Perder 41. Sayı - page 68

Teknolojiyi kullanmanın, sürdürülebilir bir marka yaratma-
nın ve işimizi ölçebilmenin temelinde doğru İnsan Kaynak-
ları Yönetimi yer alıyor.
Her işletmenin varlığını devam ettirebilmesi, büyük ölçüde
piyasalarla ilgili geleceği doğru tahlil etmelerine, günceli
yakalayabilmelerine, müşteri davranışlarını doğru okuyabil-
melerine, her türlü girdi maliyetlerini minimize ederek kârı en
yüksek noktaya taşıyabilmelerine bağlıdır. Ayrıca araştırma ve
geliştirme faaliyetlerinin gerçekleştirilerek, ürünlerin ya da hiz-
metlerin zamanında pazarlanabilmesi ve yeni satış yöntemleri
bulunarak uygulamaya konulması gibi etkinliklerin tümü işlet-
menin sahip olduğu insan kaynağı ile gerçekleştirilmektedir.
Hızla büyüyen sektörde yeterli sayıda eğitimli çalışan ihtiyacı
katlanarak büyüyor. Herkes kalıcı ve işinde uzmanlaşan çalışan
arıyor; ancak sirkülasyon halen sektörün en önemli sorunu.
Ortak görüş, sektör meslek olarak görülmeli. Konuyla ilgili söy-
lenenler, perakende sektörünün çalışma koşullarından ve yasal
düzenlemelerden dolayı çalışanlar tarafından kalıcı görülme-
diği yönünde. Çözüm için ise, firmalar özellikle son yıllarda
ellerinden geleni yapıyor. Çalışanlara kariyer planı sunmak,
eğitim ve daha uygun çalışma koşulları, aidiyet artırıcı sosyal
faaliyetler, ödüllendirme prim sistemi ve tabi ki ücret…Bütün
bu süreç içinde insan kaynakları operasyonu nasıl yürütülmeli?
Perakende sektöründe İK
Perakende sektöründe personel devir hızının yoğun yaşanma-
sının çalışanlar açısından temel nedeni; çalışma koşullarının
zorluğu, çalışma saatlerinin uzunluğu ve ücret politikası olarak
öne çıkıyor. Yöneticiler açısından ise, akademik ortamlarda
bu sektörün yeterince tanıtılmaması ve mesleki eğitimlerin
yetersizliği nedeniyle yetişmiş eleman bulmakta zorlanmaları.
Sektördeki artan rekabet nedeniyle eldeki yetenekleri koru-
makta güçlük çekmeleri İK açısından zorlayıcı etkenler.
İnsanla
değer yaratmak
1...,58,59,60,61,62,63,64,65,66,67 69,70,71,72,73,74,75,76,77,78,...124
Powered by FlippingBook