Perder 41. Sayı - page 72

İK yönetimi ile finansal başarı arasındaki ilişki
giderek artıyor ve İK performansını sayısal verilere
dayandıran insan kaynaklarının şirket yönetimlerin-
de söz sahibi olduğunu görüyoruz. İnsan kaynakla-
rının sadece şirket çalışanlarını etkileyen bir konu
olduğu büyük bir yanılgı. İK, hem kurum içindeki
hem de dışındaki unsurlar ile iletişim halinde olarak
operasyonel ve finansal performansa katkı sağlıyor.
Önemli İK konuları, verilere dayalı önceliklendirme
yapılarak belirleniyor ve yatırım kararları şekillen-
diriliyor. İK fonksiyonu, somut anahtar performans
göstergelerini kullanarak şirketin stratejik hedefleri-
ne katkı sağlayacak etkiyi yaratıyor.
Türkiye’yi de dâhil ederek gerçekleştirdiğimiz dünya
genelindeki İK yöneticilerinin görüşlerini içeren
raporlarımıza göre, Türkiye’de İK yöneticileri yeni-
liklere oldukça açık. Ülke bazındaki sonuçlarına ba-
kıldığında, Türkiye için en dikkat çeken nokta dünya
genelinde en önemli ilk 10 alan arasında dahi yer al-
mayan sosyal medya başlığının, Türkiye’de ikinci en
önemli alan olarak öne çıkması. Türkiye, Endonezya
ile birlikte bu başlığı en üst sıraya koyan ülke olarak
göze çarpıyor. Tüm sonuçlar baz alındığında, dünya
genelindeki en önemli beş başlık sırasıyla liderlik,
yetenek yönetimi, davranış ve kültür, İK stratejisi,
çalışan katılımı oldu.
Çalışmanın Türkiye için olan ayağına bakıldığında
ise, öncelikli görülen ilk 5 başlık şu şekilde; yetenek
yönetimi, sosyal medya, liderlik, işverenin marka
imajı, davranış ve kültür. Türkiye sıralamasında
ikinci başlık olan sosyal medyada güçlülük,
şirketlerin açık ve entegre bir İK ve sosyal medya
stratejisi tanımlamaları, sosyal medyadaki varlık-
larını etkin bir şekilde kullanmaları, takip etmeleri
ve sadece sosyal medya aktivitelerinden sorumlu
olarak atanmış çalışanlara sahip olmaları anlamına
geliyor. Türkiye’deki insan kaynakları yönetiminde
bu bağlamda sosyal medya, diğer ülkelere göre çok
daha büyük bir önem arz ediyor.
Yenİlİklere
açık olmalıyız
Burak Tansan
Boston Consulting Group
Türkiye Genel Müdürü
70
Bizim eğitim birimimizin başında uzman bir psikolog bulunuyor.
Onun belirlediği eğitimcilerle, yıllardır eğitimleri düzenli veriyoruz.
Perakendecilikte özellikle oryantasyon konusu göz ardı edilmemesi
gereken önemde. Zor bir sektör olan perakendecilikte, eğer en ba-
şından personelin motivasyonunu sağlayamaz ve aidiyet duygusunu
güçlendiremezseniz sonrasında verdiğiniz eğitimlerin de başarıya
ulaşma şansı oldukça düşük. Bizim oryantasyon programımız, işe
yeni başlayan personelimizin uyum ve öğrenme süreçlerini daha
verimli geçirmelerini ve sektörü daha yakından tanımalarına olanak
sağlamak amacıyla oluşturuldu. Bu program ile sektörün en önemli
sorunlarından kalifiye çalışan sorununu minimum seviyeye indirmeyi başardık. Hadim AVM oryan-
tasyon sistemi, Yerel Zincirler Buluşuyor kapsamında düzenlenen Perakendenin En Başarılı Fikirleri
yarışmasında iki defa büyük ödülü aldı. Çok önem verdiğimiz bu büyük organizasyonda iki kez ödül
almak bizi çok gururlandırdı ve motive etti. Ayrıca, Kariyer Net İnsana Saygı Ödülleri’nde tam 4 kez
ödül aldık. Eğitimleri tabi ki oryantasyon sonrasında da düzenli olarak hem kendi bünyemizde hem
de destek aldığımız eğitimci ve danışmanlarla sürekli devam ettiriyoruz. Bu güne kadar, ilk ve orta
dereceli okulların yanı sıra üniversiteli gençlerle de birçok eğitim platformunda buluştuk. Hadim
olarak, eğitime ve toplumsal bilinci artırmaya yönelik çalışmaları sürekli destekliyoruz.
Oryantasyonun
önemİ
anlaşılmalı
Ayhan Salman
Hadim AVM Yönetim
Kurulu Başkanı
Dosya
1...,62,63,64,65,66,67,68,69,70,71 73,74,75,76,77,78,79,80,81,82,...124
Powered by FlippingBook