Perder 41. Sayı - page 81

79
algıyı oluşturmak ve yönetmek için çalışmalar yapıyor. Mesleki
Yeterlilik Kurumu ile meslek standartlarının oluşturulması için
çalışmalar yapılıyor, eğitim programları, sertifika programları
geliştirip uyguluyorlar. Bu çalışmalar sonucunda çalışanlar da
iyi bir satışçı olmanın eğitim, birikim ve deneyim gerektirdiğini
görecek ve firmalar tarafında da potansiyeli yüksek olan kişileri
bu alanda çalışmaya çekmek ve elde tutmak daha olanaklı
hale gelecek.
Perakende sektöründe çalışanlardaki olumsuz algıyı
kırmak için neler yapılabilir?
Yukarıda belirtiğim konulara ek olarak sektörde bu olumsuz
imaja dair bir algı ölçümü yapıldıktan sonra, buradaki sorunlu
alanlardan yola çıkarak iletişim ve halkla ilişkiler çalışmaları
yürütülebilir, basında, sosyal medyada çeşitli kampanyalar
hayata geçirilebilir. Perakende sektörünün çalışılmak istenen bir
sektör olduğunun, sektörün sunduğu farklı kariyer firsatlarının
gösterilmesi gerekiyor. Özellikle sektörün Y kuşağına uygun
dinamik yapısını ön plana çıkaracak çalışmalar yapılabilir.
Sektörde kariyerinde başarı gösteren, yükselen profesyonellerin
başarı hikayelerinin paylaşılması bunlardan biri olabilir. Özel-
likle üniversitelerde bu gibi dersler eklenerek, sektörün değerli
isimleri davet edilebilir. Firmalar sivil toplum örgütleriyle ortak
çalışmalar yaparak bu konudaki çalışmalarını destekleyebilirler.
2015 yılı için işletmeler ne yaparlarsa insan kaynakları
uygulamalarında fark yaratırlar?
Bugün şirketlerin temel gündemi gelecekte de var olabilmek,
bunun için farklı olmaları ve yenilik sunmaları gerekiyor. Bunu
sağlayacak tek unsur ise insan. Yeteneğin bu kadar önem
kazandığı zamanımızda insan yönetimi de çok önemli ve biz
ve dünyadaki benzer alanda faaliyet gösteren sivil toplum ör-
gütleri bu konuda sorumluluk hissediyoruz. İnsan yönetiminin
önemine dikkat çekmeye, farkındalığı ve bilinci artırmaya, tüm
profesyonellere yol gösterici, iyi uygulamaları yaygınlaştırıcı
çalışmalarda bulunmaya çalışıyoruz. Çünkü yetenekler ile
şirketler arasındaki kazan-kazan ilişkisini sağlamanın yolu
insan yönetiminin iyileştirmesinden geçiyor. Ancak mutlu ve
bağlı çalışanlar etkin bir şekilde çaba göstererek, şirketlerinin
amaçlarına gönüllü olarak katkıda bulunurlar.
PERYÖN derneği çatısı altında gönüllü insan yönetimi profes-
yonelleri olarak Türkiye’de insan yönetimi gelişimine destek
oluyoruz. İnsan gücü potansiyelinin gelişmesi en önemli hede-
fimiz; o nedenle yeni dönemde odak alanlarımızı, Gençlerin ve
Kadın Liderlerin potansiyellerini geliştirme ve KOBİ’lerde insan
yönetimi uygulamalarını yaygınlaştırmak olarak belirledik. Pe-
rakende alanında faaliyet gösteren işletmeleri ve yöneticilerini
daha çok aramızda görmek isteriz. PERYÖN’e üye olarak insan
yönetimiyle ilgili yürüttüğümüz çalışmalara katılabilir, üyeleri-
mizle deneyim ve bilgi alışverişinde bulunarak yeni bakış açı-
ları kazanabilirler. İK alanındaki iyi uygulamaların paylaşıldığı
Birlikte Toplantıları, vizyon geliştirmeye yönelik Kıssadan Hisse
Buluşmaları ve Happy Hour buluşmaları, her yıl düzenlediği-
miz PERYÖN İnsan Yönetimi Kongresi, eğitim faaliyetleri sunan
PERYÖN Akademi bu amaçla yürüttüğümüz faaliyetlerden
öne çıkanlar. PERYÖN Akademi’de üyelerimizin talepleri ve
ihtiyaçları doğrultusunda hizmet kapsamını genişlettik. 2014
itibarıyla genel katılıma açık eğitimler yanında kurumlara özel
butik eğitimler, ihtiyaç analizleri ve danışmanlık desteği de su-
nuyoruz. PERYÖN güvencesinde ve etik ilkeleri doğrultusunda
sunulacak hedefe yönelik, sonuç odaklı, verimli, kuruma ve
sektöre özel olarak tasarlanan programlarla kurumların en iyi
insan kaynakları uygulamalarını hayata geçirmelerine destek
veriyoruz.
Perakende sektörünün
çalışılmak istenen bir sektör
olduğunun, sektörün sunduğu
farklı kariyer firsatlarının
gösterilmesi gerekiyor.
Dosya
1...,71,72,73,74,75,76,77,78,79,80 82,83,84,85,86,87,88,89,90,91,...124
Powered by FlippingBook