 
          RÖPORTAJ
        
        
          91
        
        
          Çok iyi tanıdığımız Türk insanının değişen ihtiyaçlarına yönelik
        
        
          ürün geliştirme çalışmalarımızı “kaliteli ürün – kaliteli üretim”
        
        
          prensibi ile gerçekleştiriyoruz. Ar-Ge ekiplerimizin çalışmaları
        
        
          sonucunda, ihtiyaçlara uygun, yeni nesil ürünler üreterek
        
        
          sektörün ve ürün çeşitliliğinin gelişmesine öncülük ediyoruz.
        
        
          Nisan ayı başında lansmanını yapacağımız Bağdat Selection
        
        
          Serisi ürün grubumuzla, baharat pazarının gelişimine önemli
        
        
          katkı sağlayacağımızı düşünüyoruz.
        
        
          
            İhracat konusundaki çalışmalarınızla ilgili bilgi alabilir
          
        
        
          
            miyiz?
          
        
        
          Hali hazırda Avrupa ve Türki Cumhuriyetler pazarlarında
        
        
          ihracat yaparak, ülkelerle olan ticari ilişkileri sağlamlaştırırken
        
        
          bir yandan da Türk damak tadına uygun baharatlarımızı,
        
        
          dünyanın birçok köşesinde tanıtabilmek en büyük hedefimiz.
        
        
          %100 yerli sermaye ile kurulup bugünlere gelen Bağdat marka
        
        
          ve kalitesini, uluslararası arenada tanınan bir marka haline
        
        
          getirmek için, yerli pazardaki tüketicinin ihtiyaçlarını göz ardı
        
        
          etmeden tüm dünyaya tanıtmayı amaçlıyoruz.
        
        
          
            Yerel zincirlerle işbirliğinizden bahseder misiniz?
          
        
        
          Hem tedarikçilerin hem de perakendecilerin ihtiyaç duyduğu
        
        
          en önemli unsurun birlik, beraberlik ve bilgi paylaşımından
        
        
          doğan iş geliştirme çalışmaları olduğu inancındayız. Ulusal
        
        
          çapta düzenlenen fuarlar ve konferanslar, iş yoğunluğu
        
        
          sebebiyle bir araya gelemeyen perakendeciler ve tedarikçilerin
        
        
          bir araya gelerek, iş geliştirme adına önemli adımlar atmasını
        
        
          sağlıyor. Bizleri bir araya getirerek Türkiye perakende
        
        
          sektörüne, üreticilere ve tedarikçilere değer katan bu tür
        
        
          etkinliklere katılımın en üst düzeyde gerçekleşmesi gerektiği
        
        
          düşünüyoruz.
        
        
          Baharat kategorisinde en önemli problem, sağlıksız koşullarda
        
        
          üretilen ürünlerin maalesef hala piyasada bulunuyor olmasıdır.
        
        
          Merdiven altı olarak tabir ettiğimiz, sağlıksız hammadde
        
        
          kullanıp, kontrolsüz üretim yapan firmalar her sektörde olduğu
        
        
          gibi baharat sektöründe de bu işe yatırım yapan, kalite olmazsa
        
        
          olmaz koşulu olan bizim gibi firmaların önünde en büyük
        
        
          engel olarak duruyor. Bu haksız rekabetin önüne geçebilmek
        
        
          ve tüketici sağlığının korunması adına PERDER üyesi gıda
        
        
          perakendecilerini, gıda satın almaları konusunda daha da
        
        
          bilinçlendirmek için PERDER çatısı altında yapılan eğitimlerin
        
        
          artırılması gerektiğini düşünüyoruz. Satın alması planlanan ya
        
        
          da satılan gıda ürünlerinin üreticilerinin bu işin uzmanı gıda
        
        
          denetim firmaları tarafından periyodik olarak denetlenerek,
        
        
          denetim sonuçlarının da tüm PERDER üyeleriyle paylaşılması
        
        
          ile bu konuda bilincin daha da artacağı kanaatindeyim.
        
        
          Bu eğitim ve denetimlerin aynı zamanda tüketici sağlığını
        
        
          korumaya yönelik sosyal sorumluluk niteliği taşıyacağı
        
        
          düşüncesindeyim.