 
          dosya
        
        
          93
        
        
          
            Mağazalarda detaylar öne çıkıyor
          
        
        
          Bu verilerden de ortaya çıkan önemli bir sonuç; tüketiciye
        
        
          mesaj vermenin, bilgiye ulaşmanın fazla kolay olduğu
        
        
          günümüzde aslında giderek daha zor hale gelmesi.  Bu
        
        
          çerçevede mağazanın iç ve dış görünümündeki detaylar da
        
        
          rekabet ortamında öne çıkabilmenin ve farklılaşmanın en
        
        
          önemli yolu haline geldi. Ürün ve fiyatlarda farklılık yaratmak
        
        
          artık çok zor. Farklılık ise, yeni nesil tüketici açısından
        
        
          görsellikle yaratılıyor. Geçmiş yıllarda mağaza tasarımı
        
        
          denildiğinde akla tek bir şablon gelirken, bugün kurumsal
        
        
          konseptler çerçevesinde pek çok farklı uygulama var. Doğru
        
        
          bir ürün karması oluşturmak için doğru bir mağaza tasarımı,
        
        
          ürünü görsel açıdan doyurucu şekilde sergileyebilmek için
        
        
          buna imkân yaratacak teşhir sistemleri gerekiyor. Sadece
        
        
          doğru raf teşhirini oluşturmak yeterli değil. Bu teşhiri
        
        
          destekleyecek yönlendirme ve ışık sistemi de pastanın çileği
        
        
          konumunda. Mağaza dizayn edilirken, personelin rahat
        
        
          çalışması, lojistik imkânlarının yeterli olması ve gerekli sosyal
        
        
          donatı alanlarının düşünülmüş olması da çalışan verimliliğine
        
        
          direkt etki eden bir unsur. Perakendeciler, genelde mağazada
        
        
          20 dakika geçiren tüketicinin rahatını düşünürken her gün 10
        
        
          saatin üzerinde mağazada iş yapan çalışanlarının imkânlarını
        
        
          es geçebiliyor. Fakat özellikle son dönemde yerli perakende
        
        
          markalarının yeni açılan mağazalarında bu konuya da dikkat
        
        
          edilmeye başlandığı görülüyor. Perakendeciler, teknolojiye
        
        
          ve ekipmanda çeşitliliğe daha açık. Kaliteli ürün ve cihazlara
        
        
          yatırım yapmak artık bir maliyet unsuru olarak görülmüyor.
        
        
          Ancak ana ekipmanlardaki bu gelişime karşın, yan ekipman
        
        
          konusunda henüz Avrupa veya Amerika’daki seviyelere
        
        
          ulaşılabilmiş değil. Bu durumun nedeni ise, bu ürünlerin
        
        
          maliyetleriyle ilgili halen birçok perakendecinin şüphe duyuyor
        
        
          olması. Discount’un yapısı gereği zaten böyle davranması
        
        
          doğal; ancak süpermarket konseptinde farkı yaratan unsurun
        
        
          hizmet kalitesi olduğunu unutmamak gerek. Süpermarket
        
        
          zincirlerinin kendi süreçlerine dönmesi, detaylara eğilmesi
        
        
          çok daha gerekli hale geldi. Yurt dışında satışı artırmak ve
        
        
          desteklemek adına kullanılan yaratıcı sistemlerin zaman
        
        
          içinde maliyetini çıkardığı ve kazanç sağladığı kanısı yerleşmiş
        
        
          durumda. Bu algının değişmesiyle birlikte, Türkiye’de de
        
        
          yardımcı ekipman satışlarında önemli bir artış görebiliriz.