 
          Stok yönetimi ile ölçülebilirlik anlamında çok ciddi ilerleme
        
        
          kaydettik. Şirketimizin her kademesini izleyebilir hale geldik. Bu
        
        
          sistem ile birlikte özellikle kategori yönetiminde de istediğimiz,
        
        
          arzuladığımız noktaya ulaştık. Stok yönetimi yapmadan kategori
        
        
          yapmanın mümkün olmadığını düşünüyorum. Kategori yönetimi
        
        
          yapmak isteyen arkadaşlarımıza tavsiyem, önce stok yönetimini
        
        
          eksiksiz hale getirin sonrasında kategori yönetimi ile ilgili
        
        
          danışmanlık alın. Kategori yönetimini doğru yapabilmek için
        
        
          mağazalarınızdaki performansı kategorilere göre doğru ölçmek
        
        
          gerekli. Son yıllardaki çalışmalarımızla merkez depoda bütün
        
        
          kontroller saniyeler içinde yapılabilir hale geldi. Depoya tamamen
        
        
          hâkim olduk. Yeni yatırımlar sonrasında işletmenin kaynaklarını
        
        
          ve iş süreçlerini fiziksel mağazalardan dijital dünyaya aktaran B2B
        
        
          (Business to Business) sistemini kullanmaya başladık. Amacımız,
        
        
          iş ortaklarımızın kendi maliyetlerini de düşürmek ve onlara da
        
        
          bir fayda sağlamak. Tedarikçilerle olan çalışma sistemimizi, hiç
        
        
          olmadığı kadar paylaşıma dayalı ve interaktif bir yapıya getirdik.
        
        
          Tedarikçilerle tam bir iş ortağı gibi, ölçebildiğimiz değerler üzerinden
        
        
          ve çok daha şeffaf bir yapıda çalışıyoruz. Stok yönetimi, kategori
        
        
          yönetimi, B2B, gıda güvenliği standartları ve çevreye duyarlı yeşil
        
        
          noktalı mağaza çalışmaları olmak üzere Özhan çatısı altında
        
        
          yaptığımız her şey, aslında bir bütünü oluşturan parçalar. Markasına
        
        
          değer katmak isteyen perakendeci dostlarımızın yapması gerekenin
        
        
          bu olduğuna inanıyoruz. Teknolojiyi işlerinin odağına koymaları ve
        
        
          buna uygun şekilde bütün iş yapılarını düzenlemeleri gerekiyor.
        
        
          dosya
        
        
          100
        
        
          Verİmlİlİk İçİn teknolojİ gereklİ
        
        
          İbrahimÖzhan
        
        
          Genel Müdür
        
        
          Özhan Marketler Zinciri
        
        
          Her şeyin başı doğru kategori yönetimi. Bunu sağlamadıktan sonra personel verimliliğini sağlamak imkânsız.
        
        
          Yereller, rekabet stratejilerini hipermarketlerle baş edebilmek için geliştirdi ve müşterinin hipermarketlere
        
        
          kaymaması için gereksiz oranda barkod sayısını mağazalarına aldı. 400–500 metrekarelik mağazalara 12
        
        
          bin barkod koyduk. Ometrekarede hipermarket açtık. Bunların teşhiri, takibi, stoğu, lojistiği nasıl olacak
        
        
          diye düşünmedik. Zorlanmaya başladığımızda ise kategorilere çeki düzen vermek ve verimsiz olanlarını
        
        
          ayıklamak yerine yönetebilmek için personel sayısını artırdık. Yerellerin buradaki hatası firmalardan aldıkları
        
        
          bedeller, sağladıkları kaynaklara güvenmeleri oldu. Oysa bu geçici bir çözüm. O bedeller gün gelir bıçak gibi
        
        
          kesilir. Dolayısıyla bizim yapmamız gereken artık discountlarla rekabet edebilmek için onların şartlarına ayak
        
        
          uydurmak. Biz, geçen yıl 12 bin olan barkod sayımızı 6 bine düşürdük. Yarı yarıya azalttık. Her kategoride, yoğun
        
        
          bir çalışma ile verimli ürünleri belirledik. Bazı verimsiz kategorilerde çalıştığımız marka sayısını bire indirdik.
        
        
          Mağazalarımızda verimli kategorilere ayırdığımız alanı ve teşhir adına sunduğumuz şartları daha üst seviyeye
        
        
          çıkardık. Bütün bunları yaparken teknolojinin olanaklarından faydalandık. Dostlarımıza tavsiyem teknolojiyi
        
        
          işinizin vazgeçilmez bir parçası haline getirin ve her bir rafınızı doğru yönetmek için özel olarak çalışma yapın.
        
        
          e
        
        
          -Tİcaret uygulamaları öne çıkacak
        
        
          Ali Tabak
        
        
          Genel Müdür
        
        
          Sincap Marketler