 
          dosya
        
        
          73
        
        
          kuşağının her iki kişisinden biri, bu kriterlere sahip olduklarını
        
        
          düşündükleri için büyük ölçekli, global firmalara talep gösteriyor.
        
        
          Her 4 kişiden biri de kendi işini kurmak istiyor. Y Kuşağına göre tüm
        
        
          bu tercihlerle ilişkili lider tanımı, stratejik düşünme, yenilikçi olma
        
        
          ve yeni fikirleri destekleme, ilham verme, esnek olma ve iyi iletişim
        
        
          kurma gibi özellikleri içeriyor.  Bu tanımdan da anlaşılıyor ki, iş
        
        
          dünyasının, kurumlarını Y kuşağına daha cazip hale getirebilmek
        
        
          için yeni fikirlere açık olmaya, inisiyatif kullanmayı ve esnekliği
        
        
          destekleyen bir kültür yaratmaya ve Y kuşağının kariyer gelişimine
        
        
          fırsat tanımaya ihtiyacı var” dedi.
        
        
          Y kuşağı araştırmasının Dünya ve Türkiye karşılaştırmasında ortaya
        
        
          çıkan sonuçlar şöyle:
        
        
          
            Y Kuşağı’nın en çok tercih ettiği sektör Teknoloji, Medya ve
          
        
        
          
            Telekomünikasyon
          
        
        
          Y kuşağı öncelikli olarak çalışmak istediği sektörü TMT olarak
        
        
          belirtiyor (Global %46 – Türkiye %63).  Türkiye’de sektör tercihi kadın
        
        
          – erkek arasında farklılık gösteriyor. Kadınların %58’si TMT’yi tercih
        
        
          ederken, erkeklerin %67’si TMT diyor. Türkiye’de TMT’nin ardından
        
        
          kadınlar için hizmet ve kamu sektörü geliyor. Erkekler için ise, ikinci
        
        
          sırada enerji ve doğal kaynaklar sektörü yer alıyor. Türkiye’de en az
        
        
          rağbet gören sektör ise ulaştırma ve dağıtım.
        
        
          
            Y Kuşağı en çok büyük ölçekli global şirketlerde çalışmak istiyor
          
        
        
          Ancak ilginç nokta gelişmekte olan ülkelerdeki Y kuşağı gelişmiş
        
        
          ülkelerdeki gençlere kıyasla bunu çok daha fazla tercih ediyor. Aynı
        
        
          zamanda gelişmekte olan ülkelerde girişimci ruh iki kat daha fazla
        
        
          ön plana çıkıyor. Gelişmekte olan ülkelerdeki Y kuşağı ya kendi işinin
        
        
          patronu olmak istiyor ya da global köklü firmada liderlik yolunda
        
        
          yürümek istiyor. Türkiye’deki Y kuşağının her iki kişisinden biri, büyük
        
        
          ölçekli, global firmalara talep gösteriyor. Her 4 kişiden biri de kendi
        
        
          işini kurmak istiyor.
        
        
          
            Y Kuşağına göre gerçek lider stratejik düşünen, ilham veren,
          
        
        
          
            vizyoner ve iletişim becerileri kuvvetli olan kişidir
          
        
        
          Türkiye’de ise stratejik düşünmenin yanı sıra kararlılık, demokratik
        
        
          yaklaşım, inovasyon ve hitabet gücü de ön plana çıkıyor.
        
        
          
            Y Kuşağı’na göre bir kurumu çalışanlarına karşı davranışı lider
          
        
        
          
            yapar
          
        
        
          Y Kuşağının bir kurumu lider olarak tanımlamasında en belirleyici
        
        
          özelliği kurumun çalışanlarına karşı davranışı (eğitim ve kariyer
        
        
          fırsatları) oluşturuyor. Daha sonra ise yenilikçi olması (yenilikçi ürün
        
        
          ve hizmetler sunması), kurumun topluma sağladığı katkı ve finansal
        
        
          başarı geliyor.
        
        
          
            Liderler beklentiyi karşılamakta zorlanıyor
          
        
        
          Hem günümüz liderleri hem de Y Kuşağı (eğer onlar lider
        
        
          olsaydı) için organizasyonların geleceğini garanti altına almak
        
        
          ve verimlilik öncelik taşıyor. Ancak Y Kuşağı mevcut liderlerin kâr
        
        
          ve kişisel gelirlere daha fazla öncelik verdiğini düşünüyor. Diğer
        
        
          yandan kendileri lider olsalar insan faktörüne (çalışanların refahı,
        
        
          gelişimi) daha çok önem vereceklerini belirtiyor. Bu da lider kurum
        
        
          tanımlarıyla örtüşüyor.
        
        
          
            Her iki kişiden biri lider olmak istiyor
          
        
        
          Hem globalde (%53) hem de Türkiye’de (%55) her iki Y Kuşağından
        
        
          biri lider olmak istiyor. Gelişmekte olan ülkelerdeki Y Kuşağı (%65)
        
        
          gelişmiş ülkelerdeki Y Kuşağına (%33) göre liderlik pozisyonu ile daha
        
        
          çok ilgileniyor.
        
        
          
            Deloitte, Dünya Ekonomi Forumu’nda
          
        
        
          
            Y Kuşağı Araştırması’nı açıkladı.
          
        
        
          
            Araştırmaya göre Y kuşağı TMT(Teknoloji,
          
        
        
          
            Medya ve Telekomünikasyon) sektörünü
          
        
        
          
            esnek, eğlenceli ve cazip buluyor.
          
        
        
          
            Yenilikçiliğinden ve hızından ötürü de
          
        
        
          
            geleceğin sektörü olduğuna inanıyor.