 
          RÖPORTAJ
        
        
          84
        
        
          Maya markasından
        
        
          gıda markasına…
        
        
          K
        
        
          apsamlı bir pazar araştırması yapan Pakmaya,
        
        
          kadınların mutfakta unlu mamulleri yaparken
        
        
          kullandıkları çikolata çeşitlerinin yetersiz olduğunu
        
        
          ve Parça Çikolata serisini üretti. Firma, araştırma
        
        
          sonucunda tüketicilerin beklentilerinin istenilen oranda
        
        
          karşılanmadığı bir pazarın varlığını keşfetti. Ayrıca pazarda
        
        
          inovatif ürünlerin olmadığını da gördü. Bunun üzerine Pakmaya,
        
        
          bugüne kadar sadece “bitter” çikolata olarak parça ve damla
        
        
          formunda ürünlerden oluşan ev tüketimi çikolata pazarına,
        
        
          Bitter ve Sütlü Parça Çikolata, Bitter Kurabiye Çikolatası ve Sütlü
        
        
          Kurabiye Çikolatası olmak üzere 4 yeni ürün sundu.
        
        
          Pakmaya’nın yeni ürünlerini ve pazarı, firmanın TüketimÜrünleri
        
        
          Satış ve Pazarlama Müdürü Kemal Aktaş ile görüştük.
        
        
          
            Ürün grubunuzu tanıyabilir miyiz?
          
        
        
          Tüketim ürün grubumuzda pişirme yardımcıları, pudingler,
        
        
          şantiler, soslar, pasta kremaları, Türk tatlıları ve çikolatalar ile
        
        
          birlikte 7 kategoride 50’ye yakın ürünümüz bulunuyor. Burada
        
        
          en yeni ürünümüz çikolata. Pazarda olmayan formda, lezzette ve
        
        
          çeşitlilikte çikolata ürünleri ile tüketicilerin karşısına çıktık. Uzun
        
        
          araştırma ve çalışmalar sonucunda tüketicilere sunduğumuz
        
        
          ürünlerimiz yüksek kaliteleri, güvenilirlikleri, dayanıklılıkları ve
        
        
          lezzetleriyle gerçek anlamda fark yaratıyorlar.
        
        
          
            Yeni ürünleriniz sadece pasta ve kurabiye kullanımı için mi?
          
        
        
          Bizim kategorimiz, mutfakta pasta ve kurabiye yapımında
        
        
          kadınlarımızın süsleme amacı ile kullandıkları yardımcı malzeme
        
        
          olan çikolatalardır. Ancak özellikle kurabiye çikolatası olarak
        
        
          adlandırdığımız büyük parçalı çikolatalarımızı tüketicilerimiz
        
        
          diledikleri takdirde kahve ikramlarında değerlendirebilirler.
        
        
          Atıştırmalık pazar hayli büyük; biz şimdilik mevcut pazarda
        
        
          büyümeyi tercih ediyoruz.
        
        
          Bu yatırımınızla Pakmaya'nın artık sadece bir maya
        
        
          markası olmayacağını söyleyebilir miyiz? 2012 yılında yeni
        
        
          kategorilerimizi hayata geçirmek üzere yola çıktığımızda
        
        
          güçlü bir maya markasından güçlü bir gıda markası çıkarma
        
        
          vizyonumuz vardı. Biz, attığımız adımlarla gıda firması olma
        
        
          yönünde ilerliyoruz. Tıpkı mayada olduğumuz gibi, yeni
        
        
          gıda ürünlerimizle de mutfağın vazgeçilmez markası olmayı
        
        
          amaçlıyoruz. Bu alandaki yeni ürünlerimizle her zaman pazarda
        
        
          iddialı olacağız.
        
        
          
            Markanızın müşteri algısını nasıl değiştirmeyi
          
        
        
          
            düşünüyorsunuz?
          
        
        
          Pakmaya hepimizin çok iyi bildiği gibi bir maya markası.
        
        
          Maya denince akla ilk gelen marka olmak bizi her zaman
        
        
          gururlandırmıştır. Ancak, artık sadece maya üreten bir marka
        
        
          olmanın ötesine geçmek ve gıda alanında farklı kategorilerdeki
        
        
          ürünlerimizle de markamızın akıllarda kalmasını sağlamak
        
        
          istiyoruz. Bu konuda çok önemli ilerlemeler kaydettik. Artık
        
        
          Pakmaya bir maya markası olmanın yanı sıra, bir gıda markası
        
        
          olarak da tüketici tarafından tanınmaya başladı. Bu algı
        
        
          önümüzdeki dönemde daha da güçlenecek.
        
        
          
            Artık Pakmaya bir maya markası
          
        
        
          
            olmanın yanı sıra, bir gıda markası
          
        
        
          
            olarak da tüketici tarafından
          
        
        
          
            tanınmaya başladı.