 
          serbest köşe
        
        
          75
        
        
          oluşmasını sağlar. Bu nedenle şirketler, kendi içinde çalışanlarının
        
        
          kullanabileceği bir CRM programı oluşturabilir. Şirket içi web sayfası
        
        
          aracılığıyla çalışanlar kendi aralarında mesajlaşabilir, üst düzey
        
        
          yöneticileri ile iletişim kurabilir, sosyal etkinlikler ve şirketle ilgili
        
        
          yenilikler paylaşılabilir. Müşterilere, segmentasyonlara ayrılarak
        
        
          beklentilere uygun stratejiler ile yaklaşılıyorsa, aynı şekilde çalışan
        
        
          profili de belirlenerek yetkinliklerine göre doğru yönetilebilir.
        
        
          Doğum günleri, düğün davetiyeleri, özel günler bu yöntemle
        
        
          paylaşılabilir.
        
        
          
            2-TAKDİR GÖRME:
          
        
        
          Çalışanlar çok zor şartlar altında bile görev
        
        
          yapsa, üstleri tarafından takdir gördüğü zaman veya takip edildiğini
        
        
          hissettiği zaman çok daha verimli çalışıyor. Maddi yönden aldıkları
        
        
          ücrettense, manevi yönden geri bildirim almak çalışanı motive eden
        
        
          önemli bir etkendir.
        
        
          
            3-KARİYER PLANI:
          
        
        
          Çalışan, şirket içinde bir gelecek göremiyorsa,
        
        
          kurumsal ve bireysel belli bir hedef oluşturulmuyorsa, kendini
        
        
          boşa kürek sallıyormuş gibi görüyor ve yaptığı işe tam sarılamıyor.
        
        
          Dolayısıyla da onu geçici bir iş olarak görüyor.
        
        
          
            4-GÜVEN ODAKLI VE ADALETLİ SİSTEMLER:
          
        
        
          Çalışan, şirketine
        
        
          ve üstlerine güvenmek ister. Her ilişkide olduğu gibi sevmek ve
        
        
          gönülden bağlanmak için “güven” esastır. Şirket ve çalışan arasında
        
        
          da bu duygu eksikse, gönülden bağlılık sağlamak neredeyse
        
        
          imkânsız bir hale geliyor. Performans Yönetimi, Ücretlendirme
        
        
          Sistemi, Terfi gibi süreçler, doğru işleyen bir sistem üzerinden
        
        
          yürütülmediği takdirde, çalışanlar haksızlığa uğradıklarını ve adil
        
        
          davranılmadığını düşünüyor. Şirkete ve yöneticisine olan tüm
        
        
          inancını kaybediyor. Bu duygudan hareketle işini gönüllü olarak
        
        
          yapmıyor ve verimli çalışamıyor.
        
        
          5-ÖDÜLLENDİRME: Şirketler, her zaman cezalandırma yönetmeliği
        
        
          uygular; ama her nedense ödüllendirme sistemi arka plana atılır.
        
        
          Doğru olan, cezalandırma ve ödüllendirme sisteminin paralel
        
        
          yürümesidir. Motivasyon sağlamak açısından çok önemli bir
        
        
          yöntemdir. Bu nedenle alınan fikirler bile ödüllendirilmeli ki,
        
        
          çalışanın verimliliği artsın.
        
        
          Çalışanın memnuniyetini sağlamak, aidiyet duygusu oluşturur ve
        
        
          bu çalışanların ortak hedefe doğru koşmaları için çok önemli bir
        
        
          unsurdur. Ayrıca aidiyet duygusu gelişmeyen çalışanlarla, bir kurum
        
        
          kültürü oluşturulması da mümkün değildir. Çalışanların aidiyet
        
        
          duygusunu oluşturmakta belirttiğimiz 5 altın kural çok etkilidir.
        
        
          
            Personel verimliliğinin,
          
        
        
          
            kârlılığa hiçbir katkısı
          
        
        
          
            olmadığını düşünen firma
          
        
        
          
            sayısı oldukça yüksek. Bu da
          
        
        
          
            sektör ve çalışanlar adına
          
        
        
          
            üzücü bir tablo.