          eFaturada bir kere iş süreçleri kolaylaştı. Eski sistemde
        
        
          muhasebe yetkilisi, sisteminden faturayı printera
        
        
          gönderiyordu; onu sekretere veriyordu, sekreter kuryeyi
        
        
          arıyordu, kurye geliyordu faturayı karşı tarafa iletiyordu.
        
        
          Dolayısıyla burada hem zaman kaybı hem de bir maliyet vardı.
        
        
          Bugün elektronik fatura ile aynı işlemi yaptığında bu maliyetler
        
        
          0,10 kuruşlara kadar iniyor. En yakın gönderim, firmalar için 2
        
        
          TL desek, eFaturada bu maliyet 0,10 TL’ye kadar iniyor. Burada
        
        
          çok büyük bir maliyet düşüklüğü var. Fatura hacminin çok
        
        
          büyük olduğu firmalarda bu maliyet düşüklüğü çok önemli.
        
        
          Eskiden bu faturalar, kâğıt ortamda saklandığı için fatura
        
        
          hacmi büyük olan firmalar, kestikleri faturaları arşivlemek için
        
        
          arşiv firmaları ile anlaşıp depo tutuyorlardı. Bunun için de bir
        
        
          bedel ödüyorlardı. Dolayısıyla bunlardan kurtulmuş oldular.
        
        
          Ülkemizdeki tüm firmalar, bu sistemin içine girdiğinde ülkemiz
        
        
          için, tüm firmalar ve tüketicilerimiz için çok faydalı bir sistem
        
        
          olacak.
        
        
          RÖPORTAJ
        
        
          103
        
        
          
            En yakın gönderim,
          
        
        
          
            firmalar için 2 TL desek,
          
        
        
          
            eFaturada bu maliyet
          
        
        
          
            0,10 TL’ye kadar iniyor.
          
        
        
          
            Burada çok büyük bir
          
        
        
          
            maliyet düşüklüğü var.