Perder 41. Sayı - page 79

77
tansiyellerinin ortaya çıkartılması, İK’nın kendini yetiştirmesi,
verilerle çalışması, değişen dünyayı, teknolojiyi, pazarları tanı-
ması ve CEO’lara liderlik etmesi diğer beklentiler arasında yer
alıyor. Liderlik, yüzde 86’lık oranla her ülkenin gündeminde ilk
sırada yer alıyor. Çünkü dünyayı onlar değiştiriyor. Bir organi-
zasyonun ise yalnızca yüzde 15’i yüksek performanslılardan ve
yüksek potansiyelli geleceğin liderlerinden oluşuyor. Yetenek
yönetimi, şirketi geleceğe taşıyacak yeni liderleri seçmek, ge-
liştirmek ve elde tutmak için büyük önem taşıyor. İş hayatında
kadının rolünün güçlendirilmesi, kongrede farklı yönlerden ele
alındı. Kadın yöneticilerin iş ve yaşam dengesi konusundaki
sorunları tartışıldı.
İnsan kaynakları yönetİmİ ve uygulamaları hakkında
PERYÖN Başkanı Sevİlay Pezek İle konuştuk.
İnsan kaynakları noktasında yaşanan en yaygın sıkıntı
nedir?
İnsan Yönetimi alanında son dönemde pek çok zorlayıcı konu
var. Bunlar kurumların ölçeklerinden, bulundukları sektörler
ve kurumsallaşma seviyelerine göre farklılıklar gösteriyor. Ör-
neğin, perakende sektöründe insan yönetimiyle ilgili en önemli
sorunların başında potansiyeli yüksek insanları bu alana
çekmek, personel devir hızını düşürmek geliyor. Bu zorluklarla,
güçlü bir liderlik ve insana değer veren bir yaklaşımla baş
etmek mümkün.
İnsan kaynağını elde tutmanın püf noktaları nelerdir?
Temel olarak bunun yolu, insanın potansiyelini kullanabileceği
ve geliştirebileceği çalışma ortamları yaratmaktır. Bugün
bağlılıkla ilgili yapılan araştırmalara baktığımızda, artık ücretin
tek başına bağlılığı sağlamak için yeterli olmadığını görüyoruz.
Çalışmak istenilen şirket olmanın yolu insana değer vermek,
işe anlam katmak, iyi bir itibara sahip olmak, kariyer gelişim
olanakları sunmak, iş-yaşam dengesini gözetmek ve sağlıklı bir
iş ortamı yaratmaktan geçiyor.
En yoğun insan kaynağı perakende sektöründe diyebiliriz.
Ancak bu sektörde insan kaynağını uzun süre tutamıyoruz…
Perakende sektöründe yüksek işgücü devrini özellikle giriş se-
viyesinde, satış danışmanı, kasiyer gibi pozisyonlarda gözlem-
liyoruz. İşin doğası gereği kısa sürede işi öğrenen ve deneyim
kazananlar daha iyi koşullar sunulduğunda iş değiştirmeyi
tercih ediyor. Bu durum çalışanların bağlılığı artırılarak, ken-
dileriyle kariyer programları erken dönemlerde paylaşılarak
yönetilebilir. Kişilere önemli olduklarının hissettirilmesi, işin
anlamının artırılması, yaratıcılıklarını kullanabilecekleri, işe
katkıda bulunacakları ortamların oluşturulması, şeffaf ve adil
bir yönetim yaklaşımının izlenmesi, işyerinde mutlu olmaları
için ihtiyaçlarının belirlenmesi ve bunların giderilmesi önemli.
Perakende sektöründe çalışanlar, bu sektörü bir meslek
olarak görüyorlar mı sizce?
Perakende sektöründe organizasyonun en geniş bölümünü
müşteriyle birebir ilişki içerisinde olan satış bölümü oluştu-
ruyor. Satış da, bildiğiniz gibi toplumumuzda uzmanlık alanı
olarak kabul edilmez. Alaylı tabir edilen, yaparken öğrenilen,
eğitim gerektirmeyen ve beceri odaklı bir iş alanı olarak
görülür. Aslında satış, şirketin varlığını sürdürebilmesi için en
önemli fonksiyonlarından biridir.
Perakende sektöründeki kurumlar satışı bir meslek, bir kariyer
alanı olarak geliştirmeli ve sunmalı. Bu alanda faaliyet göste-
ren kurumsal perakende şirketleri, sivil toplum örgütleri bu
Çalışmak istenilen şirket
olmanın yolu insana
değer vermek, işe anlam
katmak, iyi bir itibara sahip
olmak, kariyer gelişim
olanakları sunmak, iş-
yaşam dengesini gözetmek
ve sağlıklı bir iş ortamı
yaratmaktan geçiyor.
Sevilay Pezek
PERYÖN Başkanı
Dosya
1...,69,70,71,72,73,74,75,76,77,78 80,81,82,83,84,85,86,87,88,89,...124
Powered by FlippingBook