 
          RÖPORTAJ
        
        
          90
        
        
          Selection Serİsİ
        
        
          görücüye çıkıyor
        
        
          1960’lı yılların ortalarında, Ankara Samanpazarı’nda faaliyete
        
        
          başlayan Bağdat Baharat, 1980’li yılların sonunda Sincan
        
        
          OSB’de Türkiye’nin ilk baharat fabrikasını kurdu. 2005 yılında
        
        
          da Kahramanmaraş Türkoğlu’nda, 30 bin metrekarelik bir
        
        
          alana Türkiye’nin ve Ortadoğu’nun en büyük baharat fabrikası
        
        
          olma özelliğini taşıyan, günlük 100 ton baharat yıkama,
        
        
          kurutma ve işleme kapasitesine sahip fabrikasını kurdu. Firma,
        
        
          geçtiğimiz yıl bir bölümü faaliyete geçen Ankara Sincan 1.
        
        
          OSB‘ndeki yeni tesisleri ile üretim kapasitesini daha da artırdı.
        
        
          Türkiye organize gıda perakende pazarında, %50 civarında
        
        
          pazar payı ile % 90 civarında bulunurluğa sahip olan markayı
        
        
          ve pazarı Bağdat Baharat Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı
        
        
          Yüksel Danacıya sorduk.
        
        
          
            Bağdat Baharat’ın gündeminde şu anda ne var?
          
        
        
          Bağdat, AR-GE ve ÜR-GE çalışmalarına yatırım yaptığı bir
        
        
          dönemde. Bağdat Değirmenli Kapak Serimize olan olumlu
        
        
          ilgiyi gördük. Buradan hareketle ürün gamımıza 7 özel baharat
        
        
          karışımı daha ilave edeceğiz. Türk damak tadına uygun olarak
        
        
          geliştirdiğimiz “Değirmen Kapak Serisi” ürünlerimizden Et,
        
        
          Balık, Tavuk ve Salata Çeşnisi çeşitleri Nisan ayı itibariyle
        
        
          raflarda yerini alacak ve kategorinin büyümesine katkı
        
        
          sağlayacak.
        
        
          
            Bağdat Baharat’ı rakiplerinden farklı kılan nedir?
          
        
        
          Bağdat’ı, rakiplerinden ayıran en önemli özelliği üretici bir
        
        
          firma olmasıdır. Bu özellik, ürünlerini tarladan sofraya kadar
        
        
          izleyebilme ve ürünlerde standardizasyon sağlamasına
        
        
          olanak sağlıyor. Tüketici, bir yıl boyunca hep aynı renk, koku
        
        
          ve özellikte, yani hep aynı kalitede ürünü alır ve aldığı üründe
        
        
          herhangi bir sürprizle karşılaşmaz. Tüketicimize, mutfağında
        
        
          bitinceye kadar ürün garantisi veriyoruz.
        
        
          
            Tüketici taleplerini takip ediyor musunuz?
          
        
        
          Türkiye, damak zevki itibariyle baharat tüketiminde üst
        
        
          düzeyde bir ülkedir. Son yıllarda tüketicilerden baharat
        
        
          sektörüne yönelik talepler sadece pul biber, karabiber, kekik
        
        
          gibi temel baharatlarla sınırlı değil. Baharat karışımları,
        
        
          harçlar, çeşniler, değirmen şişede baharatlar gibi kullanım
        
        
          kolaylığına yönelik ambalajlanmış ürünler de talep ediliyor.
        
        
          
            Merdiven altı olarak tabir ettiğimiz, sağlıksız hammadde kullanıp,
          
        
        
          
            kontrolsüz üretim yapan firmalar, her sektörde olduğu gibi baharat
          
        
        
          
            sektöründe de bu işe yatırım yapan bizim gibi firmaların önünde en
          
        
        
          
            büyük engel olarak duruyor.