 
          RÖPORTAJ
        
        
          85
        
        
          
            Yeni ürünlerinizi Pakmaya markası ile satışa sunmanızın özel
          
        
        
          
            bir sebebi var mı?
          
        
        
          Pakmaya çok güçlü, itibarlı ve güvenilen bir markadır. Bu, Türkiye
        
        
          için olduğu kadar, birçok dış pazar için de geçerli. Biz, sektörün
        
        
          jenerik markası konumundayız. Mayadaki güven ve kalitemizi
        
        
          diğer ürünlerimize de yansıtarak, tercih edilir bir marka algısı
        
        
          oluşturmayı amaçlıyoruz. Yepyeni bir marka yaratmaktansa,
        
        
          var olan markamızın sağladığı avantajlardan ve onun güçlü
        
        
          yönlerinden yararlanmamız doğaldır. Pakmaya markasının gücü,
        
        
          bizim bir gıda markası olarak tanınma ve algılanma sürecimize
        
        
          ivme katıyor.
        
        
          
            Yeni ürünlerinizle bu kategorideki pazar sizce nasıl etkilenir?
          
        
        
          Girdiğimiz her ürün kategorisinde pazarı da büyütüyoruz. Çünkü
        
        
          Pakmaya olarak, pazarda bulunmayan yeni ürünler çıkarıyoruz.
        
        
          Tüketicilerimiz bu ürünlerle ilk kez tanıştılar. Ürünlerimizin lezzet
        
        
          ve kalitesiyle yüksek müşteri memnuniyetini sağlayacağımıza
        
        
          eminiz. Hedeflerimize ulaşacağımıza ve gıda markası olarak
        
        
          pazarın en güçlü iki oyuncusundan biri olacağımıza inanıyoruz.
        
        
          
            Yıllık üretim ve satış tonajınız hakkında bilgi alabilir miyiz?
          
        
        
          Tüketim ürün grubumuzda pişirme yardımcıları, pudingler,
        
        
          şantiler, soslar, pasta kremaları, Türk tatlıları ve çikolatalar ile
        
        
          birlikte 7 kategoride 50’ye yakın ürünümüz bulunuyor. Bunlara
        
        
          en son olarak ev tüketimi çikolata pazarına yönelik ürünlerimizi
        
        
          ekledik. Biz mutfakta kullanılan her üründe Pakmaya ürünlerinin
        
        
          ön plana çıkmasını istiyoruz. Yılsonuna kadar zincir marketlerin
        
        
          yüzde 80’inde var olacağımızı ön görüyoruz. Pazarın ilk iki
        
        
          oyuncusundan biri olduk. Hedefimiz artık pazar liderliğidir.
        
        
          Bu doğrultuda tüketim ürün grubunda ürün portföyümüzü
        
        
          geliştirmeye devam edeceğiz. Yeni girdiğimiz, mutfakta yardımcı
        
        
          süsleme olarak kullanılan çikolata pazarının büyüklüğü yıllık
        
        
          1.500 ton civarında. Biz, pazarda olmayan ürünler geliştirerek bu
        
        
          kategoriye giriyoruz. Sadece çikolatada değil, ürün sunduğumuz
        
        
          bütün gıda kategorilerinde yüksek bir satış hacmine
        
        
          ulaşacağımıza inanıyoruz.
        
        
          
            Bu kategoriyle neyi hedefliyorsunuz?
          
        
        
          Biz, 3 yıldır attığımız adımlarla ve genişlettiğimiz ürün
        
        
          yelpazemizle tüketiciye belli bir mesaj veriyoruz. Bu mesaj
        
        
          da şudur: Pakmaya, güçlü bir maya markası olduğu gibi,
        
        
          tüketiciye ulaşan gıda tüketim ürünlerinde de iddialı bir marka
        
        
          olma yolunda ilerliyor. Dağıtım ağımız ve tüketiciler üzerinden
        
        
          pazardan aldığımız tepkiler bize doğru yolda olduğumuzu,
        
        
          mesajımızın her gün biraz daha güçlü bir şekilde algılandığını
        
        
          gösteriyor. Ev tüketimi çikolata pazarına attığımız adım bu
        
        
          bakımdan büyük önem taşıyor. Mesajımızın anlaşılmasına
        
        
          ve Pakmaya’nın bir tüketici gıda ürünü markası olarak
        
        
          algılanmasına büyük katkıda bulunacak. Tüketici, Pakmaya
        
        
          markasını zaten sahiplenmiş durumda; yeni algıyla bu
        
        
          sahiplenme daha da güçlenecek.