 
          dosya
        
        
          92
        
        
          Marka olmak İçİn
        
        
          teknolojİ gereklİ
        
        
          Perakende sektöründe verimliliği sağlamanın yolu,
        
        
          insan kaynaklarına yapılan yatırımı teknoloji ve altyapı
        
        
          yatırımlarıyla desteklemekten geçiyor. Teknoloji yatırımları ile
        
        
          perakendeciler, çalışanlarına belirlenen hedeflere ulaşabilmesi
        
        
          için gerekli olan cephaneyi sağlıyor. Teknoloji ve insan,
        
        
          birbirinden uzak gibi görünse de aslında perakendecilikte
        
        
          birbirini tamamlayan iki unsur. Kalifiye insan gücü olmadan
        
        
          teknolojiyi kullanmak mümkün değil. Öte yandan kalifiye
        
        
          çalışana kullanabileceği teknolojiyi sağlamadığınızda ondan
        
        
          yeterli verim alabilmek de mümkün olmuyor. Mağazalarda
        
        
          verimliliği arttırmak için enerji kaynaklarında farklılaşma,
        
        
          kullanılan raf düzenlemelerinde değişiklikler gibi görsel
        
        
          unsurları insan odaklı politikalarla desteklemek gerekiyor.
        
        
          
            Yeni nesil tüketicinin dikkatini çekmek zor
          
        
        
          Uluslararası araştırma sitesi trendwatch.com’un tüketicilerle
        
        
          yaptığı anketlere göre, perakendecilik açısından geleceğin en
        
        
          önemli konu başlıkları arasında teknolojiyle ilgili maddeler
        
        
          öne çıkıyor. Bunu göre; tüketiciler bilgi teknoloji araçlarının
        
        
          yardımıyla anında bilgi edinerek, hem kaliteli hem hesaplı
        
        
          alışveriş avcılığı yapıyor ve markaların tüm ürünlerini sorumlu
        
        
          ve yenilikçi bir tarzda geri dönüşüme tâbî tutmalarını istiyor.
        
        
          Bir ürün ya da hizmet hakkında özellikle interneti kullanarak
        
        
          ve çok uğraşmadan bilgi sahibi olmak istiyorlar.
        
        
          Natural Foods Merchandiser’a göre yeni kuşağa hitap eden 5
        
        
          doğal perakende trendi söz konusu:
        
        
          - Mobil teknolojinin de yardımıyla daha çok daha kaliteli ve
        
        
          daha ucuz arayışları artan tüketicilerin yaratacağı fiyatla
        
        
          rekabet sorunuyla uğraşmak durumu ortadan kalkacak.
        
        
          - Sosyal medya ve mobil teknolojileri sayesinde herkesin
        
        
          bağlılık (sadâkat) talebi ve inisiyatifi artacak. Örneğin; ABD’de
        
        
          bir süpermarket, tüketicilere harcadıkları her dolar için yüzde
        
        
          5 iade yapmakta ve bunların kullanım süresi sınırsız olmakta.
        
        
          Böylece bağlılık sürdürülmektedir.
        
        
          -  Tüketicilerin akılı telefonlarıyla hem bulundukları yerde hem
        
        
          her yerde fiyat kontrolü, ürünlerin özelliklerini değerlendirme,
        
        
          kupon bulma ve kullanma, ödeme yapma olanakları daha da
        
        
          artacak.
        
        
          - Gıda ürünlerinin içeriğiyle ilgili araştırma soruşturma isteği,
        
        
          bu ürünlerle ilgili bilgi sahibi olma olanakları ve uygulamaları
        
        
          daha da artacak.
        
        
          - Twitter kuşağı alışverişçiler, perakendecilerden gelecek
        
        
          kalabalık mesajlara bakmayacaklar ve dolayısıyla kısa, çarpıcı,
        
        
          samimi mesajlar veren perakendeciler öne çıkacak.